Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Aύριο τα εγκαίνια της έκθεσης χαρακτικής του Γιάννη Γουρζή

Aύριο τα εγκαίνια της έκθεσης χαρακτικής του Γιάννη Γουρζή

0
Dodekanisos

Ο Δήμαρχος  Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο Πρόεδροςτου Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του δήμου Ρόδου Δρ. Νικόλαος Τσ. Φρόνας και το Διοικητικό Συμβούλιο σας προσκιαλούν στα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης “ΓΟΥΡΖΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ: 30+ έτη χαρακτικής”.

Επιμέλεια: Αθηνά Σχινά, Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης, Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017, ώρα 20.00, στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης (Παλαιό Συσσίτιο), οδός Σωκράτους 179, Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου, Διάρκεια Έκθεσης 6/9 έως 31/10/2017. Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 08.00 έως 21.30. Κυριακή-Δευτέρα κλειστά.

Στην τελευταία του δουλειά ο χαράκτης και καθηγητής στην ΑΣΚΤ, Γιάννης Γουρζής φιλοτέχνησε την σειρά γραμματοσήμων για τα ΕΛΤΑ με τίτλο ”Οι επτά Σοφοί της Αρχαιότητας”που κυκλοφόρησε στις 27 Ιουλίου 2017.

Λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης για το έργο του:

«Δούλεψα μήνες αναζητώντας έναν ενιαίο κώδικα χάραξης για τις κεφαλές των Επτά Σοφών», λέει ο Γ. Γουρζής, που εκπροσωπεί την ΑΣΚΤ στο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ, δίνοντας τις δικές του μάχες υπέρ της ανάγκης για γραμματόσημα «υπεραξίας», ιδιότητα που δίνει η γνώση της καλλιτεχνικής χάραξης.

Στον αντίποδα του όφσετ και της ευκολίας, τα χαλκογραφημένα γραμματόσημα, στα οποία η χώρα μας είχε παράδοση τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες, είναι περιζήτητα ανάμεσα στους συλλέκτες παγκοσμίως και προσδίδουν κύρος στη φιλοτελική πολιτική. «Εχουμε απομείνει ελάχιστοι χαράκτες γραμματοσήμων διεθνώς», λέει ο Γ. Γουρζής, επισημαίνοντας πως «μείναμε μόνον 16 σε όλον τον κόσμο», αναφέροντας τις περιπτώσεις του Καναδά, των ΗΠΑ, της Αυστρίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας, όταν –σπανίως δυστυχώς– προκρίνεται η επιλογή της χαλκογραφίας.

Είναι μία τέχνη που χρησιμοποιείται ολοένα και πιο σπάνια στον σχεδιασμό, και ποτέ πια εν συνόλω για την ετήσια εθνική παραγωγή γραμματοσήμων μιας χώρας, καθώς θεωρείται πιο ακριβή (ασχέτως αν μπορεί να αποφέρει πολλά έσοδα από πωλήσεις σε συλλέκτες) και πιο χρονοβόρα. Απαιτώντας γνώση, εξειδίκευση και τεράστια επιμονή, η χαλκογραφία έχει δώσει τα ωραιότερα και πλέον περιζήτητα γραμματόσημα στην ιστορία του φιλοτελισμού.

Ο Γ. Γουρζής συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τα ΕΛΤΑ το 1998, όταν είχε σχεδιάσει με τη μέθοδο της χαλκογραφίας τη σειρά των Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων. Το 2011 είχε σχεδιάσει με εξαιρετική, επίσης, επιτυχία τη σειρά για τα 150 χρόνια από την έκδοση των κεφαλών του Ερμού, του πρώτου ελληνικού γραμματοσήμου και όπως λέει ήταν η πρώτη σειρά στην ιστορία του ελληνικού φιλοτελισμού που χαράχτηκε από Ελληνα και τυπώθηκε στην Ελλάδα. Ηταν μία πλήρης χαλκογραφική εργασία που ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα σε όλα τα στάδια (στο παρελθόν πολλά από τα χαλκογραφημένα γραμματόσημα τυπώνονταν στην Αγγλία).

Στη νέα σειρά με τους «Επτά Σοφούς» υπήρχε η αντικειμενική δυσκολία εντοπισμού της απεικόνισης της μορφής ενός εκάστου, και εν συνεχεία η διαμόρφωση μιας κοινής οπτικής από την πλευρά του χαράκτη. Η μεγαλύτερη δυσκολία, λέει ο Γ. Γουρζής, εντοπίστηκε στην περίπτωση του Χίλωνος του Λακεδαιμονίου, του οποίου η μορφή σωζόταν σε μία μικροσκοπική απεικόνιση. Η ενότητα, όμως, των Επτά Σοφών αποκαλύπτει ενιαίο ήθος και ύφος και εξαίρετη χρωματική βεντάλια στην πιο γνήσια παράδοση ενός στέρεου φιλοτελισμού, όπως κεραμιδί (Βίας ο Πριηνεύς), λιλά (Θαλής ο Μιλήσιος), κυανούν (Σόλων ο Αθηναίος), καστανό (Πιττακός ο Μυτιληναίος), ανοιχτό πράσινο (Περίανδρος ο Κορίνθιος), μοβ (Κλεόβουλος ο Ρόδιος) και βαθύ πράσινο (Χίλων ο Λακεδαιμόνιος).

Από τον ελληνικό φιλοτελισμό έχουν τιμηθεί πολλές μορφές του αρχαίου κόσμου, αλλά παραδόξως, όχι ο Σωκράτης, όπως επισημαίνει με απορία ο Γ. Γουρζής. Με εμπειρία από το Νομισματοκοπείο της Τραπέζης της Ελλάδος (1984-1992), ο Γ. Γουρζής επισημαίνει πως ένα χαλκογραφημένο γραμματόσημο ακολουθεί το πρότυπο ενός τραπεζογραμματίου. Ευχή να υπάρξουν και άλλα γραμματόσημα με τη μέθοδο της χαλκογραφίας.

Η Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης  Αθηνά Σχινά γράφει για τον καλλιτέχνη:

«Ο Γιάννης Γουρζής είναι ένας χαράκτης που ζωγραφίζει με τα αιχμηρά του εργαλεία την επιφάνεια του, δαμάζοντας και τις λεπτότερες ιδιομορφίες της, χωρίς να καταργεί, αλλά αντίθετα αξιοποιώντας τα χαρακτηριστικά τους.
Μέσα από τον τρόπο που διαπραγματεύεται τη δομή της φόρμας, τα επίπεδα των αναβαθμών της, τις διαλεκτικές της σχέσεις με το χώρο και το φως, εμφανίζει τις δυνατότητες μιας εκπληκτικής τεχνογνωστικής ευχέρειας που διαθέτει, χρησιμοποιώντας στοχαστικά τα ποικίλματά της, όπου οι συνθετικές του αρχές το απαιτούν.

Το υλικό του συνήθως το επεξεργάζεται μικρογραφικά, αποδίδοντας και τις παραμικρότερες λεπτομέρειες των θεμάτων του, όχι για να αποδείξει τις ικανότητες του, που είναι αδιαμφισβήτητες, αλλά για να προσηλώσει το βλέμμα σ’ ό,τι συνήθως λανθάνει της προσοχής.

Θέματα της καθημερινότητας με ρεαλιστικό, συμβολικό, αλληγορικό και κάποτε αινιγματικό περιεχόμενο, αποκτούν μια διάσταση μνημείωσης του εφήμερου, καταργώντας το χρόνο της φθοράς και της αλλοτρίωσης.
Το ενδιαφέρον του χαράκτη δεν είναι τόσο η αναπαραστατική ευκρίνεια που επιδιώκει, όσο η χρησιμοποίηση της ασκητικής της διαδικασίας για την εξιχνίαση μιας αλήθειας που υπόκειται των ορωμένων.

Ο τρόπος διακρίβωσης της αισθαντικότητας και της αυτοτέλειας της φόρμας επικεντρώνεται στη στοιχειοθέτηση των ανεπαίσθητων φυσιογνωστικών παραλλαγών της. οι οποίες προετοιμάζονται κατάλληλα, έτσι ώστε να δεχθούν συναρτώμενα ορισμένα υπερεαλιστικά γνωρίσματα που με οικονομία τα εμφανίζει ο Γ. Γουρζής.

