Αρχική Στήλες Απόψεις Τί έρχεται για την αγορά της Ρόδου στη σεζόν του 2024

Τί έρχεται για την αγορά της Ρόδου στη σεζόν του 2024

0
Dodekanisos

Ολοκληρώνοντας την περίοδο διαπραγματεύσεων και υπογραφής των συμβολαίων μεταξύ ξενοδόχων και touroperators για τη σεζόν του 2024, οδηγούμαστε σε μια σειρά συμπερασμάτων, πολύτιμων για την αγορά και εν γένει για την οικονομία της Ρόδου και των νησιών δορυφόρων της. Τα συμπεράσματα αφορούν τόσο την επόμενη, όσο και τη φετινή σεζόν.
Το πρώτο προκύπτει από τη διαπίστωση ότι η ακρίβεια έχει περάσει το κατώφλι της Ευρώπης και αυτό είχε και θα εξακολουθήσει να έχει άμεση επίπτωση στην εμπορική και τουριστική αγορά της Ρόδου. Ζήσαμε την επίπτωση στο πρώτο τρίμηνο της φετινής σεζόν (Απρίλιος – Μάιος – Ιούνιος) όταν ούτε τα καταστήματα – εστιατόρια είχαν τις αναμενόμενες εισπράξεις, ούτε και τα καταλύματα τύπου AirBnB είχαν τις κρατήσεις που θα ήθελαν, ούτε τα οικογενειακά καταλύματα, ούτε καν τα μεγάλα – πεντάστερα ξενοδοχεία.

Άρθρο του Νίκου Ιακ. Γερονικόλα, υποψηφίου Δημάρχου Ρόδου


Βέβαια, δεν ευθύνεται μόνο η ακρίβεια για τις οικονομικές επιδόσεις του πρώτου μας τριμήνου.
Εξειδικεύοντας, η μεγάλη Γερμανική αγορά επηρεάστηκε από την υπέρμετρη αύξηση των αεροπορικών ναύλων στις οποίες προχώρησαν οι ίδιες οι γερμανικές αεροπορικές εταιρείες. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την οικονομική ύφεση της χώρας τους, οδήγησε τους Γερμανούς σε ακυρώσεις ταξιδιών.

Την ίδια στιγμή, η άλλη μας μεγάλη αγορά, η Βρετανική, βίωσε ένα έτος 2022 με έντονες πληθωριστικές πιέσεις, αύξηση των επιτοκίων και μια σειρά αρνητικών οικονομικών παραγόντων, που επηρέασαν το βιοτικό επίπεδο στη χώρα.
Ενώ συνέβαιναν όλα αυτά στην Ευρώπη, εδώ στη Ρόδο δεν ήταν λίγοι οι ξενοδόχοι που αδιαφόρησαν για τα σημάδια των οικονομικών προβλημάτων των ευρωπαίων και παρασυρμένοι από την πολύ καλή επίδοση της περυσινής σεζόν (πιεζόμενοι και από την αύξηση των κοστολογίων τους), προχώρησαν σε αυξήσεις τιμών για φέτος που ξεπερνούσαν το 15%. Οι, δε, ιδιοκτήτες καταλυμάτων τύπου AirBnB είχαν για κάποιο λόγο αποφασίσει (ο ένας παρέσυρε τον άλλο online)στην εξωπραγματική 30% αύξηση τιμών στις παροχές τους για φέτος.

Έτσι, στην εκκίνηση της φετινής τουριστικής περιόδου, ευρισκόμενοι ενώπιον των άδειων δωματίων τους, οι ξενοδόχοι (όσοι είχαν ζητήσει υψηλές αυξήσεις τιμών), οι ιδιοκτήτες μικρών καταλυμάτων (μου αρέσει ο όρος «Smotels») και οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, οδηγήθηκαν σε σοβαρή μείωση τιμών. Βέβαια, οποιοσδήποτε ελιγμός της τελευταίας στιγμής, δεν αποδίδει πλήρως το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Η ακρίβεια δεν έχει σταματήσει να αιωρείται στο οικονομικό περιβάλλον της Ευρώπης. Άρα, η φετινή σεζόν μας δίνει το στίγμα των τάσεων της επόμενης. Συνεπώς, για να μη βρεθούμε ξανά, το έτος 2024, στο ίδιο πρόβλημα μειωμένων οικονομικών αποδόσεων (για ένα σοβαρό κομμάτι της τοπικής μας αγοράς) οφείλουμε να σταθούμε στα διδάγματα της φετινής σεζόν. Αυτό σημαίνει ότι:

  • Οι ξενοδόχοι να μη ζητήσουν υψηλές αυξήσεις για το 2024. Γνωρίζω καλά πως οι περισσότεροι στο νησί μας έχουν συμφωνήσει σε συμβόλαια με αύξηση τιμών γύρω από το 8%. Είναι μια αύξηση σχεδόν ανίκανη να καλύψει το σύνολο αύξησης του λειτουργικού κόστους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όμως είναι μια υπαναχώρηση απαραίτητη, διότι το συνολικό κόστος του ταξιδιού προς τη Ρόδο, για τον μέσο ευρωπαίο, έχει εκτιναχθεί στα ύψη.
  • Να σχεδιαστούν από φέτος λύσεις σε θέματα κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων στην πόλη της Ρόδου. Οφείλει η πόλη της Ρόδου, ως σύνολο και ως πόλος έλξης των επισκεπτών να γίνει εύκολα προσπελάσιμη.
  • Πρέπει να ληφθούν γενναίες αποφάσεις για το θέμα κυκλοφορίας και στάθμευσης των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, κυρίως στην πόλη της Ρόδου.
  • Τα προς ενοικίαση οχήματα καταλαμβάνουν μονίμως μεγάλο αριθμό θέσεων στάθμευσης στην πρωτεύουσά μας και αυτό λειτουργεί σε βάρος όλης της υπόλοιπης αγοράς.
  • Να προγραμματιστούν από φέτος οι προσλήψεις εποχικών οδηγών για τις αστικές συγκοινωνίεςτου 2024, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο Ιούνιο μήνα να ψάχνουν (και προφανώς να μη βρίσκουν) οδηγούς για τα λεωφορεία. Η ταλαιπωρία των επισκεπτών μας στις στάσεις των λεωφορείων φέτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο και φοβάμαι ότι ακόμα δεν έχουμε ζήσει τις επιπτώσεις του προβλήματος.
    Είναι ατελείωτη η λίστα με τις αποφάσεις και την οργάνωση που πρέπει να γίνει για τη σεζόν του 2024 και για κάθε άλλη σεζόν στα χρόνια που ακολουθούν. Ωστόσο από κάπου πρέπει να γίνει μια αρχή και η αρχή μπορεί να είναι ανωτέρω πέντε αναγκαιότητες, συν μία: Τον Οκτώβρη, στις δημοτικές εκλογές ψηφίζουμε «Αρχή Οργάνωσης» για το νησί μας, ώστε να μη ψαχνόμαστε σε λύσεις της τελευταίας στιγμής.
Προηγούμενο άρθροBeach Volley: Όλη η εικόνα στο τουρνουά της Κω
Επόμενο άρθροΥποψήφιος με τον Γιώργο Χατζημάρκο ο Στέργος Στάγκας
Δημήτρης Δραγάτης
Στο χώρο της αθλητικής δημοσιογραφίας από πάρα πολύ μικρός και συγκεκριμένα από το 1990, παιδί του σχολείου στη Ρόδο, με τις ζωντανές μεταδόσεις από τα γήπεδα μέσα από τις συχνότητες του Ράδιος Ήχος Μάϊκ. Από εκεί και πέρα ακολούθησαν πολύ σταθμοί και πολλές συνεργασίες: Τηλεόραση: TV7, TV4, ΙΡΙΔΑ TV, COSMOS TV, ΘΑΡΡΙ TV Ραδιόφωνο: Ράδιο Ήχος Μάϊκ, Ράδιο Melody, TOP FM, Cosmos Radio, Sky News Εφημερίδες: ΠΡΟΟΔΟΣ, ΔΡΑΣΙΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΡΟΔΙΑΚΗ (τώρα) Ανταποκριτής: Sport Fm, Sentra Fm Συγγραφέας του βιβλίου "Η Μεγάλη Ρόδος" Ιδιοκτήτης του news12.gr από το 2008 Μέλος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ) Από τον Μάρτιο του 2020, το πολιτικό ρεπορτάζ και οι εξελίξεις στον πλανήτη μπήκαν στα δημοσιογραφικά ενδιαφέροντα...
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments