Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Στα άδυτα του τεκτονισμού στη Ρόδο!

Στα άδυτα του τεκτονισμού στη Ρόδο!

0
Dodekanisos

Καλά κρατεί ο τεκτονισμός και στο νησί της Ρόδου!

Τα μέλη της «Στοάς Απολλώνιος ο Ρόδιος» βρίσκονται κάθε Τετάρτη στο Τεκτονικό Μέγαρο Ρόδου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στον εσωτερικό τους κανονισμό o οποίος διέρρευσε και είναι στη διάθεση του news12. Προκύπτουν μάλιστα και αρκετές τροποποιήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί. Το news12 σας παρουσιάζει σήμερα όλο το νέο εσωτερικό κανονισμό καθώς και ένα κείμενο το οποίο εξηγεί αναλυτικά όλη τη διαδικασία της μύησης.

 «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΑΡΘΡΟΝ 1.  ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ

Η Συμβολική Στοά «Απολλώνιος ο Ρόδιος», εδρεύουσα εις Ρόδον, ιδρύθη δυνάμει του υπ. αριθ. 44/2005 Διατάγματος του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος Σεβτ. Αδ.  ΕΡΜΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ εις τα μητρώα της οποίας έλαβεν τον αριθμόν 80.

ΑΡΘΡΟΝ 2. ΕΜΒΛΗΜΑ  ΚΑΙ ΛΑΒΑΡΟΝ

Το έμβλημα της Στοάς έχει κυκλικό σχήμα με χρώματα μπλέ, κόκκινο, κίτρινο (χρυσό) και πράσινο με μορφήν θυρεού ως το εικονιζόμενο ανωτέρω.

Το λάβαρον της Στοάς είναι ίδιον με το έμβλημα.

ΑΡΘΡΟΝ 3.  ΠΕΡΙ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός καθορίζει θέματα λειτουργίας της Στοάς και καθήκοντα των Αξιωματικών και μελών αυτής.

ΑΡΘΡΟΝ 4.  ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΟΝ

Όλαι αι εργασίαι της Στοάς, συμπεριλαμβανομένων και των τελετουργικών,  πραγματοποιούνται εις την απλήν καθαρεύουσαν της Ελληνικής Γλώσσης,  εφαρμόζεται δε το “ΤΥΠΙΚΟΝ της ΑΜΙΛΛΗΣ” ( EMULATION RITUAL – έκδοσις 2001 ).

ΑΡΘΡΟΝ 5.  ΤΑΚΤΙΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ

Η Στοά συνεδριάζει εις το Τεκτονικόν Μέγαρον Ρόδου, καθ’ εκάστην Τετάρτην των μηνών Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου, Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου, Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και ήμισυ Ιουνίου εις βραδυνήν ώραν την οποίαν αποφασίζει η Στοά.

Εξαιρούνται οι εβδομάδες κατά τις οποίες θα συνεδριάζει την ίδια ημέρα το Περιστύλιο της Ιεράς Βασιλικής Αψίδος (πέντε φορές ετησίως) καθώς και οι Φιλοσοφικοί Βαθμοί του Υπάτου Συμβουλίου του 33ο .

Κατά την διάρκειαν της Μεγάλης Εβδομάδος, της Δικαινησίμου δεν πραγματοποιείται συνεδρία, ως επίσης γενικότερα κατά τας μεγάλας Θρησκευτικάς και Εθνικάς   Εορτάς, όταν αυταί συμπίπτουν με ημερομηνίας τακτικής συνεδρίας.

Σε ειδικές περιπτώσεις η συνεδρία μετατοπίζεται εντός της εβδομάδος κατά περίσταση και αν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Πέραν αυτών θα πραγματοποιούνται επιπλέον εργασίες, οι οποίες θα αφιερώνονται εις τεκτονικήν εκπαίδευσην. Κατ’ αυτάς θα διδάσκεται το ορθό Τυπικό της Αμίλλης, η από στήθους χρήση του, καθώς επίσης και κινήσεις, χαιρετισμοί, συμπεριφορά εις την Στοά, κλπ. Η συμμετοχή των μελών της Στοάς κατά τις συναντήσεις αυτές – ιδιαιτέρως όμως των Μαθητών και Εταίρων – αποτελούν βασικά κριτήρια δια την πρόοδο τους εντός της Στοάς.

ΑΡΘΡΟΝ 6.  ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΑΙ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ ΑΡΧΩΝ

Αρχαιρεσίαι δια την εκλογήν Σεβασμίου Διδασκάλου πραγματοποιούνται κατά την τελευταίαν ημέραν εργασιών του μηνός Ιουνίου εκάστου τ.∙. έτους και ημέρα εγκαταστάσεως του νέου ΣΔ.∙. η ημέρα ενάρξεως των εργασιών της σ.σ .∙. μας κατά το νέο τ.∙. έτος κατά τον μήνα Οκτώβριο.

  1. Δια μυστικής ψηφοφορίας εκλέγονται ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος και ο Θησαυροφύλαξ της Στοάς.
  2. Δι’ ανατάσεως της χειρός εκλέγονται ο Στεγαστής της Στοάς
  3. Δι΄ ανατάσεως της χειρός τα τρία μέλη για την Ελεγκτική Επιτροπή για την προετοιμασία των αρχαιρεσιών. Ημέρα εκλογής τουλάχιστον ένα μήνα προ των αρχαιρεσιών.

Δικαίωμα ψήφου έχουν κατά το Σύνταγμα της ΕΜΣτΕ άπαντες οι Αδελφοί οι οποίοι είναι ταμειακώς εντάξει κατά την έναρξη της Συνεδρίας των Εκλογών. Περί τούτου του γεγονότος  ενημερώνει ο Θησαυροφύλαξ, κατ’ εντολήν του Σεβασμίου, την Στοά προ της ψηφοφορίας.

Σε ικανό χρόνο πριν την διαδικασία της εκλογής Σ.Δ. τα μέλη της Ελεγκτικής Επιτροπής παρουσιάζουν προς την Στοά τα αποτελέσματα του Ελέγχου που διενήργησαν εις τα οικονομικά της Στοάς δια την χρονική περίοδο των απερχομένων Σεβασμίου, Θησαυροφύλακος και Συμβουλίου Στοάς, και διαβάζεται η Έκθεση Ελέγχου η οποία τίθεται προς έγκριση από την Στοά και απαλλαγή από πάσης ευθύνης. Η Έκθεση Ελέγχου αποστέλλεται προς τα μέλη της Στοάς μαζί με την πρόσκληση της Συνεδρίας των Εκλογών, ώστε να είναι όλοι ενήμεροι κατά την συζήτηση και ψηφοφορία.

Ο εκλεγείς Σεβάσμιος Διδάσκαλος εγκαθίσταται κατά την πρώτην τακτικήν συνεδρίαν του μηνός Οκτωβρίου και εν συνεχεία ενδύει τους εκλεγμένους και διορισμένους Αξιωματικούς της Στοάς.

ΑΡΘΡΟΝ 7.  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΙΣ ΤΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ

Η συμμετοχή των Αδελφών εις τας συνεδρίας και εκδηλώσεις της Στοάς είναι υποχρεωτική. Εις περίπτωσιν απουσίας, λόγω ανωτέρας βίας, οι Αδελφοί οφείλουν να ειδοποιούν εγκαίρως τον Γραμματέα.

Μόνον εφ’ όσον ειδοποιηθεί εγκαίρως ο Γραμματέας, η απουσία θεωρείται ως δικαιολογημένη.

Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος δύναται όπως καλέσει εις απολογίαν Αδελφόν ο οποίος θα απουσιάση αδικαιολογήτως πλέον των τριών συνεδριών.

ΑΡΘΡΟΝ 8.  ΠΟΤΗΡΙΟΝ ΑΓΑΠΗΣ ή ΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΔΕΙΠΝΟΝ

Δεδομένου ότι το Δείπνον μετά τας εργασίας της Στοάς θεωρείται αναπόσπαστον μέρος του πνευματικού έργου και των εργασιών αυτής, η συμμετοχή των Αδελφών είναι υποχρεωτική.

Εις περίπτωσιν κατά την οποίαν Αδελφός, αδυνατεί να παραστή εις τας εργασίας της Στοάς και επομένως και εις τον Δείπνον ή έλθει μεν εις τας εργασίας της Στοάς αλλά δεν δύναται να παραμείνη εις τον Δείπνον, έχει την υποχρέωσιν να ειδοποιήσει εγκαίρως τον Επιμελητήντης Στοάς.

ΑΡΘΡΟ 9.  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟΑΣ (ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ)

Το Σ.Α. έχει γνωμοδοτικόν μη δεσμευτικό χαρακτήραν προς στο σώμα της στοάς και καθαρά προπαρασκευαστικό ρόλοόργανο της Στοάς. Κυρίαρχο όργανο παραμένει πάντοτε η ολομέλεια της Στοάς.

Το Συμβούλιο απαρτίζεται εξ 9 μελών: τον Σ.Δ. , τους δύο Επόπτες, τους δύο Διακόνους, τον Τελετάρχη, τον Εξωτερικό Φρουρό (Στεγαστή), τον Θησαυροφύλακα και τον Γραμματέα. Κατά συνέπεια το Σ.Α. διαθέτει δύο άμεσα εκλεγμένα μέλη.

Δύνανται να παρευρίσκονται Πρώην Σεβάσμιοι, δίχως να το αιτηθούν, με δικαίωμα εισήγησης και λόγου ουχί όμως με δικαίωμα ψήφου.

Το Συμβούλιο συγκαλείται υπό του Σ.Δ. το ελάχιστο μηνιαίως και δεν δύναται να συζητηθεί θέμα, το οποίο δεν έχει αναγραφεί στην ημερήσια διάταξη, η οποία παραδίδεται γραπτώς το αργότερο δύο ημέρες πριν την σύγκληση. Ενημερώνονται εγγράφως όλα τα μέλη καθώς και οι Πρώην Σεβάσμιοι. Έγγραφη ενημέρωση αποτελεί και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Κάθε μέλος (38 39 Κανόνα Συντ)  έχει το δικαίωμα να εισάγει ζητήματα προς συζήτηση και ψήφιση. Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος υποχρεούται να αναγράψει άπαντα τα ζητήματα υπό την προϋπόθεση ότι έχουν τεθεί το αργότερο μέχρι την ημερομηνία αποστολής της ημερήσια διάταξης, δηλαδή δύο ημέρες πριν την συνεδρία. Άλλως τίθενται στην επόμενη συνεδρία.

Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος οφείλει να ενημερώνει σε ανοικτή Στοά την ημέρα συνεδρίασης του Σ.Α. ώστε να τηρούνται οι σχετικές ημερομηνίες.

Ο Σ.Δ. δύναται να παρασταθεί δι’ αντιπροσώπου, Αδελφού ο οποίος δεν συμμετέχει στην οργανική σύνθεση π.χ. Α.Π.Σ. ή Π.Σ. Στην περίπτωση αυτή δεσμεύεται από την ψήφο του αντιπροσώπου του.

Στα Σ.Α. τηρούνται ιδιαίτερα πρακτικά παρουσιών, εισηγήσεων και προπαρασκευαστικών εκθέσεων.

Οι προτάσειςλαμβάνονται κατά πλειοψηφία εκ των παρόντων μελών.  Σε περίπτωση απουσίας δικαιούται κάθε μέλος το οποίο απουσιάζει να τοποθετηθεί εγγράφως καθώς και να παραδώσει γραπτώς ψήφο.

Απαρτία ορίζεται η παρουσία πέντε μελών, εκ των οποίων εις ο Σ.Δ. (ή ο ορισμένος υπ’ αυτού αντιπρόσωπός του).

Σε περίπτωση ισοψηφίας κάθε ζήτημα παραπέμπεται το αργότερο στην μεθεπόμενη συνεδρία και σε περίπτωση νέας ισοψηφίας παραπέμπεται άμεσα στην ολομέλεια.

Ο Σ.Δ. ή εκπρόσωπος αυτού ανακοινώνει τις αποφάσεις προτάσειςτου Σ.Α. στην ακριβώς επόμενη συνεδρία της Στοάς.

