Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Πρόστιμο €875 εκ. σε BMW και Volkswagen Group από την ΕΕ

Πρόστιμο €875 εκ. σε BMW και Volkswagen Group από την ΕΕ

0
Dodekanisos

Στις 8 Ιουλίου 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο €875,189,000 στην BMW και Volkswagen Group (Volkswagen, Audi και Porsche) για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανονισμών της ΕΕ που οδήγησε στον περιορισμό του ανταγωνισμού στον καθαρισμό εκπομπών για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ. Στην δημιουργία καρτέλ συμμετείχαν 5 αυτοκινητοβιομηχανίες, συγκεκριμένα οι Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche που διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών. Όλα εμπλεκόμενα μέρη αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους στη σύμπραξη και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.

Είναι παράνομο σύμφωνα με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ

Margrethe Vestager © EUΗ εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού κατά την ανακοίνωση της απόφασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού δήλωσε:

«Οι πέντε κατασκευαστές αυτοκινήτων Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών πέρα ​​από αυτό που απαιτείται νομικά σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ. Ωστόσο, απέφυγαν να ανταγωνιστούν χρησιμοποιώντας το πλήρες δυναμικό αυτής της τεχνολογίας για καλύτερο καθαρισμό των ρύπων από ό, τι απαιτείται από το νόμο. Έτσι, η σημερινή απόφαση αφορά το πώς η νόμιμη τεχνική συνεργασία πήγε στραβά. Και δεν το ανεχόμαστε όταν συνεργάζονται εταιρείες. Είναι παράνομο σύμφωνα με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ. Ο ανταγωνισμός και η καινοτομία στη διαχείριση της ρύπανσης των αυτοκινήτων είναι ουσιαστικής σημασίας για την Ευρώπη για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της Πράσινης Συμφωνίας. Και αυτή η απόφαση δείχνει ότι δεν θα διστάσουμε να λάβουμε μέτρα εναντίον όλων των μορφών συμπεριφοράς των καρτέλ θέτοντας σε κίνδυνο αυτόν τον στόχο”.

Πάνω από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεργάστηκαν για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πραγματοποίησαν τακτικές τεχνικές συναντήσεις για να συζητήσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (SCR) που εξαλείφει τις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) από επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ μέσω της έγχυσης ουρίας (που ονομάζεται επίσης “AdBlue”). Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων, και για πάνω από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεργάστηκαν για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στον καλύτερο καθαρισμό από ό, τι απαιτείται από το νόμο, παρά τη διαθέσιμη τεχνολογία.

Πιο συγκεκριμένα, οι όμιλοι Daimler, BMW και Volkswagen κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με τα μεγέθη και τα εύρη των δεξαμενών AdBlue και μια κοινή αντίληψη για τη μέση εκτιμώμενη κατανάλωση AdBlue. Αντάλλαξαν επίσης εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες σχετικά με αυτά τα στοιχεία. Κατά συνέπεια, αφαίρεσαν την αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική συμπεριφορά τους στην αγορά σχετικά με τον καθαρισμό εκπομπών οξειδίου του αζώτου πάνω και πέραν των νομικών απαιτήσεων.

Ο όμιλος Daimler έλαβε πλήρη ασυλία, αποφεύγοντας πρόστιμο περίπου 727 εκατομμυρίων ευρώ.

Στον όμιλο Daimler δεν επιβλήθηκε πρόστιμο, καθώς αποκάλυψε την ύπαρξη της σύμπραξης στην Επιτροπή. Ο όμιλος Daimler αφού ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την παράνομη σύμπραξη στην οποία συμμετείχε έκανε χρήση του εργαλείου που παρέχει η ΕΕ για την αποκάλυψη τέτοιων συνθηκών και απαλλάχθηκε από το πρόστιμο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο για να διευκολύνει άτομα ή εταιρίες που προειδοποιούν ή καταγγέλλουν για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά, διατηρώντας παράλληλα την ανωνυμία τους. Το εργαλείο προστατεύει την ανωνυμία αυτού που προχωρά σε καταγγελίες μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου κρυπτογραφημένου συστήματος ανταλλαγής μηνυμάτων που επιτρέπει αμφίδρομες επικοινωνίες. 

Ιστορικό της υπόθεσης

Είναι η πρώτη φορά που η Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συμπαιγνία για την τεχνική ανάπτυξη ισοδυναμεί με σύμπραξη. Λαμβάνοντας υπόψη αυτήν την καινοτομία, η Επιτροπή παρείχε στα μέρη καθοδήγηση σχετικά με πτυχές της συνεργασίας τους σχετικά με το σύστημα SCR, οι οποίες δεν δημιουργούν προβλήματα ανταγωνισμού, όπως η τυποποίηση του λαιμού πλήρωσης AdBlue, η συζήτηση ποιοτικών προτύπων για το AdBlue ή η κοινή ανάπτυξη μια πλατφόρμα λογισμικού δοσολογίας AdBlue.

Τον Απρίλιο του 2019, η Επιτροπή εξέδωσε κοινοποίηση αιτιάσεων κατά τη συνήθη διαδικασία εναντίον των ομίλων Daimler, BMW και Volkswagen σχετικά με την τεχνική συνεργασία τους για την ανάπτυξη συστημάτων SCR για νέα επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ και σχετικά με τα φίλτρα σωματιδίων Otto (OPF) για τη μείωση των επιβλαβών σωματιδίων εκπομπές από τα καυσαέρια νέων επιβατικών αυτοκινήτων βενζίνης με άμεσο ψεκασμό. Τον Φεβρουάριο του 2021, η υπόθεση άλλαξε από τη συνήθη διαδικασία στη διαδικασία διακανονισμού.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments