H Πανελλήνια Ομοσπονδία Φωτογράφων αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την άρση των αυστηρών απαγορεύσεων στη φωτογράφιση με drones.
Tα drones αλλάζουν το τοπίο και στην επαγγελματική φωτογραφία, προσθέτοντας νέες υπηρεσίες και δυνατότητες που δεν μπορούσαμε καν να διανοηθούμε μερικά χρόνια πριν.
Όμως ο κανονισμός πτήσεων (ΦEK 3152/30-9-2016 τ.2) και την αδειοδότηση χειριστών Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) (ΦΕΚ 30.12.16/Β/4527 τ.2) όπως λέγονται τα drones στην επίσημη γλώσσα, προβλέπει τόσα πολλά και σε αρκετά σημεία ανέφικτα και ανεφάρμοστα ώστε να προκαλούνται πολλές -δικαιολογημένες- διαμαρτυρίες.
Το πλαίσιο που έχει επιβάλλει με αποφάσεις Διοικητή η ΥΠΑ είναι υπερβολικά αυστηροποιημένο, ειδικά σε βάρος των επαγγελματιών που τυχαίνει να πετάνε drone στα πλαίσια των δραστηριοτήτων τους όπως π.χ. οι φωτογράφοι, και επιβάλλει περίπλοκες προϋποθέσεις πιστοποίησης και απόκτησης άδειας χειριστή.
Με δεδομένες τις αντιδράσεις πολλών επαγγελματιών φωτογράφων για διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όταν χρειαστεί να κάνουν λήψεις με drone, το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπανδίας Φωτογράφων εκπροσωπούμενο από τον πρόεδρο Σπύρο Διαμαντόπουλο, τον γραμματέα Ανδρέα Ανδρεόπουλο και το μέλος του ΔΣ Γεώργιο Κωνσταντινίδη, επισκέφθηκε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Στην συνάντηση από πλευράς ΥΠΑ παραβρέθηκαν ο κ. Ν. Σπέγης, συνεργάτης του Διοικητού σε θέματα Αερομεταφορών και Εναερίων Μέσων της ΥΠΑ και η κ. Α.Τσότρα, προϊσταμένη του Τμήματος Ιδιωτικής Αεροπορίας (Δ2/Δ). Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι εκπρόσωποι των φωτογράφων έθεσαν τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι επαγγελματίες με τα drone.
Παραδείγματα είναι η πλήρης απαγόρευση πτήσεων ακόμη και σε χαμηλό ύψος στην περιοχή των Μεσογείων όπου βρίσκεται το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος αλλά και τα περισσότερα “κτήματα” στα οποία παρατίθενται οι δεξιώσεις γάμων. Ακόμη, το θέμα με τα μικρά νησιά, όπου λόγω απαγορευτικής ζώνης πτήσεων 8χλμ. γύρω από το τοπικό αεροδρόμιο καταλήγει να καταργείται σχεδόν τελείως η δυνατότητα πτήσεων.
Παραπέρα τέθηκε το θέμα των υψηλών χρεώσεων για την ταυτοποίηση με το παράβολο των 180 ευρώ και το πρόβλημα του υψηλού κόστους “επίσημης” εκπαίδευσης που εκτοξεύει τις επιβαρύνσεις που επωμίζονται οι επαγγελματίες δυσανάλογα με τις χρεώσεις προς τους πελάτες με αποτέλεσμα να πλήττεται η μικρή ούτως ή άλλως κερδοφορία σε εποχή κρίσης.
Γενική ήταν η τοποθέτηση της ΠΟΦ ότι απαιτείται απλούστευση των διαδικασιών και μείωση των επιβαρύνσεων που είναι εκτός ελληνικής πραγματικότητας και πολύ πιο αυστηρές από χώρες σαν τις ΗΠΑ, που είναι πρωτοπόρες στα drone.
Όπως μας πληροφόρησαν από το ΔΣ της ΠΟΦ ήδη προχωρούν οι διεργασίες για διοργάνωση σχετικής ενημερωτικής ημερίδας. Εν τω μεταξύ, οι επαγγελματίες από περιοχές χωρίς πρωτοβάθμιες οργανώσεις για οποιοδήποτε σχετικό ερώτημα ή πρόβλημά τους που αφορά drone, μπορούν να απευθύνονται απευθείας στην ΠΟΦ.