Το Σ.Α. Ενεργεί μηνιαίως οικονομικό έλεγχο και ως εκ τούτου ο Θησαυροφύλακας οφείλει μηνιαίως να καταθέτει γραπτώς συνολικές μηχανογραφημένες καταστάσεις ή τα σχετικά θεωρημένα βιβλία.

Οποιοδήποτε μέλος της Στοάς δικαιούται να αιτηθεί την παρουσία του σε Σ.Α., εάν θεωρεί ότι ζήτημα συζήτησης το αφορά προσωπικά. Το Σ.Α. εγκρίνει ή μη  την παρουσία του.

ΑΡΘΡΟ 11. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΕΒΑΣΜΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος δεον παράσχει κατ ελάχιστο σε κάθε συνεδρία το «πεντάλεπτο του Σεβασμίου» γίνεται όμως σε αυστηρά εθελοντική βάση.

με γραπτές εισηγήσειςη μη, τις οποίες παραδίδει στην Στοά, επί αυστηρά τεκτονικών θεμάτων. Έχει δε το δικαίωμα να αναθέτει την υποχρέωση του αυτή περιστασιακά σε ΑΔ με την σύμφωνη γνώμη του.

Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος στην  έναρξη του τεκτονικού έτους καταθέτει το γενικό περίγραμμα των εργασιών της περιόδου (γενικό θέμα) και παρουσιάζει γραπτώς ή μη τα ειδικά  θέματα των εργασιών. Η ανάληψη της εργασίας εκ των Αδ. γίνεται σε αυστηρά εθελοντική βάση.

Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλοςορίζει για κάθε νεομύητο Αδ. έμπειρο Διδάσκαλο, ο οποίος θα τον καθοδηγεί στον Ελευθεροτεκτονισμό.

Ο Σεβάσμιος με ΑΔ της Στοάς αναλαμβάνει την διοργάνωση της επετείου ιδρύσεως της Στοάς (1η Απριλίου 2006) καθώς και του εορτασμού του Θερινού Ηλιοστασίου (21η  Ιουνίου).

Ο Σεβάσμιος Διδάσκαλοςή ΑΔ οφείλει να ενημερώνει την ολομέλεια άμεσα, πριν η κατόπιν, για όλες τις επισκέψεις του σε άλλες συμβολικές Στοές και να ενθυμείται ότι σε αυτές παρευρίσκεται ως εκπρόσωπος της Στοάς του και ουχί ως άτομο.

  1. ΑΡΘΡΟ 13.  ΑΠΟΡΡΙΨΙΣ  ΑΙΤΗΣΕΩΝ

Αίτησις εισδοχής, υιοθεσίας ή επαναφοράς απορρίπτεται εφ’ όσον ευρεθούν τρεις. Υποβολή νέας αιτήσεως υπό του απορριφθέντος δια νέαν ψήφισιν γίνεται αποδεκτή κατόπιν παρελεύσεως ενός τουλάχιστον έτους.

  1. ΑΡΘΡΟΝ 14. ΑΠΟΒΟΛΗ ΜΕΛΟΥΣ (ΘΕΣΙΣ ΕΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ)
  2. Μέλος του οποίου όλαι αι συνδρομαί ή άλλαι οικονομικαί υποχρεώσεις προς την Στοάν εκκρεμούν πέραν του ημερολογιακού έτους (12 μήνες), θα αποβάλλεται. Ο αποβληθείς Αδελφός δύναται οποτεδήποτε να υποβάλη αίτησιν επαναφοράς εις την Στοάν κατόπιν εξοφλήσεως απασών ή του ημίσεωςτων οφειλών του (ή δώσει προκαταβολή και διακανονίσει το υπόλοιπο ποσό).
  3. Το Σ.Α.η ΣΤΟΑ έχει το δικαίωμα να αποφασίσει την μη αποβολή Αδ., όστις τυγχάνει σε ιδιαιτέρως δυσχερή οικονομική κατάσταση.
  4. ΑΡΘΡΟΝ 15. ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΦΥΛΑΚΟΣ
  5. Ο Θησαυροφύλαξ υποχρεούται όπως τηρεί Βιβλίον Ταμείου. Πάσα εγγραφή εις αυτό συνοδεύεται υπό των αντιστοίχων αποδείξεων. Εις περίπτωσιν δαπάνης, μικροτέρας του 1/3 της ετησίας συνδρομής, δια την οποίαν είναι αδύνατος η εξασφάλισις νομίμου αποδείξεως, εκδίδεται δελτίον πληρωμής υπογεγραμμένον υπό του Σεβασμίου Διδασκάλου και του Θησαυροφύλακος.
  6. Κατάλληλος λογαριασμός ανοίγεται εις Τράπεζαν, εις τον οποίον δικαίωμα υπογραφής έχουν ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος και ο Θησαυροφύλαξ.

 

ΑΡΘΡΟΝ 16. ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΕΛΕΟΝΟΜΟΥ

  1. Δια την εξυπηρέτησιν του σκοπού της αγαθοεργίας τηρείται ιδιαίτερον Βιβλίον Ταμείου και ανοίγεται κατάλληλος λογαριασμός εις Τράπεζαν Ρόδου εις τον οποίον δικαίωμα υπογραφής έχουν ο Σεβάσμιος Διδάσκαλος και ο Ελεονόμος.
  2. Τα έσοδα του λογαριασμού προέρχονται εκ του κορμού της αγαθοεργίας, εξ εκτάκτων εθελοντικών εισφορών των Αδελφών, εκ δωρεών, και εκ του πλεονάσματος των Ποτηρίων Αγάπης και των διαφόρων κοινωνικών εκδηλώσεων.
  3. Άπαντα τα έξοδα διά τον σκοπόν της αγαθοεργίας επιβάλλεται όπως συνοδεύονται υπό νομίμων αποδείξεων ή υπό δελτίων πληρωμής τα οποία φέρουν τας υπογραφάς του Σεβασμίου Διδασκάλου, του Ελεονόμου και του Επιμελητού Αγαθοεργίας.

21.

ΑΡΘΡΟΝ 17. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

  1. Τροποποίησις του Εσωτερικού Κανονισμού ή οιουδήποτε άρθρου αυτού δύναται να πραγματοποιηθή μόνον κατά την ακόλουθον διαδικασίαν :
  2. Εις τακτικήν συνεδρίαν της Στοάς υποβάλλεται σχετική αίτησις υπογεγραμμένη υπό πέντε τουλάχιστον μελών τα οποία έχουν διετή τουλάχιστον θητείαν ως μέλη της Στοάς «Απολλώνιος ο Ρόδιος».
  3. Αι προτεινόμεναι τροποποιήσεις αναγράφονται εις την Ημερησίαν Διάταξιν και συζητούνται εις συνεδρίαν εντός 30 ημερών από την ημέραν υποβολής της αιτήσεως.
  4. Αι τροποποιήσεις γίνονται αποδεκταί εφ’ όσον επιτευχθεί απαρτία τουλάχιστον εκ των 2/3 του συνόλου των Αδελφών και με πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων Αδελφών της συγκεκριμένης συνεδρίας, εφαρμόζονται δε από την ημερομηνίαν εγκρίσεώς των υπό της Ε.Μ.Σ.Τ.Ε.

 ΑΡΘΡΟΝ 18. ΤΕΛΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ, ΥΙΟΘΕΣΙΑΣ, ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Τα τέλη εγγραφής ορίζονται με απόφαση της ΣΤΟΑΣ και καλύπτουν:

  • Τα μύητρα και των τριών βαθμών
  • Τα περιζώματα του Μαθητού και του Εταίρου (τα οποία παραμένουν ιδιοκτησία της στοάς)
  • Το βιβλίο των Συνταγμάτων της ΕΜΣΤΕ και
  • Τον Εσωτερικόν κανονισμόν της Στοάς

Τα τέλη Υιοθεσίας ως και τα Τέλη Επαναφοράς Παραιτηθέντος ορίζονται εις 200,00 € και καταβάλλονται κατά την ημέραν της υιοθεσίας και προ αυτής.

Στην κατ’ έτος απόφαση της ΣΤΟΑΣ θα πρέπει να αναγράφεται συνολικό ποσό και ανά βαθμό, θα καταβάλλεται δε ανά βαθμό, αυτό όμως ανάλογα με την περίπτωση, οικονομική δυνατότητα του μυουμένου θα μπορεί να καταβάλλεται και τμηματικά. Ομοίως θα ορίζεται και η μηνιαία ή ετήσια εισφορά προς την Στοά.

Εις περίπτωσιν οικονομικών δυσχερειών των δοκίμων, τα «Τέλη Εισδοχής» και τα «Τέλη Υιοθεσίας» είναι δυνατόν, κατόπιν αποφάσεως του Σεβασμίου να καταβληθούν τμηματικώς.

Εις περίπτωσιν οικονομικών δυσχερειών μέλους για την καταβολήν της μηνιαίας συνδρομής ούτος ειδοποιεί τον Θησαυροφύλακα και λαμβάνεται ειδική απόφασις υπό του Σεβασμίου επί του θέματος (παραπομπή στο Σ.Α.της ΣΤΟΑΣ).

ΑΡΘΡΟΝ 19.  ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗ ΣΤΟΑΣ

Ο Αξ. Επιμελητής της Στοάς έχει ως καθήκον του την τάξιν εντός της Στοάς και την καθαριότητα αυτής. Ορίζει την τάξιν και τον τρόπον οργάνωσης από Αδ.∙. της καθαριότητος των χώρων. Ενδιαφέρεται για τις τυχόν ελλείψεις των απαραιτήτων για την λειτουργία της Στοάς υλικών και προβαίνει εις την αγοράν αυτών μετά από συνεννόηση με τον Θησαυροφύλακα.

ΑΡΘΡΟΝ 20. ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΑΔΕΛΦΩΝ

Το ωράριο προσέλευσης των Αδ.∙. για τις συνεδρίες της Στοάς θα είναι ημίσιαν τουλάχιστον ώραν προ της προγραμματισμένης ώρας ενάρξεως των εργασιών, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες προετοιμασίες έγκαιρα.

Η αμφίεση των Αδ.∙. θα είναι ομοιόμορφος και όπως προβλέπεται ήτοι μαύρο ή σκούρο μπλέ κοστούμι, λευκό υποκάμισο, γραβάτα μαύρη ή σκούρα μπλέ, λευκά χειρόκτια (γάντια).

Η πειθαρχία είναι έννοια αυτονόητος, είτε προ της ενάρξεως των εργασιών είτε κατά την διάρκειαν αυτών.

ΑΡΘΡΟΝ 21. ΕΡΓΑΣΙΑΙ ΣΤΟΑΣ

Έκαστο έτος ο ΣΔ της Στοάς θα προτείνει θεματολογία εργασιών, ώστε και οι λοιποί αδελφοί να προετοιμάζουν ανάλογες εργασίες επί της θεματολογίας του έτους.

Οι εργασίες θα υποβάλλονται εγγράφως.

Έκαστος αδελφός θα δέον να πραγματοποιεί τουλάχιστον μία εργασία κατ’ έτος, ανεξαρτήτως βαθμού που κατέχει.

(*) ΑΡΘΡΟ 21Α. ΕΞΕΛΙΞΙΣ ΕΙΣ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΑ ΣΩΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΞΥΨΩΣΗ ΣΤΗΝ  Ι.Β.Α.

Έκαστος αδελφός, ο οποίος έχει λάβει το 3ον βαθμό (του Διδασκάλου), εάν προσκαλείται σε παράπλευρον Σώμα, έχει υποχρέωσιν όπως ενημερώνει το ΣΔ,για να του παρέχει τη στήριξη στην άνοδό του και την συνδρομή των ΑΔ, δια την πρόσκλησιν αυτήν και οφείλει ο ΣΔ να είναι ο προτείνων.

Πέραν τούτου ο ΣΔκαι η ΣΤΟΑ στηρίζει την επιθυμία ΑΔ για την εξέλιξη του στα παράπλευρα σώματα

ΑΡΘΡΟΝ 22. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΗΘΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Άνοιγμα Εργασιών
  • Ανάγνωσις πρακτικών προηγουμένης συνεδρίας. Έγκρισις αυτών.
  • ΔιδασκαλίαΣΔ
  • Εργασία, προγραμματισμένη
  • Εγέρσεις ΣΔ
  • Κορμός του ελέους
  • Κλείσιμο Εργασιών
  • Και ακολουθεί ποτήριον αγάπης

Όλα τα προαναφερθέντα είναι ενδεικτικά. Είναι δε στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Σ.Δ. να τροποποιηθεί το πρόγραμμα εις εκτάκτους περιπτώσεις.

ΑΡΘΡΟΝ 23. ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ

Η ημέρα της 1ης Απριλίου εκάστου έτους ορίζεται ως ημέρα επετείου δια την  Στοάν και εορτάζεται εις πανηγυρικήν συνεδρίαν.

Ο εορτασμός πραγματοποιείται κατά την πλησιεστέραν τακτικήν συνεδρίαν της Στοάς, εις ανοικτήν εορτήν εκτός Στοάς, η ακριβής ημερομηνία και το περιεχόμενο της οποίας καθορίζονται με αποφάση του Σεβασμίου Διδασκάλου. Κατά την διάρκειαν της εορτής αυτής, δύναται όπως απονέμεται το Μετάλλιον της Στοάς «ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ» κατά τα προβλεπόμενα εις το επόμενον άρθρον.

ΑΡΘΡΟΝ 24. ΜΕΤΑΛΛΙΟΝ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ «ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ»

Το Μετάλλιον της Στοάς «ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ» αποτελεί την υπερτάτην ένδειξιν τιμής η οποία απονέμεται υπό της Στοάς εις Αδελφούς οι οποίοι δεν είναι μέλη της. Ο σκοπός της απονομής είναι όπως τιμηθεί Αδελφός δι’ εξαιρετικάς υπηρεσίας προς τον Τεκτονισμόν γενικώς και προς την Στοάν «Απολλώνιος ο Ρόδιος» ιδιαιτέρως.

Το Συμβούλιον της Στοάς συνεδριάζει εις κατάλληλον χρόνον προ της πανηγυρικής συνεδρίας και αποφασίζει κατά πλειοψηφίαν δια το πρόσωπον του τιμωμένου. Η απόφασις ανακοινώνεται εις την Στοάν κατά την διάρκειαν τακτικής συνεδρίας και επικυρούται δια ψηφοφορίας.

Το Μετάλλιον της Στοάς «ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ» αποτελείται εκ πλακέτας μορφής ομοίας με το έμβλημα αυτής».

Η διαδικασία της μύησης

«Η ανάλυση, η οποία ακολουθεί δεν έχει σκοπό να εξαντλήσει το Τυπικό της Μύησης διότι αυτό απαιτεί κυριολεκτικά τόμους αναλύσεων. Θα επικεντρωθεί όμως σε κάποια σημεία στα οποία σπανίως δίδεται η δέουσα προσοχή.

Αρκετοί Αδελφοί πιστεύουν ότι η πρώτη Μύηση αναφέρεται σε ένα είδος εξύψωσης, κατά την οποία ο Δόκιμος απομακρύνεται από τον Υλικό Κόσμο και εισάγεται σε έναν καινούριο, Πνευματικό Κόσμο. Στην πραγματικότητα συμβαίνει μάλλον το αντίθετο.

Κατά την Μύηση μας στο Πρώτο Βαθμό αναπαρίσταται μάλλον η είσοδος μας (ή η επιστροφή μας κατά άλλους Αδελφούς) στον Υλικό Κόσμο ή με πιο απλό τρόπο μία «Γέννηση».

Ο Δόκιμος αναπαριστά μία «πλανεμένη Ψυχή», ένα Πνευματικό Σώμα δίχως προσανατολισμό και χαραγμένη πορεία, και σε κατάσταση αναμονής σε έναν κόσμο σκότους (Μέλανας Θάλαμος). Η είσοδος του στον Υλικό Κόσμο θα ολοκληρωθεί μέσω της Μύησης του και της ένδυσης του με Υλικό Σώμα (Περίζωμα).

Το περιεχόμενο τού Τεκτονισμού διασώζει μέρος της Σοφίας των Αρχαίων Μυστηρίων χωρίς να σημαίνει ότι αποτελεί και φυσική συνέχεια τους.

Ο Δόκιμος φέρει εμβάδα στο αριστερό του πόδι. Όπως ο Ιάσων ερχόμενος στην Ιωλκό έχασε το ένα σανδάλι του στον ποταμό βοηθώντας τη Θεά Ήρα και κερδίζοντας την θεϊκή της εύνοια, επιτρέποντας παράλληλα στον Πελία να αναγνωρίσει το σημάδι της Δελφικής Προφητείας και να τον στείλει στην Αργοναυτική Εκστρατεία, έτσι και ο Δόκιμος πρέπει να αναζητήσει το Χρυσόμαλλο Δέρας, το οποίο είναι ο Χαμένος Λόγος, δηλαδή η αποκατάσταση του Ουροβόρου Όφι, της Ενότητας του ιδίου ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζεται για την εκθρόνιση του Βασιλέα.

Εισερχόμενος στην Στοά νοιώθει την αιχμή του εγχειριδίου όπως η «Εκδήλωση» τραυματίζεται κατά την κάθοδο της στο γήινο επίπεδο (Οδοντωτός Κόρυμβος).

Ο Δόκιμος σε κατάσταση πλήρους ένδειας και αδυναμίας περιοδεύει κυκλικά δίκην εμβρύου στον αμνιακό σάκο της μήτρας της μητέρας του (γι΄ αυτό φέρει δίκην ομφάλιου λώρου στο λαιμό σχοινίο). Είναι ακόμη αγέννητος στον υλικό Κόσμον. Μοιάζει με την ψυχή πού τυρβάζει επί πολλά και δεν γνωρίζει τί θέλει.

Κινείται  από τα αριστερά προς τα δεξιά όπως ακριβώς γίνεται η κάθοδος των υγρών και των αερίων τουλάχιστον στο βόρειο ημισφαίριο (σε ένα νιπτήρα δύναται κάποιος να διαπιστώσει την λεγόμενη ωρολογιακή ροή του νερού από τα αριστερά προς τα δεξιά όταν κυλάει το νερό προς τα κάτω). Συμβολίζει η πορεία του την κάθοδο του Πνευματικού Σώματος προς την Υλοποίηση.

