Γράφει ο Δημήτρης Δραγάτης
Ένα τρένο αποτελείται από πολλά βαγόνια (με τη μηχανή να βρίσκεται μάλιστα πίσω, πίσω). Για να μπορεί να έχει σωστή πορεία, χωρίς προβλήματα και αναταράξεις, θα πρέπει όλα τα βαγόνια του να λειτουργούν σωστά. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι σε μια αλυσίδα, όλοι οι κρίκοι πρέπει να είναι ενεργοί και όχι σπασμένοι αλλιώς δεν θα υπάρχει …αλυσίδα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το ποδόσφαιρο το οποίο αποτελείται από τις κατηγορίες του. Από τη Super League μέχρι και το Γ’ Τοπικό. Αν ένας ενδιάμεσος κρίκος δεν υπάρχει, το όλο σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει ορθολογικά. Υπάρχει πρόβλημα.
Αν για παράδειγμα παίζει μόνο η Super League και όχι η Super League 2, δεν υπάρχει απολύτως κανένα νόημα, καμία ουσία. Ποιος θα υποβιβαστεί; Ποιος θα ανέβει προς τα πάνω; Αν δεν υπάρχουν αυτά, τότε δεν έχει και κανένα απολύτως ενδιαφέρον. Είναι σαν να μην υπάρχει η Super League 1. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ποιο το νόημα να μην παίζει η Super League 2 ας πούμε αλλά να «τρέχει» κανονικά το πρωτάθλημα της Football League; Ή και το αντίστροφο; Και το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα. Δεν μπορεί να είναι σε εξέλιξη η Γ’ Εθνική και να μην αγωνίζεται το τοπικό. Όλες οι κατηγορίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους.
Και όταν μια από αυτές παρουσιάσει πρόβλημα, τότε χαλάει όλη η αλληλουχία. Το συζήτησα πρόσφατα με πολύ καλό φίλο, παράγοντα τοπικής ομάδας. Και μου είπε ότι δεν θα μπορούσε να υπάρχει η …Μπαρτσελόνα αν δεν υπήρχαν οι ερασιτεχνικές ομάδες σε μια Γ’ Τοπική Κατηγορία…
Παράδειγμα ακραίο ίσως, που όμως αν το αναλύσουμε έχει μια μεγάλη δόση αλήθειας. Αν δεν μπορούμε λοιπόν να έχουμε την λογική του τρένου και της αλυσίδας ας πάμε σε άλλο μοντέλα διαχείρισης και διάρθρωσης. Καθώς δεν θα χρειάζονται οι κατηγορίες. Η κάθε μια μόνη της ίσως, χωρίς ανόδους, χωρίς υποβιβασμούς. «Κλειστές Λίγκες». Αυτό θέλουμε; Προφανώς και όχι. Αυτό που θέλουμε είναι την φυσιολογική ροή, αυτή που μάθαμε από μικρά παιδιά. Και έτσι θέλουμε να παραμείνει…
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Ροδιακή”