Η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι σε κάθε περίπτωση το Α και το Ω της λειτουργίας του. Κατ’ αρχάς, η μπαταρία δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να πάρει μπροστά, ακόμη και μόνο με αυτό στο μυαλό, κατανοούμε ότι αν αδειάσει η μπαταρία, πολύ απλά δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το αυτοκίνητό μας. Η λέξη μπαταρία είναι Ιταλικής προέλευσης, η ελληνική λέξη είναι συσσωρευτής και αυτό ακριβώς κάνει, συσσωρεύει το ρεύμα, το οποίο παράγει το δυναμό κατά τη λειτουργία του κινητήρα, για να καλύψει κάθε ανάγκη του αυτοκινήτου.
Πώς ελέγχω και παρακολουθώ την κατάσταση της μπαταρίας του αυτοκινήτου μου
Ο έλεγχος της μπαταρίας δεν είναι κάτι δύσκολο, ενώ η παρακολούθηση της κατάστασής της γίνεται ουσιαστικά μέσω των συχνών ελέγχων. Η μπαταρία του αυτοκινήτου συνήθως βρίσκεται σε εμφανές και εύκολο στην πρόσβαση σημείο. Τις περισσότερες φορές, βρίσκεται στοn χώρο του κινητήρα, αν και σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στα Mercedes, μπορεί να βρίσκεται σε ειδική θήκη στοn χώρο αποσκευών.
Αρχικά, ο έλεγχος της μπαταρίας είναι οπτικός.
- Τσεκάρουμε την εξωτερική της κατάσταση για σπασίματα, ραγίσματα ή οποιαδήποτε ένδειξη μηχανικής βλάβης.
- Στη συνέχει ελέγχουμε τους πόλους για την ύπαρξη συσσωρευμένων αλάτων, αν υπάρχουν τα καθαρίζουμε και περνάμε τους πόλους με μη όξινο γράσο.
Η συνέχεια έχει να κάνει με το είδος της μπαταρίας, αν είναι κλειστού τύπου, δεν έχουμε πρόσβαση στο εσωτερικό της οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Αν είναι ανοιχτού τύπου (με υγρά), μπορούμε να συνεχίσουμε τον έλεγχο.
- Ανοίγουμε το ειδικό καπάκι που στο επάνω μέρος της και ελέγχουμε το χρώμα του υγρού (ηλεκτρολύτης). Αν δεν είναι διάφανο, οι πλάκες της μπαταρίας είναι φθαρμένες και η μπαταρία απαιτεί αντικατάσταση.
- Αν είναι διάφανο το υγρό, τσεκάρουμε την ποσότητά του, θα πρέπει οι πλάκες στο εσωτερικό της μπαταρίας να είναι εντελώς καλυμμένες από υγρό. Αν χρειαστεί συμπληρώνουμε.
Στη συνέχεια και αυτό ισχύει και για τους δύο τύπους μπαταριών, έχουμε τη δυνατότητα να μετρήσουμε τη φόρτιση της μπαταρίας, με ένα πολύμετρο. Η ονομαστική τιμή βρίσκεται ανάμεσα στα 12,5 με 14 βολτ. Αν είναι χαμηλότερα τότε υπάρχει πρόβλημα είτε με τη μπαταρία, είτε με το δυναμό.
Πώς βάζουμε μπροστά με άδεια μπαταρία
Αν για κάποιο λόγο, συνήθως η ευθύνη είναι του οδηγού γιατί η μπαταρία δύσκολα αδειάζει εντελώς χωρίς να μας δώσει κάποια σημάδια, η μπαταρία μας αδειάσει, θα πρέπει να βρούμε τρόπο να τη φορτίσουμε.
- Αν είμαστε στο σπίτι και διαθέτουμε φορτιστή μπαταρίας αυτοκινήτου, αφαιρούμε την μπαταρία από το αυτοκίνητο, λύνοντας πρώτα τη βάση σταθεροποίησής της και μετά, αφαιρώντας τους πόλους και την τοποθετούμε στον φορτιστή.
- Αν είμαστε στο σπίτι και δεν διαθέτουμε φορτιστή, μία ακόμη λύση είναι ο εκκινητής και φορτιστής μπαταρίας. Πρόκειται για έναν μικρό σε μέγεθος φορτιστή μπαταρίας, ο οποίος μεταφέρεται στον χώρο αποσκευών και έχει τη δυνατότητα να δώσει ρεύμα στην μπαταρία ακόμη και στον δρόμο, όταν δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο για να μας βοηθήσει.
- Ο τρίτος τρόπος είναι η γνωστή σύνδεση με καλώδια μιας λειτουργικής μπαταρίας κάποιου άλλου αυτοκινήτου με τη δική μας. Τα γνωστά σε όλους μας καλώδια εκκίνησης ή ρευματοδότες, υπάρχουν διαθέσιμα σε κάθε ηλεκτρονικό ή μη κατάστημα με είδη αυτοκινήτου. Η διαδικασία χρήσης τους είναι η εξής:
- Φέρνουμε τα δύο αυτοκίνητα κοντά για να φτάνουν τα καλώδια να καλύψουν την απόσταση ανάμεσά τους.
- Ανοίγουμε τα καπό και των δύο.
- Σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου που θα «δώσει» ρεύμα.
- Τοποθετούμε προσεκτικά τα «κροκοδειλάκια» του κόκκινου καλωδίου στους θετικούς πόλους με το σύμβολο «+» των δύο αυτοκινήτων και αυτά του μαύρου καλωδίου στους αρνητικούς πόλους με το σύμβολο «-».
- Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου που θα μας δώσεις ρεύμα και ανεβάζουμε λίγο τις σ.α.λ. του (κοντά στις 2.500).
- Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία και αφαιρούμε τα καλώδια με μεγάλη προσοχή.
- Αφήνουμε το αυτοκίνητο να δουλέψει για λίγο, σβήνοντας οτιδήποτε καίει ρεύμα ραδιόφωνο, φώτα, κλιματισμός κλπ.
- Πρώτη μας δουλειά αφού φτάσουμε στον προορισμό μας είναι η επίσκεψη σε κάποιο ηλεκτρολόγο αυτοκινήτου για να βρούμε την αιτία αδειάσματος της μπαταρίας.
Παλαιότερα, σπρώχναμε τα αυτοκίνητα με δευτέρα ή τρίτη για να πάρουν μπροστά. Αυτό στα αυτοκίνητα με καταλυτικό μετατροπέα απαγορεύεται, γιατί του προκαλεί ανεπανόρθωτες ζημιές, οπότε πλέον είναι εκτός λόγου ως πρακτική.
Η βέλτιστη λύση φυσικά είναι η πρόληψη. Κάντε συχνούς ελέγχους στη μπαταρία σας και με την εμφάνιση οποιοδήποτε συμπτώματος όπως δυσκολίες στο να πάρει μπροστά ο κινητήρας ή δυσλειτουργίες των ηλεκτρονικών του αυτοκινήτου, επισκεφτείτε κάποιο ηλεκτρολογείο.
ΠΗΓΕΣ
https://www.antallaktikaexartimata.gr/exartimaton-aftokiniton/m-ataria-ekkinisis.html
https://www.motorsite.gr/odiki-asfaleia/3121-dead-car-battery-270818