Μετά την αυστηρή παρέμβαση του Υφυπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής φαίνεται ότι νέα τροπή παίρνει η όλη υπόθεση με την εφαρμογή της Νομοθεσίας σχετικά με τη Δραστηριοποίηση Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής.
Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έχουν πλέον δηλώσεις πλοιοκτητών Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής μη Κοινοτικής Σημαίας καθώς και των Ναυτικών τους πρακτόρων δια δηλώσεων τους σε Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης όπου υπάρχει η γενικότερη παραδοχή της ύπαρξης των δυο ναυλοσυμφώνων . Πλέον είναι αποδεδειγμένη η παραβατικότητα καθώς η δήλωση της ύπαρξης ναυλοσυμφώνου από Ρόδο τεκμηριώνει παράβαση σχετικών διατάξεων του Ν 4256/2014 , φορολογικές παραβάσεις καθώς αυτό προσκρούει στην μη απόδοση των προβλεπομένων τελών , ΦΠΑ και φορολογίας εισοδήματος σύμφωνα με το νόμο περί φορολογίας αλλοδαπών Επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται θαλάσσιες μεταφορές & συναφείς με αυτές δραστηριότητες .
Η υπόθεση έχει διαβιβαστεί στις αρμόδιες φορολογικές αρχές όπως το 2012 όπου προέκυψαν σοβαρές παραβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή μεγάλων προστίμων σε δύο Ροδιακές Εταιρείες εκμετάλλευσης υδροπτερύγων όπως επίσης στη Κω , Σάμο κλπ .
Πέραν όμως αυτού με αφορμή τα δημοσιεύματα και τα διαλαμβανόμενα σε αυτά φαίνεται ότι το Υπουργείο παίρνει σοβαρά υπόψη του θέματα ασφαλείας της ναυσιπλοΐας , τη συμμόρφωση των σκαφών αυτών με τη σύμβαση SOLAS καθώς και με τις Κοινοτικές οδηγίες.
Το news12 επικοινώνησε με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και λόγω του θορύβου που δημιουργήθηκε και ειδικότερα για τις ευθύνες τις οποίες επιρρίπτουν αδικαιολόγητα οι παράγοντες του θαλάσσιου τουρισμού τόσο στα τοπικά μέσα ενημέρωσης όσο και με επιστολές τους, μας δήλωσαν ότι αφενός ο νόμος είχε άμεση εφαρμογή από το 2014 και με εγκύκλιους όλοι ανεξαρτήτως οι φορείς ήταν ενημερωμένοι και αφετέρου η ανοχή που ως σήμερα υπήρχε ειδικότερα στην ευρύτερη περιοχή θα παύσει πλέον να υπάρχει επιβάλλοντας έτσι την ισονομία μεταξύ όλων των σκαφών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με μια σειρά μέτρων που θα εφαρμοστούν στο επόμενο διάστημα μεταξύ άλλων και σε θέματα απαιτήσεων της Θεμελιώδους Δ.Σ. SOLAS .
Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις αυτές, για παράδειγμα οι απαιτήσεις της θεμελιώδους Δ.Σ. SOLAS για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα δεν ισχύουν για πλοία μεταφορικής ικανότητας έως δώδεκα επιβάτες καθώς και για όσα είναι κατασκευασμένα από ξύλο . Αυτά δεσμεύονται μόνο από τη νομοθεσία του κράτους της σημαίας τους και λόγω του ότι δεν υπόκεινται σε κυρώσεις αν δεν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις ασφαλείας καθιστώντας ως εκ τούτου επιβεβλημένη την εξαίρεση τους από το δικαίωμα ναύλωσης από Κοινοτικό Λιμένα .
Έντονη παρέμβαση για την παύση της ανοχής αυτής των παράνομων ναυλώσεων έκανε η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) αρχή της Τουριστικής περιόδου στην οποία οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έδρασαν και δρουν άμεσα.
Οι αρχές του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Ναυτιλιακών Επενδύσεων & Θαλασσίου Τουρισμού με το από 6/7/2017 έγγραφο που κοινοποιήθηκε στις Λιμενικές Αρχές Ρόδου και Σύμης ουσιαστικά ενημέρωσαν τους ενδιαφερόμενους για τις διαδικασίες δραστηριοποίησης σύμφωνα με το Ν. 4256/2014 .
Φαίνεται λοιπόν ότι πλέον τα πράγματα , όπως λένε οι ναυτικοί , αλλάζουν ρότα και δυσάρεστες εξελίξεις θα υπάρξουν στο άμεσο μέλλον καθώς το Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στοχοποιήθηκε και θεωρήθηκε υπεύθυνο για το πλήγμα που πιστεύουν ότι δέχθηκε ο θαλάσσιος τουρισμός από νόμο που είχε εφαρμογή από το 2014 , τοπικοί και ξένοι επιχειρηματίες .