Αποφασίσαμε να περιγράψουμε κάποιες κακές συνήθειες των οδηγών, με σκοπό να αποφύγετε κάποια εντελώς περιττά έξοδα επιδιόρθωσης του αυτοκινήτου σας.
1. Ξεκουράζετε το χέρι στο μοχλό ταχυτήτων
Εκτός και αν αλλάζετε ταχύτητα, δεν υπάρχει λόγος να αγγίζετε τον μοχλό ταχυτήτων. Το βάρος του χεριού ασκεί πίεση στις υποδοχές του κιβωτίου ταχυτήτων και στους συγχρονιστές, προκαλώντας εσωτερική φθορά. Κρατώντας και τα δύο χέρια στο τιμόνι, και παίρνοντας μόνο το ένα για να αλλάξετε ταχύτητες, είναι το ιδανικό.
2. Γεμίζετε τη δεξαμενή καυσίμου μόνο όταν αδειάζει
Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε αδράνεια, στη δεξαμενή καυσίμου συσσωρεύονται προσμείξεις καυσίμου και δημιουργείται ίζημα στον πυθμένα. Αυτές οι ακαθαρσίες καταλήγουν στην αντλία καυσίμου, προκαλώντας ζημιές σε αυτό και στα φίλτρα. Το χειμώνα είναι απαραίτητο να αφήνετε τουλάχιστον τη μισή δεξαμενή με καύσιμο για να αποφευχθεί ο σχηματισμός μεγάλων ποσοτήτων συμπυκνωμάτων. Το νερό στη δεξαμενή κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση και άλλα προβλήματα.
3. Πατάτε συχνά το φρένο
Η απόσταση ασφαλείας και η ταχύτητα ροής μας διδάσκεται στις σχολές οδήγησης. Αλλά αν είστε συνεχώς πατάτε φρένο άσκοπα, ετοιμαστείτε για τακτική αντικατάσταση στα τακάκια και τους δίσκους. Για να αποφύγετε μια δυσάρεστη κατάσταση στο δρόμο, θα πρέπει να αντικαταστήσετε άμεσα τους εύκαμπτους σωλήνες φρένων και να παρακολουθείτε τη στάθμη του υγρού φρένων.
4. Αγνοείτε αφύσικους ήχους
Κάποιο τρίξιμο ή ασυνήθιστοι μηχανικοί θόρυβοι είναι ένδειξη κάποιας βλάβης. Πολλοί οδηγοί αγνοούν αυτά τα σημάδια, και ως εκ τούτου, στο αυτοκίνητο τους μπορεί να συμβεί κάτι δυσάρεστο σε λάθος στιγμή. Αν η μηχανή βγάζει αφύσικους ήχους, θα πρέπει να γίνει μηχανικός έλεγχος για να διορθώσει το πρόβλημα.
5. Δεν χρησιμοποιείτε το χειρόφρενο
Αν βάζετε το αυτοκίνητο σε μια πλαγιά και ρυθμίζετε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε όλο το βάρος πέφτει στα γρανάζια και τον άξονα εξόδου του κιβωτίου. Για να σταθμεύσετε επιτυχώς σε κλίση, κρατήστε πατημένο το πεντάλ του φρένου, στη συνέχεια, βάλτε νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων, σηκώστε το χειρόφρενο και στη συνέχεια αφήστε αργά το πεντάλ του φρένου.
6. Πιάνετε υψηλές ταχύτητες σε κρύο κινητήρα
Οι περισσότερες σύγχρονες μηχανές δεν χρειάζονται ζέσταμα. Αλλά αξίζει να έχουμε υπόψη ότι μέχρι να φτάσει στην ιδανική ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα, καλύτερα να αποφύγουμε να πιάσουμε πάνω από 2.000 στροφές ανά λεπτό. Σε χαμηλές θερμοκρασίες, μπορείτε να περιμένετε 1-2 λεπτά μετά την εκκίνηση και έπειτα να ξεκινήσετε να κινείστε.
7. Κρατάτε το πόδι σας στο φρένο σε κλίση
Πολλοί οδηγοί όλη την ώρα κρατούν το πόδι τους στο πεντάλ του φρένου κατά την οδήγηση σε κατάβαση για να είναι έτοιμοι να φρενάρουν ανά πάσα στιγμή. Αυτό οδηγεί σε υπερθέρμανση των φρένων και φθορά στα τακάκια και τους δίσκους. Για να το αποφύγετε, μεταβείτε σε μια χαμηλότερη ταχύτητα για να επιβραδυνθεί ο κινητήρας.