Μετά την διαρροή εσωτερικού email της εταιρίας προς τους οδηγούς που κάνουν delivery, το οποίο έγινε viral στα social media, οι χρήστες του google play άρχισαν να μοιράζουν… άσσους στην εφαρμογή. Μάλιστα μέσα σε λίγες ώρες η αξιολόγηση της άλλοτε δημοφιλούς εφαρμογής έπεσε από το 4.7 στο 1.1 προκαλώντας έντονη ανησυχία στα διευθυντικά στελέχη που έσπευσαν να χαρακτηρίσουν ως “λανθασμένη επικοινωνία” το email προς τους διανομείς.
Εργασία με Freelancing ή απόλυση λέει το e-food στους διανομείς
Με το παρακάτω email η εταιρία ενημέρωσε τους διανομείς ότι είχαν την επιλογή να αποδεχτούν το freelancing (χάνοντας τα εργασιακά τους δικαιώματα) ή να μείνουν άνεργοι.
Το μήνυμα είχε ως εξής:
Αγαπητέ Rider, στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing.
Θέλουμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας αλλά με βάση τα παραπάνω και το batch σου (το οποίο προκύπτει από διάφορες αιτίες), εκτιμούμε ότι θα ήταν καλύτερο να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer… Σε διαφορετική περίπτωση, θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης.
Έντονες αντιδράσεις από εργαζόμενους και σάλος στα social media
Στην εταιρεία εργάζονται πάνω από 3.000 άτομα με την πλειοψηφία να απασχολείται με τρίμηνες συμβάσεις. Οι εργαζόμενοι παρόλο που τονίζουν ότι οι τρίμηνες συμβάσεις δημιουργούσαν μια εργασιακή ανασφάλεια, τουλάχιστον διασφάλιζαν όλες τις νόμιμες απολαβές που απορρέουν από μια σύμβαση εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το efood ήδη προσπαθούσε να προωθήσει δοκιμαστικά το νέο μοντέλο, από τον περασμένο Ιούνιο όποτε και άρχισε να δίνει τη δυνατότητα σε διανομείς να δουλέψουν με το μοντέλο του freelancer.
Οι εργαζόμενοι τώρα σχεδιάζουν κινητοποιήσεις και θα πραγματοποιήσουν συνέλευση εργασίας την Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου στις 10 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
e-food και… έφυγες!
Το θέμα έγινε γρήγορα viral με χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου να κατακεραυνώνουν την εταιρία τόσο στα social media αλλά και εκεί που… πονάει, δηλαδή στην αξιολόγηση της στο Google Play! Είναι χαρακτηριστικό του σάλου που προκλήθηκε πως μέσα σε λίγες ώρες η αξιολόγηση της εφαρμογής του e-food έπεσε στα τράταρα ενώ πριν είχε από τις πιο υψηλές βαθμολογίες στην Ελληνική αγορά.
Έκδηλη ανησυχία στην εταιρία, κάνουν λόγο για “λάθος επικοινωνία”
Με ανακοίνωσή της η εταιρία προσπάθησε να μετριάσει την οργή που προκλήθηκε από το αρχικό email που γρήγορα έγινε viral. Σε σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:
Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.
To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.
Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.
Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.
Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.
Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς.
Work:
Tourism Business Consultant
Google Trends Analyst
Freelance Journalist/Writer
Former Head Representative in Rhodes Greece at James Villas
Former Contractor at Rhodes Holiday Villas
Studies:
MSc Management Strategy at Surrey Management & Business School
BSc Economics at School of Economics, University of Surrey
Business Intelligence & Analytics, Microsoft
[…] Στον πάτο το e-food στο Google Play μετά από email που έγινε viral […]