Ορατός είναι ο κίνδυνος να μην λειτουργήσει ποτέ η μαρίνα στην περιοχή «Ζέφυρος». Η ΔΕΗ αδυνατεί να ηλεκτροδοτήσει με την απαιτούμενη ισχύ την επιχείρηση «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.». Τα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση του νησιού, λόγω της καθυστέρησης κατασκευής του νέου εργοστασίου της ΔΕΗ στη Νότια Ρόδο, καθώς και του υποσταθμού στην περιοχή του «Αγίου Νικολάου» αλλά και της αντικατάστασης του δικτύου μεταφοράς, γίνονται καθημερινά όλο και πιο πιεστικά, με τα «μπλακ άουτ» να απειλούν ανά πάσα στιγμή να βυθίσουν στο σκοτάδι τη Ρόδο.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η επιχείρηση «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» με αίτησή της προς τη ΔΕΗ στις 27 Σεπτεμβρίου του 2010 ζήτησε να της χορηγηθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 συνολική ισχύς κατανάλωσης ρεύματος 13.300 KVA. Μέχρι το Φεβρουάριο του 2011 η ισχύς που ζητά η επιχείρηση ανέρχεται σε 4.500 KVA, μέχρι το Μάιο του 2011 σε 5.500 KVA και μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 7.000 KVA. Σύμφωνα με τη σχετική αίτηση, για φωτισμό της μαρίνας απαιτείται η ισχύς 800 KVA, για κίνηση 2.000 ΚΥΑ και για λοιπές χρήσεις 10.500 KVA, ήτοι συνολικά 13.300 KVA.
Με έγγραφό της η ΔΕΗ Ρόδου με ημερομηνία 3 Δεκεμβρίου 2010 απαντώντας στο σχετικό αίτημα για ηλεκτροδότηση της μαρίνας στην περιοχή «Ζέφυρος» έκανε γνωστό στην επιχείρηση «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» ότι δεν είναι δυνατή η παροχή του συνόλου της ισχύος που ζητήθηκε και μόνο 630 KVA μπορούν να δοθούν. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η μαρίναι στην περιοχή «Ζέφυρος» δεν πρόκειται να λειτουργήσει, αφού η ισχύς που παρέχεται από τη ΔΕΗ δεν καλύπτει ούτε τον φωτισμό. Από 800 KVA που απαιτούνται για το φωτισμό, από το σύνολο των 13.300, η ΔΕΗ χορηγεί μόνο 630 KVA. Οπως υποστηρίζει στο έγγραφό της η ΔΕΗ είναι αδύνατη η παροχή ισχύος πέραν των 630 KVA μέχρι την εκτέλεση των απαιτούμενων έργων ενισχύσεως του δικτύου, ήτοι την κατασκευή του νέου υποσταθμού στην οδό Αυστραλίας, που συμπτωματικά βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη μαρίνα.
Αν δεν φροντίσουν έγκαιρα να προχωρήσουν οι διαδικασίες κατασκευής του νέου εργοστασίου της ΔΕΗ, αλλά και των άλλων συμπληρωματικών έργων, τότε σύντομα το νησί μας θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα, που θα έχουν αντίκτυπο στον τουρισμό. Είναι αδιανόητο ένα τόσης μεγάλης σημασίας έργο υποδομής για την οικονομία της Ρόδου και για τον τουρισμό μας, όπως η μαρίνα στην περιοχή «Ζέφυρος» να κινδυνεύει να τεθεί σε αχρηστία, προτού λειτουργήσει, λόγω έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείεται να οδηγήσει την εταιρεία που ανέλαβε τη διαχείριση της μαρίνας σε περιπέτειες, με αποτέλεσμα να εξεταστεί το ενδεχόμενο παύσης των εργασιών. Αν γίνει κάτι τέτοιο, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Ενα έργο, το οποίο χρειάστηκε δεκάδες χρόνια για να κατασκευαστεί, να κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί ποτέ, λόγω των προβλημάτων στην ηλεκτροδότηση.
