Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, με έγγραφη παραγγελία της, που δόθηκε αμέσως μετά από αίτημα για τον έλεγχο της ποιότητας του νερού από το Φράγμα του Γαδουρά, προχωρά σε πλήρη έλεγχο της ποιότητας του νερού, που παρέχει η ΔΕΥΑ Ρόδου στο καταναλωτικό κοινό μέσω των γεωτρήσεων της.
Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, γνώρισε στην ΔΕΥΑΡ ότι η ποιότητα του νερού από το Φράγμα Γαδουρά είναι η ενδεδειγμένη ενώ παράλληλα ζητά να της δοθούν μια σειρά από απαντήσεις γύρω από την ποιότητα νερού από γεωτρήσεις, σε απάντηση σχετικών εγγράφων της από το έτος 2016, μετά από ελέγχους που είχαν διαπιστώσει «αστοχίες» στο δίκτυο ύδρευσης,έτσι ώστε να είναι σε θέση να διασφαλίσει την ποιότητα του νερού που φθάνει στον καταναλωτή.
«ΘΕΜΑ : Απάντηση σε αίτημα σας
Σχ. Το από 11/8/2017 αίτημα σας «Αναλύσεις πόσιμου νερού από το Φράγμα Γαδουρά»
Σε απάντηση του παραπάνω σχ., με το οποίο μας ζητάτε δειγματοληψία από το φράγμα του Γαδουρά, σας αναφέρουμε τα παρακάτω:
Α. Η Υπηρεσία μας, ως Αρμόδια Αρχή, λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να εξασφαλίσει ότι παρακολουθείται τακτικά η ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης, προκειμένου να ελέγχεται αν το διατιθέμενο στους καταναλωτές νερό πληροί τις απαιτήσεις της παραπάνω ΚΥΑ Υ2/2600/2001 όπως τροποποιήθηκε.
Όσον αφορά στο νερό του φράγματος, η Υπηρεσία μας, έχει εξασφαλίσει, σε συνεργασία με την αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης Παραλαβής του έργου, της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ότι η ποιότητα του νερού του φράγματος Γαδουρά παρακολουθείται σε τακτική, βάση και είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της ΚΥΑ Υ2/2600/2001.
Β. Σας υπενθυμίζουμε τα παραπάνω που μέχρι σήμερα δεν μας έχετε απαντήσει:
1. Το από 31/8/2016 ηλεκτρονικό μας μήνυμα προς diedik.deyar@gmail.com, με θέμα «Αποστολή στοιχείων»,
2. Το υπ’ αρ. 1822/11-4-2017 έγγραφο μας με θέμα «Έκδοση εγκυκλίου με θέμα αποστολή στοιχείων ανθρώπινης κατανάλωσης»,
3. Το υπ’ αρ. 5140/11-8-2017, έγγραφο μας, υπενθύμιση του προηγούμενου εγγράφου μας, με τα οποία ζητάμε την αποστολή στοιχείων ποιότητας πόσιμου νερού, καθώς εκτός του φράγματος υπάρχουν και άλλες πηγές υδροδότησης της νήσου Ρόδου.
Γ. Επίσης μέχρι τώρα δεν μας έχετε ενημερώσει αν έχετε πραγματοποιήσει διορθωτικές ενέργειες, προκειμένου να αποκαταστήσετε αστοχίες του δικτύου ύδρευσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι δεν μας απαντήσατε, στα παρακάτω έγγραφα:
1. Το υπ’ αρ. 4498, 4499/29-7-2016 έγγραφο μας, το οποίο αναφέρεται σε διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσετε σε σχέση με την δεξαμενή και το δίκτυο ύδρευσης Λίνδου και Κατταβιάς.
2. Το υπ’ αρ. 4863/11-8-2016 έγγραφο μας για τοποθέτηση σήμανσης για μη καταλληλότητα νερού στις δημοτικές βρύσες της Κατταβιάς.
3. Το υπ’ αρ. 4998/18-8-2016 έγγραφο μας, το οποίο αναφέρεται σε διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσετε σε σχέση με την δεξαμενή και το δίκτυο ύδρευσης Πυλώνας, Καλάθου και Λινδίων.
4. Το υπ’ αρ. 40/10-1-2017 έγγραφο μας, το οποίο αναφέρεται σε διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσετε σε σχέση με την δεξαμενή και το δίκτυο ύδρευσης του Παραδεισίου.
5. Το υπ’ αρ. 573/3-2-2017 έγγραφο μας, το οποίο αναφέρεται σε διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσετε σε σχέση με την δεξαμενή και το δίκτυο ύδρευσης της Λάρδου.
6. Το υπ’ αρ. 2691/25-5-2017 έγγραφο μας, με το οποίο ζητάμε να μας αποστείλετε τα τελευταία αποτελέσματα χημικής και μικροβιολογικής ανάλυσης νερού από την γεώτρηση «Τσεκουριού» και το δίκτυο ύδρευσης Σορωνής
7. Το υπ’ αρ.3261/27-6-2017 έγγραφο μας, το οποίο αναφέρεται σε λήψη μέτρων για την συντήρηση της δεξαμενής «Τσεκούρι» στην Σορωνή.
8. Το υπ’ αρ. 3705/3-7-2017 έγγραφο μας, με το οποίο ζητάμε να μας αποστείλετε τα αποτελέσματα χημικής και μικροβιολογικής ανάλυσης για την δειγματοληψία που έγινε από κοινού στην δεξαμενή «Τσεκούρι» και το Δημοτικό Σχολείο Σορωνής.
Παρακαλούμε για την άμεση αποστολή όλων των παραπάνω στοιχείων και ενημερώσεων, προκειμένου να είμαστε σε θέση να διασφαλίσουμε την ποιότητα νερού που φτάνει στον καταναλωτή του νησιού».
Το ως άνω έγγραφο υπογράφει ο αντιπεριφερειάρχης κ. Θωμάς Σωτρίλλης.