Παραδόθηκε και επισήμως, με τελετή εγκαινίων, ύστερα από ενέργειες 19 χρόνων, η γέφυρα του Χάρακα, που συνδέει το Αργοστόλι με το Φισκάρδο, στην Κεφαλονιά.
Η γέφυρα του Χάρακα, το έργο που αποτελεί ένα μικρό θαύμα της μηχανικής, μοναδικό στην Ευρώπη, με πολλές ιδιομορφίες και πρωτιές, παραδόθηκε αυτή την εβδομάδα στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Κεφαλονιάς.
Το νησί θα δει επιτέλους το βόρειο κομμάτι του, που περιλαμβάνει μερικά από τα ομορφότερα στολίδια του (Φισκάρδο, Άσσος κ.λπ.) να έρχεται και πάλι πιο… κοντά, τουλάχιστον κατά 30-40 λεπτά της ώρας. Οι επισκέπτες θα μπορέσουν και πάλι να χρησιμοποιήσουν τον φιδωτό και δύσκολο δρόμο, με την συγκλονιστική όμως θέα πάνω από τον Μύρτο, την Άσσο κ.λπ.Παραλία Μύρτος
Στην αρχή, έμοιαζε με τρέλα να προσπαθήσεις να φτιάξεις μία γέφυρα πάνω σε ένα ενεργό σεισμικό ρήγμα. Όμως για τη σύγχρονη μηχανική, η τρέλα γίνεται πρόκληση.
Το κομμάτι του ρήγματος που είναι ορατό στη φωτογραφία γιατί έχει υποχωρήσει, είναι μόνο ένα μέρος από το συνολικό ρήγμα. Tο συνολικό μήκος του ρήγματος φτάνει τα 80 μέτρα. Η γέφυρα είναι η μοναδική στην Ευρώπη (ίσως και στον κόσμο) που γεφύρωσε, όχι ένα ποτάμι ή άλλους δρόμους ή έναν γκρεμό, αλλά ένα ενεργό ρήγμα.
«Η γέφυρα στηρίζεται στο στερεό κομμάτι έξω από το ρήγμα. Ακόμα κι αν υποχωρήσει ένα κομμάτι του ρήγματος, είναι έτσι κατασκευασμένη ώστε να παραμείνει στη θέση της. Άλλωστε φτιάχτηκε για να αντέχει σεισμικές επιταχύνσεις που φτάνουν το 0,45 g», θα πει ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς, Παναγής Δρακουλόγκωνας, ο άνθρωπος που πήρε επάνω του το μεγαλύτερο μέρος του έργου.
«Η γέφυρα πατάει πάνω σε 4 ειδικά εφέδρανα, τα οποία επιτρέπουν οριζόντια ολίσθηση μέχρι μισό μέτρο», θα μας πει. Με λίγα λόγια η γέφυρα είναι κατασκευασμένη να «χορεύει» πάνω από το έδαφος, όταν ο Εγκέλαδος έχει… κέφια.
Κόστισε 7 εκ. ευρώ (χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης) αλλά πολλές φορές κινδύνεψε να σταματήσει. Θα πρέπει εδώ να τονίσουμε ότι χωρίς τις παρεμβάσεις κυρίως του αντιπεριφερειάρχη κ. Δρακουλόγκωνα, και μερικές φορές του περιφερειάρχη κ. Γαλιατσάτου και της βουλευτή κ. Θεοπεφτάτου, το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στο θέμα της υδραυλικής προστασίας της γέφυρας εμποδίζοντας τα νερά της βροχής να λιμνάζουν πάνω σ’ αυτή ή να δημιουργούν χειμάρρους που φθείρουν το έργο. Τα νερά, μέσα από χαντάκια που δημιουργήθηκαν στο βουνό, συγκεντρώνονται και κατευθύνονται στον αγωγό που βλέπετε στη φωτογραφία δημιουργώντας ένα ιδιότυπο bypass.Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Θόδωρος Γαλιατσάτος, «πρόκειται για έργο που η απόδοσή του στην κυκλοφορία αποτελεί σημαντικό γεγονός για την οδική ασφάλεια, την περιφερειακή συνοχή και την τοπική οικονομία».
Στα εγκαίνια της παράδοσης του έργου, την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο γγ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, πολιτικοί, κοινωνικοί και παραγωγικοί φορείς του τόπου, αλλά και πλήθος κόσμου.
«Το έργο αυτό που εγκαινιάζουμε επισήμως είναι πρωτοποριακό στο είδος του, αφού συνδέοντας τις αντίπερα όχθες ενός μεγάλου σεισμικού ρήγματος θα βρίσκεται σε μια διαρκή αναμέτρηση με ένα τρομερό φυσικό φαινόμενο, όπως ο σεισμός, κάτι που άλλωστε κάνει ολόκληρη η Κεφαλονιά και όλο σχεδόν το Ιόνιο.
Το έργο αυτό, όμως, είναι πρωτίστως ένα έργο συνοχής, για τη Βόρεια Κεφαλονιά με το υπόλοιπο νησί, το Αργοστόλι, το Ληξούρι, τη Σάμη και τον Πόρο, κι επιπλέον παρέχει μεγάλη διευκόλυνση στην εμπορική και τουριστική δραστηριότητα» είπε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θόδωρος Γαλιατσάτος.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης των εγκαινίων της γέφυρας του Χάρακα λειτούργησε περίπτερο της πανευρωπαϊκής καμπάνιας «Europe in my Region» από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ), το Γραφείο Europe Direct και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ Ιονίων Νήσων, στους επισκέπτες του οποίου διανεμήθηκαν ενημερωτικό υλικό και αναμνηστικά δώρα.