Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Παραδοσιακή μουσική από το Ιράν και το Κουρδιστάν σήμερα, στον Προμαχώνα του...

Παραδοσιακή μουσική από το Ιράν και το Κουρδιστάν σήμερα, στον Προμαχώνα του Παλατιού

0
Dodekanisos

Η τελευταία Κυριακή του Αυγούστου  γεμίζει με μουσική από την ιερή παράδοση των Σούφι του Ιρανικού τμήματος του Κουρδιστάν με τους KouroshGhazvineh(Tanbur & Φωνή)) και PedramKhavar-Zamini (Tombak).

Ο KouroshGhazvineh είναι από τους σημαντικότερους εκπροσώπους αυτής της πανάρχαιας μουσικής παράδοσης, μια παράδοση που πολύ σπάνια ακούγεται εκτός του Κουρδιστάν και που για πολλούς αιώνες παιζόταν μονάχα σε πολύ κλειστούς κύκλους.

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος Ross Daly, σε συνεργασία με μια ομάδα μουσικών που απαρτίζεται από δασκάλους και μαθητές του Λαβυρίνθου, θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα δικών του συνθέσεων.

Ο Kourosh Ghazvineh γεννήθηκε το 1982 στο Sahneh της Kermanshah στο Ιράν. Ξεκίνησε την εκμάθηση μουσικής με Περσικό σαντούρι πλάι στον Nouzar Rezai. Το 1997 ξεκίνησε κλασική πέρσικη μουσική ( ραντίφ) με τον Majid Kyani. Ένα χρόνο μετά μελετά κούρδικο Μακάμ για tanbur με ρεπερτόριο των Ostad Taheri, Yar Veisi, Seyid Khalil, Seyid Amrolah Shah Ebrahimi, Ali Akbar Moradi.

Έχει συμμετάσχει σε πολλά διαφορετικά μουσικά συγκροτήματα καθώς επίσης σε πολλά μουσικά φεστιβάλ τόσο στο Ιράν όσο και σε άλλα μέρη του κόσμου (ένα από τα οποία είναι και η Κρήτη – Houdetsi Festival). Υπήρξε μόνιμος συνθέτης της ραδιοφωνίας της Kermanshah για τέσσερα χρόνια. Ο Kourosh  έχει γράψει επίσης ένα βιβλίο μουσικής για tanbur, το οποίο έχει εκδοθεί στο Κουρδιστάν και το Ιράκ. Το 2014 ταξίδεψε στη Γαλλία με το συγκρότημα Agu Nur. Σήμερα διδάσκει μουσική στο Rasht.

O Pedram Khavarzamini, είναι ένας από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους του ξύλινου κυλικοειδούς – κρουστού τόμπακ, γεννήθηκε το 1975 στην Τεχεράνη και ζει στο Τορόντο του Καναδά. Έμαθε να παίζει τόμπακ κοντά στους εξαίρετους δασκάλους του οργάνου Kamyar Mohabbat και Bahman Rajabi.

Μετά από πέντε χρόνια μελέτης, ξεκίνησε να εμφανίζεται σε ντουέτο για τόμπακ, με τον Bahman Rajabi καθώς επίσης και να τον βοηθά στη συγγραφή του δευτέρου του βιβλίου (Μέθοδος για Τόμπακ). Το 1999, σε συνεργασία με τον Hamid Ghambary,  έγραψε ένα βιβλίο πάνω σε μία συλλογή με έργα του Amir Nasser Eftetah, έναν από τους διασημότερους Δασκάλους Τόμπακ του Ιράν. Έχει παίξει σε συναυλίες στο Ιράν και στο εξωτερικό  με πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες. Ο Pedram έχει ένα μοναδικό και χαρακτηριστικό τρόπο παιξίματος.

Μαζί οι Kourosh Ghazvineh και Pedram Khavar-Zamini θα παρουσιάσουν έργα από το κλασσικό ιρανικό ρεπερτόριο αλλά και σπάνια και μαγευτικά κομμάτια της ιερής μουσικής παράδοσης του Κουρδιστάν και Ιράν.

O Ross Daly είναι ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος που ξεκίνησε τις δραστηριότητες του το 1982 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Έπειτα από πολλά χρόνια εντατικής μελέτης διαφόρων μουσικών παραδόσεων, ο Ross Daly έστρεψε το ενδιαφέρον του κυρίως στη σύνθεση αντλώντας στοιχεία από τη γνώση που είχε αποκτήσει κατά τη διάρκεια της μακράς μαθητείας του.

Δεξιοτέχνης πολλών μουσικών οργάνων ο ίδιος, ο Ross Daly έχει συμπράξει επανειλημμένως με μεγάλους μουσικούς απ’ όλο τον κόσμο δουλεύοντας μέσα στη μουσική ‘πειθαρχεία’ των ανατολικών παραδόσεων, εξερευνώντας ταυτόχρονα νέες φόρμες και το δημιουργικό αυτοσχεδιασμό. Ως οργανοπαίχτης έχει ιδιαίτερη αγάπη για την κρητική λύρα, το τάρχου, το Αφγανικό ραμπάμπ και το σάζι αν και παίζει και πολλά ακόμα όργανα .

Μοναδικός ως συνθέτης, ο Ross Daly χτίζει τις συνθέσεις του γύρω από τις λεπτές αποχρώσεις και τις ζωντανές συναντήσεις των διαφόρων ήχων των παραδόσεων που έχει μελετήσει. Η στενή προσωπική σχέση του με τους μουσικούς τους οποίους συνεργάζεται είναι εξέχουσας σημασίας για τον ίδιο τον Daly, καθώς πιστεύει ότι αυτό το εσωτερικό δέσιμο είναι που δίνει ζωή στη μουσική.

Ο μοναδικός ήχος της μουσικής του αντανακλά την προσωπική του φιλοσοφία, η οποία τονίζει την ιερή φύση της ίδιας της μουσικής , την τεράστια δύναμη που εμπεριέχει καθώς και την αναγκαιότητα, γι’ αυτούς που ασχολούνται με αυτήν, να της παραδοθούν ανιδιοτελώς και ανεπιφύλακτα .

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments