Τον οριστικό ανάδοχο για να εκτελέσει μέρoς του έργου της καθαριότητας, έπειτα από το σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε ο Δήμος της Ρόδου, ανακήρυξε χθες, ομόφωνα, η Οικονομική Επιτροπή και πρόκειται για την Κοινοπραξία «ΕΝΑΚΤ Α.Ε.-ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.» που είχε αναδειχθεί και προσωρινός ανάδοχος, η οποία, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, αναμένεται να πιάσει δουλειά περί τα μέσα Μαΐου.
Η απόφαση αυτή ελήφθη κατά τη χθεσινή, έκτακτη, συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής και αφού ελέγχθησαν όλα τα δικαιολογητικά που προσκόμισε η Εταιρία.
Για τη θετική αυτή εξέλιξη, μίλησαν χθες, με εμφανή ικανοποίηση, ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, Αντιδήμαρχος, κ. Σάββας Διακοσταματίου, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και μέλος της Οικονομικής, κ. Μιχάλης Παλαιολόγος.
Καταρχήν, ο κ. Διακοσταματίου ενημέρωσε ότι το έργο που ανατίθεται στον ιδιώτη αφορά στην αποκομιδή, μεταφορά και διαχείριση απορριμμάτων, σάρωση μηχανική και χειρωνακτική, χορτοκοπή-κλαδοκοπή, μηχανική και χειρωνακτική καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου.
Στη συνέχεια, θύμισε ότι το 2016 ξεκίνησε η Δημοτική Αρχή μία νέα προσπάθεια προκειμένου να διεξαχθεί ένας διαγωνισμός που αφορά στην εκχώρηση τμήματος του έργου της καθαριότητας, όμως με αυξημένα ποιοτικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την προηγούμενη, αφού περιλαμβάνει και διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών, τη λειτουργία του ΚΔΑΥ, την υπηρεσία προς τους πολίτες με κοντέινερ σε γειτονιές προς τα ξενοδοχεία, «σε μία προσπάθεια αναβάθμισης γενικότερα της καθαριότητας στον τόπο μας και ταυτόχρονα ευαισθητοποίησης του κόσμου προς την κατεύθυνση της ανακύκλωσης, γενικότερα της καλύτερης διαχείρισης των απορριμμάτων στο νησί μας, γιατί αυτή είναι μία συνολική προσπάθεια», όπως είπε.
Ο ίδιος, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τη Διεύθυνση Καθαριότητας, τους υπαλλήλους του Δήμου από διαφορετικές Διευθύνσεις που συμμετείχαν στις δύο Επιτροπές, δηλαδή την Επιτροπή Διεξαγωγής του διαγωνισμού καθώς και την Επιτροπή εξέτασης ενστάσεων, όπως και όλα τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, και με την προηγούμενη σύνθεσή της αλλά και με τη σημερινή, «για την προσπάθεια, τη σύμπνοια, την ομόνοια με την οποία λειτουργούσαμε στο συγκεκριμένο θέμα και φέραμε εις πέρας αυτό το διαγωνισμό».
Ανάδοχος, λοιπόν, του έργου είναι η Κοινοπραξία «ΕΝΑΚΤ Α.Ε.-ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.» και, όπως σημείωσε ο κ. Διακοσταματίου, είναι μία δεύτερη ικανοποίηση το γεγονός ότι μέσα σ’ αυτή τη διαγωνιστική διαδικασία είναι και μία Εταιρία, ως μέλος της Κοινοπραξίας, που είναι ντόπια. Δήλωσε, συγκεκριμένα: «Θεωρούμε ότι αυτό είναι καλό για τον τόπο διότι ενεργοποιούνται τοπικές Εταιρίες και προς την κατεύθυνση αυτή, με ποιοτικά χαρακτηριστικά, ελπίζουμε ότι θα προσδώσει κάτι νέο σ’ αυτό που ονομάζεται συλλογή-διαχείριση απορριμμάτων στον τόπο».
Όσο αφορά στα διαδικαστικά, αυτό που τελείωσε είναι το κομμάτι του διαγωνισμού στην Οικονομική. Αυτή η απόφαση επρόκειτο χθες ν’ αναρτηθεί στο Διαύγεια, στο σύστημα ηλεκτρονικών διαγωνισμών και αμέσως μετά θα σταλεί για έλεγχο στην Αποκεντρωμένη και το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ο ίδιος, εξέφρασε την πεποίθηση ότι όλα θα εξελιχθούν ομαλά και μέσα σε χρονικό διάστημα ενός μηνός, που είναι το ανώτατο χρονικό όριο, θα έχει βγει η απόφαση από το Ελεγκτικό που πιστεύουν ότι θα είναι θετική και μέχρι τις 15 Μαΐου ευελπιστούν ότι θα έχει υπογραφεί και η σύμβαση.
Μέχρι τότε, όμως, θα εξετάσουν πως θ’ αντιμετωπίσουν τη πρόωρη έναρξη της τουριστικής περιόδου, όπως διαφαίνεται, και εξέφρασε την πεποίθηση ότι όλα θα πάνε καλά. Ταυτόχρονα, εκκρεμεί στο Ελεγκτικό μία απόφαση για την προμήθεια πέντε νέων απορριμματοφόρων, τα οποία θα έρθουν να εκσυγχρονίσουν τον στόλο του Δήμου. Πρόκειται για απορριμματοφόρα τελευταίας τεχνολογίας και έρχονται να ταιριάξουν μ’ αυτό που ζητάει ο Δήμος στο διαγωνισμό, δηλαδή την καλύτερη δυνατή ποιότητα, Αυτά λοιπόν είναι υψηλής ποιότητας και πιστότητας και πιστεύουν ότι όλα θα πάνε καλά. Βέβαια, δεν αρκεί μόνο ο διαγωνισμός αλλά, όπως είπε, θ’ ακολουθήσει η άριστη συνεργασία μεταξύ της Διεύθυνσης Καθαριότητας και του Αντιδημάρχου, του κ. Παλαιολόγου και της Εταιρίας που έχει αναλάβει το διαγωνισμό όπως και του προσωπικού του Δήμου. Ανέφερε, τέλος, ότι είναι μέσα στο χρονοδιάγραμμα.
Ο κ. Παλαιολόγος
Από την πλευρά του, ο κ. Παλαιολόγος δήλωσε: «Με ποιοτικά χαρακτηριστικά που είχαμε βάλει στο διαγωνισμό, προσδοκούμε πολλά πράγματα και από τις Εταιρίες αλλά και από τη συνεργασία γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι ο σχεδιασμός που είχε γίνει στη σκοπιμότητα που είχαμε περάσει μάλλον από το δ.σ. πέρυσι, είχαμε αναπτύξει ένα πλάνο το οποίο είναι ρεαλιστικό αλλά και με υψηλούς στόχους. Προσπαθήσαμε να έχουμε τη συνέργια μεταξύ του Δήμου, των υπηρεσιών σύμφωνα με τις δυνατότητες που έχουν, τη συνδρομή των ιδιωτών με τεχνολογία την οποία την έχουμε ορίσει εμείς, τον επαγγελματισμό που έχουν πάνω στο αντικείμενο, να τη συνδέσουμε και είχαμε βάλει και τη λειτουργία της διαχείρισης με την ολοκλήρωση του ΚΔΑΥ».
»Είναι ένας στόχος πολύ υψηλός, δεν έχει προχωρήσει πουθενά στην Ελλάδα, ήμασταν οι πρώτοι οι οποίοι βγάλαμε διαγωνισμό σύμφωνα με το 4412, ξέρετε πολύ καλά ότι δεν είχαν τρέξει τα πρότυπα τεύχη που περιμέναμε. Εμείς, με τη συνεργασία πολλών υπηρεσιών και πολλών παραγόντων, πετύχαμε να έχουμε έναν διαγωνισμό άψογο και να είναι πρότυπο για την υπόλοιπη Ελλάδα».
Ο Αντιδήμαρχος, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όσους συνέβαλαν σ’ αυτή τη διαδικασία, την Οικονομική Επιτροπή, τις δύο Επιτροπές «αλλά και όλο το προσωπικό της Καθαριότητας μηδενός εξαιρουμένου σε όλο το νησί που όλο αυτό το διάστημα και ειδικά το 2016 έβαλαν πλάτη, έχουν φορτωθεί όλοι με ρεπό και άδειες , υπερέβαλαν με ζήλο στη δουλειά τους, και έφεραν όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα. Θεωρώ ότι η εξέλιξη θα είναι θετική».
Στη συνέχεια, ανέφερε και εκείνος ότι, για το μεσοδιάστημα, έχουν συζητήσει με τον Δήμαρχο και τον κ. Διακοσταματίου ένα πλάνο για να εφαρμοστεί προσθετικά μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση, ούτως ώστε να πάει καλά το 2017. «Δυστυχώς, το 2016 δεν πήγαμε καλά, το 2017 θα πάμε πολύ καλά, τα μηνύματα από το εξωτερικό θα είναι καλά, θα έχουμε αύξηση του τουρισμού, άρα αύξηση και στα παραγόμενα απόβλητα, άρα θέλουμε περισσότερο ενίσχυση», είπε ο κ. Παλαιολόγος.
Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, χθες, πριν από την Οικονομική, είχαν μία μίνι σύσκεψη με τον κ. Διακοσταματίου, ώστε να είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε τους τουρίστες. Είπε, ακόμη, ότι με τα πέντε απορριμματοφόρα και το ένα σάρωθρο που περιμένουν να εγκριθούν, όπως και να προχωρήσει το σύστημα της ανακύκλωσης, το νησί θα λειτουργεί προς τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων αλλά θα αναβαθμιστεί και η εικόνα του. Ο Αντιδήμαρχος, όμως, δεν παρέλειψε να απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες για «λίγη συνεργασία και υπομονή» αφού το χρονικό διάστημα είναι μικρό και δεσμεύτηκε ότι «θα δούμε πράγματα που δεν έχουμε ξαναδεί στο κομμάτι της καθαριότητας». Και κλείνοντας δήλωσε:
«Είμαστε αισιόδοξοι, πιστεύουμε σ’ αυτό που κάναμε όλο αυτό το διάστημα, όλοι μαζί , και να ζητήσω τη συγνώμη στους συμπολίτες μας για τις όσες αστοχίες είχαμε μέχρι τώρα. Ξέρετε ότι και η υπηρεσία αλλά και η δημοτική αρχή, προσπαθούσε, με τα μέσα που είχε να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».
Τέλος, στην Οικονομική Επιτροπή, η οποία συνεδριάζει σήμερα εκ νέου, έρχεται για έγκριση το σχέδιο που επεξεργάζονται με τον κ. Διακοσταματίου για το μεσοδιάστημα μέχρι να πιάσει δουλειά ο ιδιώτης.