Νέο μήνυμα προς τους Ευρωπαίους συμμάχους του ΝΑΤΟ έστειλε ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ, αμφισβητώντας ανοιχτά τη στάση τους απέναντι στην Ουάσιγκτον κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης με το Ιράν.
Μιλώντας στον Λευκό Οίκο, ο Τραμπ κατηγόρησε μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις, όπως η Βρετανία, η Γερμανία και η Ιταλία, ότι δεν ανταποκρίθηκαν όταν οι ΗΠΑ ζήτησαν στήριξη. Όπως υποστήριξε, η Ουάσιγκτον έχει δαπανήσει επί δεκαετίες τεράστια ποσά για την ασφάλεια της Ευρώπης, όμως όταν οι Αμερικανοί χρειάστηκαν έμπρακτη βοήθεια, οι σύμμαχοι δεν στάθηκαν στο πλευρό τους.
Ο Αμερικανός πρόεδρος προειδοποίησε ότι στο μέλλον η αμερικανική υποστήριξη δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. «Γιατί να είμαστε εκεί για αυτούς, αν δεν είναι εκεί για εμάς;» διερωτήθηκε χαρακτηριστικά.
Οι δηλώσεις αυτές έρχονται λίγες ώρες πριν από τη συνάντησή του με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, στην Ουάσιγκτον, σε μια περίοδο κατά την οποία οι σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης δοκιμάζονται από τις διαφορετικές προσεγγίσεις στα μεγάλα γεωπολιτικά ζητήματα.
Η τοποθέτηση Τραμπ αναμένεται να προκαλέσει νέες συζητήσεις για το μέλλον της διατλαντικής συμμαχίας, αλλά και για το κατά πόσο οι ευρωπαϊκές χώρες είναι διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στις διεθνείς κρίσεις που επηρεάζουν τη Δύση.