Σύμφωνα με όσα είχαν λεχθεί η μαρίνα στην περιοχή «Ζέφυρος» θα λειτουργούσε μέσα στο 2011 με 350 θέσεις για γιοτ και επιπλέον 230 θέσεις με την επικείμενη επέκτασή της.
ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΡΟΔΙΩΝ
Αναγκαία η επέκταση μέχρι τα «Σφαγεία»
Την αναγκαιότητα επέκτασης της Μαρίνας στην ΔΟΥ μέχρι τα Σφαγεία υπεραμύνθηκε χθες ο δήμαρχος Ροδίων Χατζής Χατζηευθυμίου, ο οποίος τα «έψαλλε» στον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος που εξέφρασε την αντίθεσή του για την κατασκευή της βΆ φάσης του έργου.
Ως γνωστόν το υπουργείο Πολιτισμού – Τουρισμού ενέκρινε την επέκταση και την κατασκευή της βΆ φάσης της Μαρίνας στη ΔΟΥ που προβλέπει την επέκτασή της μέχρι τα Σφαγεία. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργούνται επιπλέον 230 θέσεις για τα γιωτ.
«Είναι καλές οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Δεν πρέπει όμως να είναι επιλεκτικές και να εστιάζονται σε συγκεκριμένα θέματα. Οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες προκάλεσαν μεγάλη ζημιά στην περιοχή μας αφού οδήγησαν στην αναβολή της κατασκευής του νέου εργοστασίου της ΔΕΗ. Κανείς δεν είπε ότι δεν πρέπει να προστατέψουμε το περιβάλλον. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τις περιοχές ενδιαφέροντος τις αφήνουμε να γίνουν σκουπιδότοπους» τόνισε ο κ. Χατζηευθυμίου. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι από την περιοχή στην οποία θα γίνει η επέκταση της Μαρίνας Ρόδου μεταφέρθηκαν 300 φορτηγά με μπάζα και σήμερα έχει μετατραπεί και πάλι σε σκουπιδότοπο καθώς, όπως είπε υπάρχουν μπάζα για 500 φορτηγά.
«Θα είναι προς το συμφέρον του περιβάλλοντος να κατασκευαστεί η Μαρίνα στη ΔΟΥ. Σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο τέτοιου είδους επενδύσεις πρέπει να τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς. Ηδη έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και τίποτα δεν μπορεί να ανακόψει την πορεία του» κατέληξε ο κ. Χατζηευθυμίου.
Χ. ΧΑΤΖΗΕΥΘΥΜΙΟΥ
Υπόμνημα στον Εισαγγελέα
Υπόμνημα στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου Κωνσταντίνο Μπούτσικο κατέθεσε αργά χθες το μεσημέρι ο δήμαρχος Ροδίων Χατζής Χατζηευθυμίου. Μαζί με το υπόμνημα κατέθεσε και το δημοσίευμα τοπικής εβδομαδιαίας εφημερίδας που αφήνει υπόνοιες και ερωτηματικά για την νομιμότητα του διαγωνισμού για τη μαρίνα του Μανδρακίου. Ο κ. Χατζηευθυμίου ζητά από τον εισαγγγελέα να γίνουν οι όποιες παρεμβάσεις του ώστε να διευκρινιστεί αν υφίσταται σκιά στη διαδικασία του διαγωνισμού, αν ο ίδιος ενήργησε παρανόμως και αν έτσι έχουν τα πράγματα να επιβληθούν οι προβλεπόμενες ποινές εναντίον του.
Ο κ. Χατζηευθυμίου φαίνεται αποφασισμένος να συνεχίσει τη διαδικασία του διαγωνισμού για την ανάδειξη του αναδόχου της Μαρίνας Μανδρακίου. Ο τεχνικές προσφορές που έχουν καταθέσει οι τρεις εταιρίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό βαθμολογήθηκαν και την προσεχή εβδομάδα θα ανοίξουν τα επιχειρηματικά σχέδια και οι οικονομικές προσφορές τους. Ο προσωρινός ανάδοχος του έργου θα αναδειχθεί μέχρι τις 20 του μηνός.
πηγή: www.proodos.net (http://www.proodos.net/details.asp?ID=14422&catID=6)