Ο υπ.Δήμαρχος της ανεξάρτητης παράταξης ΝΕΑ ΜΕΡΑ κ.Στράτος Καρίκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
‘’ Η επίσκεψη του Προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας κ.Κόντε στη Ρόδο ανέδειξε και πάλι τα μεγάλα προβλήματα και τις αδυναμίες του νησιού μας.
Η Ρόδος υποχωρεί στον τομέα της κρουαζιέρας. Από τα 340 κρουαζιερόπλοια και τους 342.063 επιβάτες το 2015, υπάρχει μια πτωτική πορεία για να φτάσουμε το 2018 να έχουμε 210 κρουαζιερόπλοια και 237.808 επιβάτες.
Απέναντι στα ευχολόγια και τις διαπιστώσεις, χρειάζεται πρόγραμμα και σχέδιο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για τη μετατροπή της Ρόδου σε home port. Και πρόγραμμα έχουμε μόνο εμείς.
Η ΝΕΑ ΜΕΡΑ έχει παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο, συγκεκριμένες προγραμματικές δεσμεύσεις ενώ κάποιοι ακόμα ψάχνονται…
Το σχέδιο μας περιλαμβάνει 7 σημεία:
1ον) Στρατηγική επιλογή να γίνει η Ρόδος home port για την κρουαζιέρα. Σήμερα το μερίδιο της Ρόδου ως home port είναι κάτω από 4%. Στο τέλος της τετραετίας θέλουμε να έχουμε ξεπεράσει το 15%.
2ον) Νέο master plan για το λιμάνι, με έμφαση στις υπηρεσίες και στις υποδομές της κρουαζιέρας.
3ον) Το Λιμενικό Ταμείο θα συνεργαστεί με εταιρεία διαχείρισης κρουαζιέρας που θα αναλάβει όλες τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες.
4ον) Ανάπτυξη νέων υποδομών στο λιμάνι και βελτίωση της λειτουργίας του τερματικού σταθμού επιβατών. Για την εξυπηρέτηση 3.000 – 4.000 επιβατών χρειάζονται τουλάχιστον τέσσερις διάδρομοι, με περίπου 12μ. μήκος και 3μ. πλάτος, καθώς και 8-12 άτομα προσωπικό ασφάλειας.
5ον) Ο Δήμος θα δημιουργήσει εφαρμογή με πληροφοριακό υλικό και χρηστικές πληροφορίες στον επιβάτη της κρουαζιέρας μέσα από το κινητό του τηλέφωνο. Ουσιαστικά δηλαδή θα πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό τουριστικό οδηγό που θα παρέχει πληροφορίες και επιλογές στον επισκέπτη της κρουαζιέρας.
6ον) Ολοκληρωμένο σχέδιο προβολής της κρουαζιέρας από το Νέο Φορέα που θα δημιουργήσουμε και παρουσία της Ρόδου στη μεγάλη παγκόσμια έκθεση για την κρουαζιέρα στο Μαϊάμι.
7ον) Ο Δήμος Ρόδου θα καλέσει στο νησί όλους τους εκπροσώπους των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, θα επιδιώξει στενή επαφή και συνεργασία μαζί τους. Δίνουμε κίνητρα στις εταιρείες κρουαζιέρας και εφαρμόζουμε χαμηλά τέλη ύδρευσης και ελλιμενισμού.
Είμαστε οι μόνοι που έχουμε πρόγραμμα και το έχουμε παρουσιάσει. Για αυτό ίσως κάποιοι δεν θέλουν να γίνει ουσιαστικός και πραγματικός διάλογος.