«Έκκληση να αφεθεί η εκπαιδευτική κοινότητα να λειτουργήσει εποικοδομητικά» απευθύνει, με ανακοίνωσή της η Ένωση Κεντρώων, αναφερόμενη στα θέματα Παιδείας. Σύμφωνα με την ΕΚ, «χρειάζεται συναίνεση, μηδενικοί αιφνιδιασμοί, διακομματική συνεργασία, διαβούλευση με τους φορείς της εκπαίδευσης, αλληλοσεβασμός, μακροχρόνιο σχέδιο δράσης, απουσία πειραματισμών».
«Τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς της χώρας μας αξίζουν κάτι καλύτερο», υπογραμμίζει η ΕΚ δηλώνοντας ότι «τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε τον χώρο της παιδείας να ταράσσεται από προτάσεις, ενέργειες, επιδιώξεις, ανακοινώσεις και δράσεις που έχουν προκαλέσει αναστάτωση τόσο στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς όσο και στα παιδιά».
Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, η ΕΚ επισημαίνει ότι «η πρόσφατα ψηφισμένη τροπολογία για αλλαγή, με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί, των κριτηρίων επιλογής εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων αναστατώνοντας και ανατρέποντας τον επιστημονικό, επαγγελματικό και οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών που διατρέχοντας την ελληνική επικράτεια ως αναπληρωτές ειδικής αγωγής πασχίζουν σε δύσκολες συνθήκες να προσφέρουν σε παιδιά που αξίζουν το ενδιαφέρον και τη φροντίδα μας».
Τέλος, για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, η ΕΚ υποστηρίζει ότι «η αιφνιδιαστική μείωση του αριθμού εισακτέων σε συνδυασμό με τις αλληλοσυγκρουόμενες ανακοινώσεις για δήλωση ή μη εκπρόθεσμα πέμπτου μαθήματος καθώς και η πιθανολογούμενη εξέταση τον Σεπτέμβριο στο σύνολο των μαθημάτων όποιου ή όποιας υποψηφίου ή υποψηφίας ασθενήσει τον Ιούνιο σε ένα μάθημα, προσθέτουν άγχος στους ώμους των παιδιών μας, θολώνουν το τοπίο, επιβαρύνουν την προσπάθειά τους και ανατρέπουν προγραμματισμούς και πλάνα προετοιμασίας που υπηρετούνται μεν, αλλά με πλήθος στερήσεις οικονομικές, χρονικές, κοινωνικές για παιδιά και γονείς».
ΑΠΕ/ΜΠΕ