Ο Δόκιμος χωρίς να το γνωρίζει μιμείται κατά τας περιοδείας του μέσα στη Στοά και τον Ήλιο. Γι’ αυτό όπως και ό Ήλιος αφικνείται διά του Νότου εις την Δύση, έτσι και ό μυούμενος (όπως και κάθε Τέκτων κινούμενος στη Στοά) ακολουθεί ίδια πορεία.

Όμως σε αυτές τις περιοδείες αφυπνίζει σταδιακά τον Υλικό Κόσμο και τον Κόσμο των Επιθυμιών. Αφυπνίζει τα Σώματα του (κτυπήματα στους ώμους των Εποπτών).

Κατά τη διάρκεια της Μύησης του Πρώτου Βαθμού, η περιοδεία ξεκινά από τον Β΄ Επόπτη και όχι από τον Σ.Δ. τονίζοντας ακριβώς ότι ο νεομύητος εισέρχεται στο πεδίο μίας νέας Υλικότητας (ο Β΄ Επόπτης συμβολίζει το Συναισθηματικό – Υλικό Σώμα).

Η πρώτη περιοδεία σταματά αποκλειστικά στον Α΄ και Β΄ Επόπτη υπονοώντας ότι ο Δόκιμος δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τα φώτα της Σοφίας.

Σε κάθε ενέργεια του ο Δόκιμο,ς πριν του αποδοθεί το Φώς, ενώ δεν βλέπει τίποτα, αισθάνεται με ιδιαίτερη ένταση τα πάντα. Ας μη λησμονούμε ότι υπάρχουν πραγματικότητες τις όποιες δυνάμεθα να διαισθανθούμε χωρίς καν να έχουν εκδηλωθεί στον Υλικό Κόσμο.

Ο Δόκιμος θα προσεγγίσει την Ανατολή δια τριών βημάτων διδασκόμενος ότι η Τεκτονική Τέχνη είναι μία προοδευτική Επιστήμη. Το πρώτο βήμα είναι μικρό, το δεύτερο ακόμη μεγαλύτερο και το τελευταίο ακόμη μεγαλύτερο υποδεικνύοντας στον Δόκιμο ότι τα βήματα του στην Τεκτονική Τέχνη είναι στην αρχή μικρά αλλά με το πέρασμα του χρόνου θα γίνονται ακόμη μεγαλύτερα υπό την προϋπόθεση ότι κατεύθυνση του είναι η Ανατολή.

Μετά τον όρκο του ο Δόκιμος θα αποκατασταθεί μόνο «στην ευλογία του υλικού φωτός».

Ας δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στην λέξη αποκατασταθεί. Το υλικό Φώς δεν δίδεται αλλά αποκαθίσταται. Αυτό σημαίνει ότι παλαιότερα ο Δόκιμος ευρίσκετο συμβολικά σε μία κατάσταση η οποία δεν χαρακτηριζόταν από την ύπαρξη μόνον του υλικού Φωτός.

Ο Δόκιμος ανοίγοντας τους οφθαλμούς του, μετά την πρώτη έκπληξη, εν μέσω λάμψης και κρότων, ως νεογέννητο, διακρίνει εικόνες  των οποίων την ουσία δεν δύναται να αντιληφθεί εξ αρχής.

Οφείλει να κατανοήσει ότι η Στοά είναι το Σύμπαν. Ανακαλύπτει ότι ευρέθη εν μέσω ενός νέου Κόσμου. Και όπως στα αρχαία Ελληνικά Μυστήρια η Τελετή της Μυήσεως επερατούτο με τον Θρονισμό, έτσι και στα Τεκτονικά Μυστήρια ανακοινώνεται εις τον νεομύητο ότι είναι ο Ακρογωνιαίος Λίθος ενός νέου Ναού, τον όποιον καλείται να οικοδομήσει στον ίδιον τον εαυτόν του.

Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια των Παραινέσεων αντιλαμβάνεται ότι η Στοά είναι μία παράσταση της κατάστασης στην οποία καλείται να λειτουργήσει κι ό ίδιος.

Ιστάμενος «εν τάξει» κατά τις Παραινέσεις ό Δόκιμος χωρίζει τα Κέντρα της Κεφαλής από τα Κέντρα του Σώματος – άρα ως σκοπό του ο Μαθητής διακηρύσσει την τιθάσευση των παθών και των άλογων ενστίκτων.

Οι πόδες του «εν τάξει» ισταμένου Μαθητού σχηματίζουν Γνώμονα. Ο Γνώμων, πυθαγόρειο σύμβολο της Παθητικότητας, συμβολίζει την ακατέργαστη ύλη η οποία προετοιμάζεται όπως ο νεομύητος Μαθητής προς λάξευση.

Αλλά η Μύηση στο βαθμό του Μαθητού δεν απεικονίζει μόνον την Γέννηση του Ανθρώπου σε έναν νέο Κόσμο. Απεικονίζει και την είσοδο της «Εκδήλωσης» στον Υλικό Κόσμο. Ο μυούμενος αναπαριστά την «Εκδήλωση», την Περσεφόνη, η οποία απάγεται από τον Πλούτωνα, τον βασιλέα της Ύλης ή της αρνητικής Δύναμης. Γι΄ αυτό και ο μυούμενος ενδύεται το Περίζωμα το οποίο αποτελεί σύμβολον του Υλικού Φορέως, του Σώματος.

Ο Μαθητής τέλος λαμβάνει και την Λέξιν του Βαθμού του. Αυτή είναι Β.·. (το γράμμα Μπέθ στα εβραϊκά σημαίνει οικία, σπήλαιο, μήτρα), δηλαδή η εβραϊκή ονομασία της αριστερής στήλης της  Στοάς του Σολομώντος, και συμβολίζει, όπως και ό Γνώμων, το παθητικό στοιχείο της Φύσεως. Ο Μαθητής λοιπόν είναι το ακατέργαστο στοιχείο της ύλης  επάνω στο οποίο θα κτισθεί ό Ναός της προόδου της Ανθρωπότητας.

Κατά τη διάρκεια της Μύησης ο Δόκιμος λαμβάνει την λέξη του Βαθμού από τον Σεβάσμιο. Η μετάφραση και η ερμηνεία της λέξης είναι Ισχύς (εν Ισχύι). Δέον να σημειωθεί ότι σε προγενέστερους χρόνους δεν προφερόταν οα αλλά οο .

Ο π…….. του Δ…….. ονομαζόταν όντως έτσι και έμεινε στην ιστορία ως ο ελεήμων γαιοκτήμονας ο οποίος νυμφεύθηκε την χήρα Ρούθ, η οποία ήταν Μωαβίτισσα, δηλαδή όχι Εβραία. Οι Μωαβίττες ήταν απόγονοι του Μωάβ, υιού του Λώτ με την μεγαλύτερη του κόρη κατά συνέπεια «μολυσμένοι».

Έτσι ονομαζόταν η αριστερά εκ των στηλών του Ναού του Σολόμωντος. Ονοματοθέτης της στήλης είναι ο Χιράμ, ο μεταλλουργός και διακοσμητής του Ναού.

Η λέξη Β. προσομοιάζει με το Beth δεύτερο γράμμα  της εβραϊκής αλφαβήτου, το οποίο ταυτίζεται εννοιολογικά και με την λέξη μήτρα, θηλυκό, σπήλαιο. Κατά συνέπεια η Ισχύς προέρχεται από την ικανότητα ή την ιδιότητα του θηλυκού, δηλαδή την ικανότητα ή ιδιότητα της αναπαραγωγής ή αναζωογόνησης.

Η παραπομπή στην ιστορία της Ρούθ, η οποία αποτελεί και ειδικό βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, παραπέμπει στην άσκηση της Αγαθοεργίας. Ο Μποάζ δεν ελέησε την Ρούθ αλλά της επέτρεψε να εργαστεί με το δικό της τρόπο ώστε να διατηρήσει την αξιοπρέπεια της.

Ο Δόκιμος οφείλει να κατανοήσει την διαφορά, παρά την ηθική συγγένεια τους, της ελεημοσύνης από αυτήν της Αγαθοεργίας.     

Ο Δόκιμος όμως διδάσκεται, και όχι απλώς πληροφορείται, ότι η λέξη προφέρεται κατά γράμμα, κατά συλλαβή και στο τέλος ολόκληρη.

Αποτελεί πάγια πεποίθηση ότι η συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία επαναλαμβάνεται τρείς φορές, έχει επινοηθεί για λόγους ασφαλείας.

Ο μη κατέχων την λέξη πλήρως αποκαλύπτεται εάν τολμήσει να εισέλθει σε Στοά, η οποία εργάζεται στον Πρώτο Βαθμό. Η ερμηνεία αυτή έχει έναν μεγάλο βαθμό αληθείας.

Όμως υπάρχει και μία δεύτερη εκδοχή με υψηλότερο συμβολισμό.

Ο Δόκιμος έχει αποκατασταθεί ήδη στο Υλικό Φώς αλλά είναι Μαθητής και μάλιστα στην αρχή της Μαθητείας του.

Η χειραψία, την οποία διδάσκεται, του υποδεικνύει ότι ο άνθρωπος αποκτά Ισχύ (Β., Εν Ισχύι) τοποθετώντας τον αντίχειρα του επί της φάλαγγας του δείκτη δηλώνοντας σημειολογικά ότι ο άνθρωπος απέκτησε ισχύ λόγω της χρήσης του συγκεκριμένου δακτύλου, το μοναδικό δάκτυλο, το οποίο έχει την ικανότητα να έρχεται σε επαφή με τις άκρες των υπολοίπων του ίδιου χεριού. Όλες οι ανθρωπολογικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η ανάπτυξη του συγκεκριμένου δακτύλου επέτρεψε την ανάπτυξη του ανθρώπινου είδους. Χειραψία και λέξις ευρίσκονται σε απόλυτη αρμονία.

Το γεγονός ότι η χειραψία έχει άμεση και έντονη σχέση με την κίνηση του αντίχειρα δεν πρέπει να θεωρηθεί ως τυχαία ή απλώς τεχνικής φύσεως.

Η λειτουργία του αντίχειρα είναι εκείνη που μας επέτρεψε να διαφοροποιηθούμε βιολογικά και να αναπτύξουμε κατά συνέπεια αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινο πολιτισμό. Όπως γνωρίζουμε (ή θα μάθουν οι νεώτεροι Αδ.) οι δύο πρώτοι Βαθμοί έχουν μεγαλύτερη σχέση με τα πράγματα «του κόσμου αυτού» και κατά συνέπεια δεν είναι τυχαία η μορφή της χειραψίας, η οποία τονίζει έμμεσα τον τρόπο κατάκτησης του εφήμερου αυτού κόσμου.

Ο Μαθητής βρίσκεται στα πρώτα βήματα της Ανθρωπότητας και ακολουθεί την ίδια πορεία με την εξέλιξη του ανθρώπου. Έχει διδαχθεί να βαδίζει με τον σωστό τρόπο, ευθυτενής, όπως ο Αρχάνθρωπος άρχισε ως Homo Erectus να κάνει τα πρώτα του βήματα προς τον Πολιτισμό.

Διδάσκεται πλέον το πρώτο κανονικό βήμα, το οποίο στην μορφή Τ φανερώνει ότι η Μύηση του είναι σταθμός και σημείο ανάπαυσης για τον ίδιο και απαρχή του δεσμού του με την Αδελφότητα, όπως μας αποκαλύπτει για την ερμηνεία του γράμματος ο Πλάτων στον Κρατύλο:

τῆς δ’ αὖ τοῦ δέλτα συμπιέσεως καὶ τοῦ ταῦ καὶ ἀπερείσεως τῆς γλώττης [427b] τὴν δύναμιν χρήσιμον φαίνεται ἡγήσασθαι πρὸς τὴν μίμησιν τοῦ “δεσμοῦ” καὶ τῆς “στάσεως.” (και πάλιν την συμπιεστικήν δύναμιν του δέλτα (προφερομένου ως d) και του ταυ και την απόκρουσιν της γλώσσης, φαίνεται ότι την ενόμισε χρήσιμον διά την απομίμησιν του δεσμού και της στάσεως)

Όμως ήλθε πλέον το πλήρωμα του χρόνου να αναπτύξει και το πνεύμα του. Όπως του έχει ήδη τονίσει ο Σεβάσμιος οφείλει να λάβει στάσιν απολύτως ευθυτενή, της στάσης του σώματος του θεωρούμενου ως συμβόλου του πνεύματος του.

Ο Δόκιμος παραλαμβάνει την λέξη, η οποία προφέρεται κατά γράμμα, κατά συλλαβή και τελικά ολόκληρη, όπως ακριβώς ό άνθρωπος μαθαίνει αρχικά να κραυγάζει ασυνάρτητους φθόγγους κατόπιν να ψελλίζει συλλαβές και τέλος να προφέρει ολόκληρες λέξεις. Ουσιαστικά η ίδια μεθοδολογία, η οποία χρησιμοποιείτο παλαιότερα από τους διδάσκοντες για τη γραφή και την ανάγνωση των μικρών παιδιών της πρώτης τάξεως του Δημοτικού.

Ο Δόκιμος είναι πλέον Μαθητής.

Έχει διδαχθεί να στέκεται όρθιος (ευθυτενής), να βαδίζει, να χρησιμοποιεί τα χέρια του, άρα γίνεται Τέκτων, και από  την κραυγή φθάνει μέσω του συλλαβισμού στον Λόγο. Τώρα είναι έτοιμος να παραλάβει τα εργαλεία με τα οποία εργάζεται ο Μαθητής και να λάβει την πρώτη Διδασκαλία  με την μορφή της Παραίνεσης, η οποία συνοδεύει τον Πρώτο Βαθμό.

Ταυτόχρονα το η διαδικασία του κατά γράμμα, κατά συλλαβή και η λέξη ολόκληρη υποδηλώνει ότι η διαδικασία της Γνώσης είναι σταδιακή όπως ακριβώς ο βηματισμός προ του όρκου αλλά και ότι ο καθένας μας έχει διαφορετικές ταχύτητες και ικανότητες να την πλησιάσει. Άλλοι Αδελφοί θα μείνουν μόνο στο γράμμα, άλλοι θα προχωρήσουν στην συλλαβή και άλλοι θα κατορθώσουν να ολοκληρώσουν την Λέξη.

Μετά τις πρώτες Παραινέσεις ακολουθεί η ένδυση του Περιζώματος (Τελετή Περιβολής). Κατά την Αγία Γραφή ήταν το πρώτο ένδυμα των προπατόρων μας (Γένεσις 3:7)

Το Περίζωμα συμβολίζει την εργασία και μάλιστα την χαρά της εργασίας, διότι ο Άνθρωπος το έχει τιμήσει δια των επιτευγμάτων του. Ως εκ τούτου διαφέρει από τους «δερμάτινους χιτώνες» με τους οποίους ένδυσε ο Θεός τους πρωτόπλαστους όταν αυτοί εξεδιώχθησαν του Παραδείσου. Ο συμβολισμός αναφέρεται καταρχήν στην υποχρέωση του Ελευθεροτέκτονα να διάγει βίο εργατικό και δραστήριο.

Το λευκό δέρμα του Περιζώματος, το οποίο είναι από δέρμα αμνού, παραπέμπει τόσο στην ορφική-διονυσιακή όσο και στην χριστιανική παράδοση ότι οι χρηστοί άνθρωποι είναι οι αμνοί του Θεού.

Στον Εσωτερισμό συμβολίζει το σαρκίο που ενδύεται κάθε φορά η «Εκδήλωση» ή Συνείδηση ή Ενέργεια ή το Πνευματικό Σώμα όταν εισέρχεται στον Υλικό Κόσμο.

Το χρώμα και η μορφή του Περιζώματος στον Πρώτο βαθμό έχουν επίσης τους ιδιαίτερους τους συμβολισμούς. Στον Πρώτο Βαθμό το Περίζωμα έχει αποκλειστικά λευκό χρώμα τονίζοντας την κατάσταση tabula rasa (λευκό, άγραφο χαρτί) στην οποία βρίσκεται κάθε άνθρωπος κατά την νηπιακή και παιδική ηλικία. Οι γνώσεις του και η μνήμη του είναι περιορισμένες και κάθε πληροφορία γράφεται, ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται, σαν σε μία λευκή κόλλα χαρτιού. Πρόκειται ουσιαστικά για τη θεωρία την οποία διατύπωσε ο Άγγλος διανοητής John Locke.

Κατά βάθος το Περίζωμα του Πρώτου Βαθμού είναι ένα τρίγωνο επί ενός τετραγώνου συμβολίζοντας τον αριθμό επτά (επτά πλευρές) το οποίο κατ΄ ελάχιστον συμβολίζει του επτά Αξιωματικούς της Στοάς δηλαδή την συνολική λειτουργία του Ανθρώπου στον Υλικό Κόσμο.

Από μία άλλη οπτική γωνία ερμηνείας το τρίγωνο συμβολίζει τον Παντεπόπτη Οφθαλμό επί του τέλειου Κυβόλιθου συμβολίζοντας τον διαρκή έλεγχο του Έργου από τον Δημιουργό.

Στους επόμενους δύο Βαθμούς διαπιστώνουμε ότι εισάγεται σταδιακά το μπλέ χρώμα, αρχικά στους ρόδακες και κατόπιν ως περίγραμμα συμβολίζοντας ότι  ο άνθρωπος – tabula rasa αρχίζει πλέον να έχει «επικοινωνία» με ανώτερα πνευματικά πεδία.

Τέλος ο Μαθητής τοποθετείται στην βορειανατολική γωνία της Στοάς. Υπάρχει η παράδοση στον Ελευθεροτεκτονισμό, η οποία δεν τεκμηριώνεται ιστορικά, ότι ο πρώτος λίθος κάθε σημαντικού οικοδομήματος ετοποθετείτο στην βορειοανατολική γωνία.

Πρόκειται μάλλον περί του συμβολισμού της διπλής γωνίας αφού στην  Ανατολή το Φώς υπάρχει άπλετο ενώ στον Βορρά επικρατεί συνήθως το Σκότος. Είναι η Γωνία στην οποία ο Μαθητής καλείται να κάνει την επιλογή ανάμεσα σε Φώς και Σκότος, τουλάχιστον στον Υλικό Κόσμο.

Αλλά υπάρχουν  και άλλες προσεγγίσεις…»

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments