Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Μαριέτα Παπαβασιλείου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού «Υπάρχουν ακόμα στα νησιά μας, τουριστικές πτυχές...

Μαριέτα Παπαβασιλείου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού «Υπάρχουν ακόμα στα νησιά μας, τουριστικές πτυχές αναξιοποίητες, που αξίζει να αναδείξουμε».

0
Dodekanisos

Συνέντευξη στο news12.gr έδωσε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΠΝΑ, Μαριέτα Παπαβασιλείου, με την ευκαιρία της αυριανής επίσκεψης στο νησί της Καλύμνου.

  • Κα Παπαβασιλείου, με την ευκαιρία της επίσκεψής σας στο νησί της Καλύμνου αύριο, αρχικά να σταθώ στην επιμονή σας ως Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, να προβάλλετε ακόμα και το μικρότερο νησί της Περιφέρειας, ανάλογα με την τουριστική δυνατότητα και φαίνεται πως αυτό, έχει αντίκρισμα.

Όλο αυτό, είναι αποτέλεσμα της μεθοδευμένης δουλειάς που γίνεται τα τελευταία χρόνια για την προβολή του τόπου μας. Το τριετές στρατηγικό πλάνο τουριστικής ανάπτυξης που εκπονήσαμε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και τη Marketing Greece, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και βοηθά στην ενίσχυση της εικόνας μας στις διεθνείς αγορές.
Στόχος μας είναι να καθιερώσουμε διεθνώς την ενιαία εμπορική ταυτότητα “Aegean Islands-Cyclades.Dodecanese”. Κάτω από αυτή την εμπορική ταυτότητα προβάλλονται τα νησιά στις τουριστικές εκθέσεις που παίρνει μέρος η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Αφήνουμε δυνατό το στίγμα μας στις εκθέσεις και ιδιαίτερα στις διεθνείς, με περίπτερα που ξεχωρίζουν και που (σχεδόν πάντα) βραβεύονται για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό τους.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η καμπάνια “Aegean Islands-Like No Other” προσφέρει για πρώτη φορά τις ίδιες ευκαιρίες προβολής σε κάθε προορισμό του Νοτίου Αιγαίου, από τον πιο μικρό μέχρι και τον πιο μεγάλο. Για πρώτη φορά δομήσαμε μια ενιαία επικοινωνιακή ομπρέλα για το σύνολο των νησιών, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε καθένα από αυτά να δομήσει το δικό του ιδιαίτερο και προσαρμοσμένο στα μοναδικά χαρακτηριστικά του πλαίσιο δράσης.
Με την καμπάνια μας, μεταφέραμε μεγάλο βάρος στη διαδικτυακή μας παρουσία, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής. Δίνουμε έμφαση σε ποιοτικά δημοσιογραφικά ταξίδια και ταξίδια μπλόγκερς με επιρροή, τα οποία έχουν σαν αποτέλεσμα πλήθος δημοσιευμάτων και αναφορών για τα νησιά μας, σε ιδιαίτερα δημοφιλή έντυπα, blogs και websites. Για την καμπάνια μας αποσπάσαμε μάλιστα το χρυσό βραβείο στην κατηγορία τουρισμός, στα Best City Awards 2016.
Τα αποτελέσματα από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του στρατηγικού μας πλάνου για τον τουρισμό, ήταν πραγματικά εντυπωσιακά. Καταφέραμε εν ολίγοις να δημιουργήσουμε το «ψηφιακό άλμπουμ» του Νοτίου Αιγαίου, το οποίο είχε απήχηση σε ένα κοινό εκατομμυρίων ανά τον κόσμο και συνεχίζουμε με μεγαλύτερο δυναμισμό.
Επιπλέον, στοχεύοντας στο άνοιγμα των νέων αγορών, συμμετέχουμε σε workshop και road shows. Τέλος, η διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων στην αρχή και στο τέλος της σεζόν, βοηθά σημαντικά στην καλή φήμη του τόπου μας και στην προσέλκυση ενός κοινού με εξειδικευμένα ενδιαφέροντα.
Αυτή η σοβαρότητα και ο επαγγελματισμός με τον οποίο προβάλλουμε τον προορισμό «Νότιο Αιγαίο», δημιούργησε εμπιστοσύνη στις διεθνείς αγορές.

  • Διανύουμε την τουριστική σαιζόν 2017, με το σύνηθες ερωτηματικό, όπως κάθε χρόνο. Πως περιμένετε να εξελιχθεί αυτή η χρονιά;

Με βάση και τα στοιχεία των μεγάλων τουριστικών οργανισμών, τα νησιά μας θα έχουν πιθανότατα διψήφιο ποσοστό αύξησης, φτάνει βέβαια να αποφευχθούν τα απρόοπτα, που όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένως, επιδρούν αρνητικά στον Τουρισμό.   Τα μηνύματα είναι θετικά. Πιστεύουμε ότι το 2017 έχει όλες τις προϋποθέσεις για να είναι μια πολύ καλή σεζόν.
Το ζητούμενο για τη σεζόν,  δεν είναι μόνο η αύξηση των αφίξεων, αλλά η ενίσχυση της ποιότητας του εισερχόμενου τουρισμού. Οι προκρατήσεις τρέχουν ομαλά και δεν έχουν γίνει φέτος οι προσφορές και οι εκπτώσεις που δόθηκαν πέρυσι, δεδομένης της μεγαλύτερης ζήτησης.
Διαπιστώνουμε ότι, κάθε χρόνο αεροπορικές εταιρείες να ξεκινούν νωρίτερα το πρόγραμμά τους ή τουλάχιστον να διερευνούν θετικά αυτή την προοπτική. Αυτή ακριβώς την τάση προσπαθούμε να ενισχύσουμε.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπως γνωρίζετε, έχει θέσει ως βασικό στρατηγικό της στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Στο πλαίσιο των προσπαθειών αυτών, διοργανώνονται μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις στη Ρόδο κατά την πρώιμη και όψιμη τουριστική περίοδο, οι οποίες ενισχύουν τη φήμη του προορισμού και προσελκύουν μία ειδική κατηγορία επισκεπτών.

Φέτος, οι αθλητικές διοργανώσεις  ξεκίνησαν με δύο ποδηλατικούς αγώνες με τη σφραγίδα της UCI, της διεθνούς ποδηλατικής ομοσπονδίας, τον  4ο διεθνή Μαραθώνιο  Ρόδου. μία πανευρωπαϊκή και μία παγκόσμια διοργάνωση Tae Kwon Do  με 1500 αθλητές, αγώνες τριάθλου OCEAN LAVA RODHES, ενώ και την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν διάφορες άλλες αξιόλογες διοργανώσεις.
Θέλω να σημειώσω στο σημείο αυτό ότι με την ανάληψη της διαχείρισης των αεροδρομίων από την Fraport, θα δρομολογηθεί αυτόματα και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εκτιμώ ότι, η Fraport έχοντας συμφέρον να προσελκύει αεροπορικές εταιρείες και κατά την χειμερινή περίοδο, θα συμβάλει στην επέκταση της σεζόν. Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να υποστηρίξουμε μία τέτοια προσπάθεια.

  • Ωστόσο, φαίνεται πως ο τουρισμός της κρουαζιέρας δεν ανταποκρίνεται τόσο, στο γεγονός ότι η περιοχή μας είναι νησιωτική, επομένως κατάλληλη για τον τουρισμό αυτού του είδους.

Πραγματικά, η εικόνα που υπάρχει για το θαλάσσιο τουρισμό, δεν είναι η καλύτερη δυνατή και δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για ανάκαμψη μέσα στο 2017. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες κάνουν τον προγραμματισμό τους σε βάθος διετίας.
Απαιτείται να δράσουμε συντονισμένα, μεθοδικά και οργανωμένα, αν θέλουμε να δούμε αποτέλεσμα το 2018. Εμείς, είμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε. Η Περιφερειακή Αρχή θέτει ψηλά στην ατζέντα της ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού.  Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί βέβαια να συνεργαστούν όλοι οι  φορείς διαχείρισης της κρουαζιέρας για να αναχαιτιστεί αυτή η καθοδική πορεία που ακολουθεί.

  • Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχει κατακτήσει τον τίτλο της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το 2019. Που σημαίνει ότι έχουμε ακόμα ένα εφόδιο, που είναι και μέρος της αυθόρμητης φιλοξενίας των κατοίκων.

Πράγματι, αποτελεί  κατάκτηση των νησιωτών του Νοτίου Αιγαίου, οι οποίοι διατηρούν άσβεστη την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και την προσωπική ταυτότητα των νησιών. Μαζί με 117 κοινωνικούς εταίρους δημιουργήσαμε το φάκελο υποψηφιότητας, ο οποίος αποτελεί το πρόγραμμα «Taste the Seasons», ένα πρόγραμμα δράσεων σε έξι βασικούς τομείς. Ένας από τους τομείς αυτούς είναι και ο Πολιτισμός.
Στόχος  μας είναι η σύνδεση του Τουρισμού και του Πολιτισμού με τον πρωτογενή τομέα, ώστε να αναδείξουμε τα δυνατά συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η Περιφέρειά μας. Είναι  πρώτη φορά που σχεδιάζεται μία τέτοια πρωτοβουλία, στην οποία πρωταγωνιστές είναι οι ίδιοι οι νησιώτες.
Επενδύουμε στην εκπαίδευση της νέας γενιάς και στη μεταλαμπάδευση σε αυτή από τις προηγούμενες γενιές των πολιτιστικών και των γαστρονομικών παραδόσεων, ώστε οι νέοι να τις συνεχίσουν. Έχουμε στόχο την διάδοση του γαστρονομικού πλούτου του Νοτίου Αιγαίου σε διεθνές επίπεδο. Η Αιγιακή Διατροφή βασίζεται στις αρχές της διατροφής του Ιπποκράτη. Για το λόγο αυτό, η ΠΝΑΙ ετοιμάζει φάκελο που θα καταθέσει στην UNESCO για την ένταξη της Αιγιακής Κουζίνας στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.

  • Πόσο εφικτή είναι, η ανταπόκριση σε άνοιγμα διαφορετικών αγορών, πέραν αυτών που μας επισκέπτονται μέχρι σήμερα;

Επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στις χώρες της Μέσης Ανατολής. Στόχος μας είναι να ανοίξουμε την πόρτα στις αγορές αυτές, οι οποίες παρουσιάζουν μια διαρκώς αυξανόμενη δυναμική την οποία επιδιώκουμε να την αξιοποιήσουμε με κάθε τρόπο,  προς όφελος του τουρισμού των νησιών μας.
Μετά από την επιτυχημένη παρουσία της Διεύθυνσης Τουρισμού σε διαδοχικά Roadshow, που έγιναν σε Τεχεράνη, Άμπου Ντάμπι, Ριάντ…, άνοιξε ο δρόμος για τις  χώρες της Μέσης Ανατολής.
Ειδικότερα, η  Περιφέρεια επιχειρώντας το «ξεκλείδωμα» της αγοράς της Ιορδανίας κατάφερε το άνοιγμα της γραμμής Ιορδανίας – Ρόδου, με τακτικές πτήσεις από την σεζόν του 2017!
Θέλω επίσης να σας υπενθυμίσω ότι το Νότιο αιγαίο ήταν η τιμώμενη περιφέρεια στο  πρώτο “Greek Tourism Workshop” στο Λίβανο! Με την παρουσία μας εκεί, θέσαμε τις βάσεις για την αύξηση των πτήσεων  προς Ρόδο, Μύκονο και Σαντορίνη.  Παράλληλα, κάνουμε μεγάλες προσπάθειες για να ανοίξουμε την αγορά του Ιράν… Οι τουρίστες από αυτή την αγορά ταξιδεύουν περισσότερο το τρίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου, κάτι που θα βοηθήσει πολύ τα νησιά μας.

  • Αύριο 26 και μεθαύριο 27 Ιουνίου, θα βρίσκεστε στην Κάλυμνο. Σε ποιους τομείς θα επικεντρωθείτε για την αξιοποίηση των τουριστικών δυνατοτήτων του νησιού;

Η Κάλυμνος είναι νησί με τεράστιες δυνατότητες. Ήδη, πρωταγωνιστεί στο παγκόσμιο στερέωμα του αναρριχητικού τουρισμού, χωρίς να υπολείπεται του καταδυτικού, θρησκευτικού, γαστρονομικού τουρισμού, αλλά έχει ακόμα  πιστεύω αναξιοποίητους τομείς. Τα Χρυσά Βραβεία που η Κάλυμνος κέρδισε πρόσφατα για το λευκό τόνο και το σκουμπρί, είναι σπουδαίο επίτευγμα. Και οι Καλύμνιοι είναι αυθεντικός λαός, επί πλέον δε, αγαπούν πολύ τον τόπο τους. Επαναλαμβάνω ότι, υπάρχουν πτυχές που είναι ακόμα αναξιοποίητες και σε αυτό αξίζει να προσπαθήσουμε. Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, στοχεύει στην αξιοποίηση όλων αυτών των δυνατοτήτων, από το μεγαλύτερο ως το μικρότερο νησί. Θα συζητηθούν όλα,  στη σύσκεψη τουριστικών φορέων,  που θα γίνει στο Επαρχείο Καλύμνου μεθαύριο.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments