Οι αγοραστές σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να πληρώσουν ακόμη περισσότερα για τα παντοπωλεία φέτος από ό,τι το 2022, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο λιανοπωλητές, εταιρείες καταναλωτικών αγαθών και επενδυτές. Η έκθεση ανέφερε ότι οι σκληρές διαπραγματεύσεις για τις τιμές ξεδιπλώνονται μεταξύ των λιανοπωλητών και των παραγωγών καταναλωτικών αγαθών για περισσότερο από ένα χρόνο τώρα. Η κατάσταση επιδεινώθηκε το 2022, καθώς οι τιμές των βασικών τροφίμων επιδείνωσαν την κρίση κόστους ζωής στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας Kantar δείχνουν ότι οι Βρετανοί πλήρωσαν ρεκόρ 16,7% περισσότερο για φαγητό τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 22 Ιανουαρίου φέτος, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Εν τω μεταξύ, ο αμερικανικός δείκτης τροφίμων, ο οποίος περιλαμβάνει γεύματα που καταναλώνονται στο σπίτι και σε καφέ και εστιατόρια, σημείωσε άλμα 10,4% για το έτος που έληξε τον Δεκέμβριο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle, Mark Schneider, δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία θα πρέπει να αυξήσει περαιτέρω τις τιμές των προϊόντων διατροφής της φέτος για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος παραγωγής που δεν έχει ακόμη μετακυλίσει πλήρως στους καταναλωτές. Ένας άλλος κορυφαίος κατασκευαστής καταναλωτικών αγαθών, η Unilever, αναμένεται επίσης να αυξήσει τις τιμές για ορισμένα προϊόντα το 2023.