Είτε τη μέθοδο της ξυλογραφίας, είτε της χαλκογραφίας, είτε της λιθογραφίας, χρησιμοποιεί ο Γ. Γουρζής, μέσα από το αλφάβητο της διαδικασίας και των ιδιαιτεροτήτων του τυπώματος, επιλέγεται κυρίως η επιδιωκόμενη υφολογία και ο χαρακτήρας που θέλει ο καλλιτέχνης αυτός να μεταβιβάσει στη σύνθεση. Μεγεθύνοντας σμικρύνει τα μεγέθη κι αντίθετα σμικρύνοντας μεγεθύνει το μικρόκοσμο των ψιθύρων τους.

Διαστρωματώνει, σαν τον Βυζαντινό αγιογράφο, τα επίπεδα τους, επενδύοντας αισθητικά και σημασιολογικά τις μορφές του, καθώς αυτές στο βλέμμα που τις διαπερνά, χωρίς να τις διαβρώνει, απελευθερώνουν μια πάλλουσα εσωτερικότητα που ισορροπεί ρυθμοτεχνικά και δομοκατασκευαστικά στο χώρο.

Γιατί αυτό είναι το βασικό ζητούμενο στον Γιάννη Γουρζή. Να αποτυπώσει τη συνάλληλη εικαστική ανάπλαση χώρου και μορφών, μέσα από μια διελκυστίνδα ιχνοθεσιών και καταθέσεων, που την αληθοφάνεια τη μετατρέπουν σε ψευδαίσθηση και την ορατή πραγματικότητα σε μια τελετουργική περιπέτεια. Μια περιπέτεια που ο ορίζοντας της διαρκώς επιμηκύνεται, διατηρώντας στο βάθος όλο το μυστήριο που τη διατηρεί ζωντανή κι ανεξόφλητη».

Βιογραφικό :

 Ονοματεπώνυμο:     Γιάννης Γουρζής του Παναγιώτη

Ειδικότητα:    Xαράκτης – ζωγράφος

Τόπος και έτος γέννησης: Αθήνα, 1953

 

Σπουδές:

1965-1971 Γαλλική γλώσσα, Γαλλικό Ινστιτούτο.

1971-1973 Θεωρία της Μουσικής, Ελληνικό Ωδείο.

1973-1974 Γραφικές Τέχνες, Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών.

1973-1975 Γραφικές Τέχνες, Τ.Ε.Ι (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.) (με υποτροφία).

1968-1972 Σχέδιο με τον ζωγράφο Κ. Ηλιάδη.

1973-1974 Σχέδιο με τον ζωγράφο Β. Βλαχόπουλο.

1974-1979 Α.Σ.Κ.Τ (Προκαταρκτικό, Χαρακτική, Νωπογραφία, Θεωρητικά, με τους Λ.

Κανακάκη, Κ. Γραμματόπουλο, Κ. Ξυνόπουλο, Μ. Λαμπράκη, Π. Μυλωνά, κ.α.)

Επαγγελματική δραστηριότητα:

Εργάζεται ως ελεύθερος επαγ- γελματίας χαράκτης 1979-2016.

1984-1992:Μετά από διαγωνισμό καταλαμβάνει θέση χαράκτη στο Νομισματοκοπείο. Παραιτείται το 1992.

Από το 1992 έως σήμερα διδάσκει Χαρακτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

 

Είναι δ/ντης του Α εργαστηρίου Χαρακτικής της ΑΣΚΤ, (με βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή).

Άλλες δραστηριότητες /άλλα βιογραφικά στοιχεία:

Από το 1979 μέχρι σήμερα εργάζεται συνεχώς στη χαρακτική και τις εφαρμογές της.

Έχει φιλοτεχνήσει συλλεκτικά έντυπα και έχει κάνει την καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων. Έχει κάνει εξώφυλλα και εικονογραφήσεις. Από το 1979 μέχρι το 1985 έχει ασχοληθεί με την ζωγραφική φορητών εικόνων και την εικονογράφηση ναών.

1991-1992: Διδάσκει χαρακτική στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών του Δήμου Βόλου

1992: Διδάσκει ξυλογραφία σε σεμινάριο της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών.

1997: Διδάσκει χαρακτική σε σεμινάριο στο Παιδαγωγικό του Α.Π.Θ.

1990: Φιλοτεχνεί χαλκογραφία για τη ανθολογία ποιημάτων “Ποιήματα”, εκδόσεις

“Σπάνιον”, επιμέλεια Λουκάς Λουκάκης.

1991: Φιλοτεχνεί δύο χαλκογραφίες για το συλλεκτικό βιβλίο “Ο Πρίγκιπας των Πάγων” του Μ. Μπουρμπούλη για τις εκδόσεις “Σπάνιον”.

1991: Φιλοτεχνεί δώδεκα ξυλογραφίες (όρθιο ξύλο) για τη συλλογή “12 Χαρακτικά για το 1992” δικής του έκδοσης.

1992: Φιλοτεχνεί δύο ξυλογραφίες για το συλλεκτικό βιβλίο “Λιτανείες του Ρόδου” του Remy de Gourmont, εκδόσεις “Δελφίνι”.

1993: Φιλοτεχνεί δώδεκα χαρακτικά (λιθογραφίες) για τη συλλογή “12 Χαρακτικά για το 1994” δικής του έκδοσης.

1993: Φιλοτεχνεί δύο λιθογραφίες για το συλλεκτικό βιβλίο “Ποιήματα” του Σπίρ, εκδόσεις “Δελφίνι”.

1993-1995: Ανέλαβε την επιμέλεια των εκδόσεων και των καταλόγων εκθέσεων του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου του Δ. Θεσσαλονίκης. (Κατόπιν διαγωνισμού) .

1995: Φιλοτεχνεί τρείς ξυλογραφίες για το συλλεκτικό βιβλίο της Γιώγιας Σιώκου, εκδόσεις “Δελφίνι”.

1996-1997: Φιλοτεχνεί δεκαπέντε χαρακτικά για τη συλλεκτική συλλογή “ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ-ΘΟΥΡΙΟΣ” εκδόσεις “Κ. Αντωνόπουλος” Θεσσαλονίκη.

2001: Φιλοτεχνεί έγχρωμη λιθογραφία για λογαριασμό της Τράπεζας “ΑΣΠΙΣ”.

2002: Φιλοτεχνεί δύο ξυλογραφίες για την έκδοση “Ποιήματα Καρυωτάκη”. Εκδόσεις “ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ” του Χ. Μοσχανδρέου. – Φιλοτεχνεί έγχρωμη λιθογραφία για λογαριασμό της Τράπεζας “ΑΣΠΙΣ”.

2003: Φιλοτεχνεί έξι λιθογραφίες για τη συλλεκτική ποιητική έκδοση “ΗΧΟΙ ΠΛΑΓΙΟΙ” του Τάκη Συρέλη. -Φιλοτεχνεί έγχρωμη Ξυλογραφία για λογαριασμό της Τράπεζας “ΑΣΠΙΣ”.

2004: Συμμετέχει στη συλλεκτική έκδοση “ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ” με την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών. – Φιλοτεχνεί τρεις λιθογραφίες για την ποιητική συλλογή του Άλκη Μαλλίδη, «Eρωτικά ποιήματα», εκδόσεις Δ. Δαρδανός. – Φιλοτεχνεί ξυλογραφία για το Ημερολόγιο 2005, του πολιτιστικού οργανισμού “Θέογνις” των Μεγάρων.

2005: Επιμελείται και συμμετέχει με χαρακτικά του σε πεζογράφημα και σε ποιητική συλλογή της Κίας Σακελλαρίδη, εκδόσεις Δαρδανός.

2006: Επιμελείται και συμμετέχει με δύο χαλκογραφίες, στον τόμο «Οι Έλληνες του κόσμου», της Δήμητρας Τσούχλου, εκδόσεις ΑΠΟΨΗ.

2014: Φιλοτεχνεί ξυλογραφία με θέμα ‘’Σ. ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ’’ για την ομώνυμη έκδοση λογαριασμού Χρήστου Μοσχανδρέου.

Εκθέσεις:

 α) Ατομικές

1989: Αθήνα, «Γκαλερί 7».

1991: Αθήνα, Αίθουσα Τέχνης «Εύμαρος».

1992 Αθήνα, «Γκαλερί 7».

1992: Θεσσαλονίκη, Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρία «ΤΕΧΝΗ» .

1993: Αθήνα, Κέντρο Τεχνών «Άποψη», ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ. Υπάρχει κατάλογος.

1994: Αθήνα, Κέντρο Τεχνών «Άποψη».

1994: Θεσσαλονίκη, Γκαλερί «ARTFORUM», χαρακτική – σχέδια. Υπάρχει κατάλογος. .

1995: Κιλκίς, Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρία «ΤΕΧΝΗ».

1995: Σέρρες, Εικαστικός Χώρος «ΑΡΜΟΣ».

1995: Θεσσαλονίκη, Χώρος κοσμήματος «ΑΕΝΑΟΝ».

1997: Θεσσαλονίκη, Γκαλερί «ARTFORUM», ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ. Υπάρχει κατάλογος.

1999: Κηφισιά, Αίθουσα Τέχνης «ΤΡΙΓΩΝΟ», ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ. Υπάρχει κατάλογος.

1999: Μύκονος, Δημοτική Πινακοθήκη.

2003: Μέγαρα, Δημοτική Πινακοθήκη «ΘΕΟΓΝΙΣ».

2005: Αθήνα, Κεντρική Βιβλιοθήκη Δήμου Αθηναίων, ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΡΖΗΣ-ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ. Υπάρχει δίπτυχο.

2005: Αθήνα, Χολαργός, Χώρος Τέχνης «William James», τα Χαρακτικά μου και…άλλα…

Εκθέσεις 2 καλλιτεχνών

2007. Πολεμικό Μουσείο με την συλλογή »Θούριος» φιλοτεχνημένη το 2006-7

2008: Βασιλικη Αγίου Μάρκου, Ηράκλειο, – αίθουσα τελετών στο Αριστοτέλειο ΠΘ.

2009 :Ελληνικό ίδρυμα Πολιτισμού στην Σόφια-Βουλγαρία, – Πανεπιστήμιο

Πλόβντιβ, Βουλγαρία.

2016: Μουσείο Ύδρας-Ιστορικό Αρχείο, ‘’Ρήγας Βελεστινλής, ο Οικουμενικός Έλληνας’’

β) Ομαδικές (επιλογή)

1987: Βέλγιο, Διεθνής Διαγωνισμός EX LIBRIS.

1988: Τορόντο, Διεθνής Έκθεση Μινιατούρας, (διάκριση).

1988: Ανατολικό Βερολίνο, Ένωση καλλιτεχνών Ανατολικού Βερολίνου, Ελλ. Αντιπροσωπεία.

1988: Βαρσοβία, Εθνικό Μουσείο.

1988: Πολωνία, Πόζναν, Πινακοθήκη.

1988: Μόσχα, Μέγαρο Σοβιετικών Καλλιτεχνών.

1988: Κρήτη, Α’ Μπιενάλε Μεσογειακής Χαρακτικής.

1988: Λευκωσία, Πύλη Αμμοχώστου.

1989: Λειψία, Διεθνής έκθεση βιβλίου (συλλεκτικού).

1989: Βελιγράδι, Έλληνες Χαράκτες.

1989: Βουλγαρία, Βάρνα, Ε’ Διεθνής Έκθεση Χαρακτικής.

1990: Κηφισιά, Γκαλερί «Εποχές».

1990: Θεσσαλονίκη, «Βελλίδειο».

1990: Αθήνα, Δημοτική Πινακοθήκη, Β’ Μπιενάλε Μεσογειακής Χαρακτικής

1991: Σουηδία, Διεθνής Έκθεση Μινιατούρας MINIAPT’91. (διάκριση).

1991: Αθήνα, Γκαλερί «Εύμαρος».

1992: Σλοβακία, Μπρατισλάβα, Σύγχρονη Ελληνική Χαρακτική.

1992: Γερμανία, Σβέτσιγκεν, Σύγχρονη Ελληνική Χαρακτική.

1992: Κατερίνη, «Δίον».

1992: Κηφισιά, Γκαλερί «Άνεμος».

1992: Κηφισιά, Γκαλερί «Εποχές».

1993 Λουμπλιάνα, Διεθνής Μπιενάλε Χαρακτικής.

1993: Αθήνα, Γκαλερί «Αντήνωρ».

1994: Ν. Δελχί, Η’ Διεθνής Τριενάλε.

1994: Λουξεμβούργο, Σύγχρονη Ελληνική Χαρακτική.

1994: Γαλλία, Οβέρνη, Γ΄Διεθνής Τριενάλε Μικρού Μεγέθους.

1994: Βελιγράδι, Γ’ Διεθνής Μπιενάλε Χαρακτικής.

1994: Παρίσι, Έδρα UNESCO.

1994: Γερμανία, Σβέτσιγκεν, Ελληνική Ξυλογραφία, XYLON.

1994: Σλοβακία, Κόσιτσε, Ελληνική Ξυλογραφία.

1994: Νορβηγία, Διεθνής Τριενάλε Μινιατούρα 7.

1994: Κηφισιά, Γκαλερί «Υάκινθος».

1994: Αθήνα, Ελληνοαμερικανική Ένωση.

1995: Ιταλία, Κατάνια, Διεθνής Έκθεση Χαρακτικής ’95.

1995: ΗΠΑ, Φλώριδα, Ελληνιάδα.

1995: Αθήνα, Γκαλερί «Ώρα».

1995: Αθήνα, ‘Ενωση Ελλήνων Χαρακτών.

1996: Κορέα, Σεούλ, 9η Μπιενάλε Χαρακτικής.

1996: Γαλλία, Κάρλα Μπάιγ, Διεθνής Διαγωνισμός EX LIBRIS.

1997: Κηφισιά, Γκαλερί «Εποχές».

1997: Αθήνα, Ιντερκοντινένταλ, Post it Art .

1997: Θεσσαλονίκη, Γκαλερί ARTFORUM, Post it Art.

1997: Ολλανδία, Άμστερνταμ, Royal Tropical Institute.

1998: Αθήνα, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων.

1998: Ρόδος, Κάστρο Ιπποτών.

2001: Φραγκφούρτη, EXLIBRIS KUNST UND GRAPHIK.

2002: Βελιγράδι, Βαλκανική Έκθεση, Διαγωνισμός EX LIBRIS.

2002: Θεσσαλονίκη, Βαλκανική Έκθεση Χαρακτικής.

2003: Γαλλία, 6η Διεθνής Τριενάλε Χαρακτικής Chamalieres.

2004: Παρίσι, «LA GALLERIE LA HUNE BRENNER».

2004: Κηφισιά, Αίθουσα Τέχνης «Εποχές».

2004: Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.

2004: Αθήνα, Γκαλερί «ART TOWER».

2004: Αθήνα, Κέντρο Τύπου «ΑΘΗΝΑ 2004».

2005: Μεσολόγγι, Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Μοσχανδρέου, ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.

2006: Αθήνα, Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Αστικά Τοπία.

2006: Άνδρος, Βιβλιοθήκη, με την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών(Ε.Ε.Χ.)                                                                                                                                                2006: Αθήνα, Χολαργός, Χώρος Τέχνης «William James»

2007: Λάρισα, Πινακοθήκη «Κατσίγρα», με την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών

2007: Αθήνα, Γκαλερί «ART TOWER», east-west.

2007: Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη

2007: Σύρος, Πινακοθήκη, με την ΕΕΧ.

2007: Μέτσοβο, Πινακοθήκη Αβέρωφ, με την ΕΕΧ

2014: Πινακοθήκη Μεσολογγίου

2014: Τεχνοχώρος, Αθήνα

2015: Μουσείο Πόλεως Αθηνών

2016: 3 γεννιές Ελληνικής Ζωγραφικής-Χαρακτικής,  Αγρίνιο- Πάτρα- Καρδίτσα.

2017: 20 χρόνια Πινακοθήκη Μοσχανδρεου, Καρδίτσα- Κέρκυρα – Λάρισα.

Συμμετοχή σε  διαγωνισμούς – δημόσιες παραγγελίες:

1990: Κατόπιν διαγωνισμού ανέλαβε τη φιλοτέχνηση ξυλογραφίας διαστάσεων 1,60μ.Χ 2,50μ για λογαριασμό του Δήμου Βόλου, η οποία εντοιχίστηκε στο Δημαρχείο του Βόλου.

1991: Εκπροσωπεί την Ελλάδα με χαρακτικό (ξυλογραφία) σε διεθνή διαγωνισμό, στο Λονδίνο, προκειμένου να δημιουργηθεί Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Ναμίμπια.

1994: Αναλαμβάνει τη χάραξη του μεταλλίου της πόλης της Σητείας.

1996: Εκπροσωπεί την ΑΣΚΤ φιλοτεχνώντας χαλκογραφία για τους Μεσογειακούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Μπάρι.

1997: Αναλαμβάνει την επιμέλεια για τη δημιουργία βιντεοταινίας με θέμα την Χαρακτική, που χρηματοδότησε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Υπουργείου Πολιτισμού.

1998: Αναλαμβάνει τη φιλοτέχν-  ηση της σειράς γραμματοσήμων “Αρχαίοι Έλληνες Συγγραφείς” για τα ΕΛ.ΤΑ.

2004: Συμμετέχει στις “Ημέρες Ελληνικού Φιλμ και Γραμμάτων”, που οργάνωσε η Ελληνική Πρεσβεία του Τόκυο, με το βίντεο “between us”. – Με πρω- τοβουλία του και σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ιαπωνικής Πρεσβείας πραγμα- τοποιείται διήμερο στην ΑΣΚΤ με θέμα την παραδοσιακή Γιαπωνέζικη ξυλογραφία.

2005: Φιλοτεχνεί 11 χαλκογρα- φίες για το Μεσολόγγι, για την Πινακοθήκη Χ.& Σ. Μοσχανδρέ-ου. Με πρωτοβουλία του και σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ιαπωνικής Πρεσβείας πραγματοποιείται στην ΑΣΚΤ μάθημα – επίδειξη Γιαπωνέζικης καλλιγραφίας.

2007: Φιλοτεχνεί για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία χαρακτικά γραμματόσημα για τον Ρήγα Βελεστινλή και τον Κωστή Παλαμά. – Φιλοτεχνεί για λογαριασμό των ΕΛΤΑ , ξυλογραφία σε όρθιο ξύλο με πορτρέτο του Ρήγα Βελεστινλή που κυκλοφορεί σε συλλεκτικό φάκελο.- Φιλοτεχνεί πορτρέτο του Κωνσταντίνου Καραμανλή σε ξυλογραφία για λογαριασμό του ομώνυμου Ιδρύματος και έκθεση του στο Μουσείο Μπενάκη.

2011: Φιλοτεχνεί το χαλκογραφικό γραμματόσημο »ΕΡΜΗΣ 2011» για λογαριασμό των ΕΛΤΑ, με την ευκαιρία του εορτασμού των 150 χρόνων από την έκδοση του πρώτου ελληνικού γραμματοσήμου.

Φιλοτέχνησε και συνεχίζει να φιλοτεχνεί αναμνηστικές πλακέτες και μετάλλια για διαφόρους Οργανισμούς, καθώς και κοσμήματα συλλεκτικά εφαρμόζοντας την χαρακτική. Σ’ αυτά τα πλαίσια χάραξε-εφάρμοσε τα “τυχερά” κοσμήματα του Συλλόγου “Φίλοι της Μουσικής” του Ο.Μ.Μ.Α. για τα έτη 1998 έως και 2016.

2016: Φιλοτεχνεί 3 γραμματόσημα – φεγιέ και ένα μετάλλιο για τα 2400 χρόνια από την γέννηση του Αριστοτέλη.

Συλλογές και Μουσεία:

Εθνική Πινακοθήκη, Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Συλλογή Χαρακτικής Δήμου Αγ. Παρασκευής, Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης, Καλλιτεχνική Μακεδονική Εταιρία ΤΕΧΝΗ Θεσσαλονίκη και ΤΕΧΝΗ Κιλκίς, “Βελλίδειο” Θεσσαλονίκη, Μακεδονικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Θεσσαλονίκη.- Ινστιτούτο Πολιτισμού-Τέχνης, Κατάνια.- Μουσείο Σύγχρονης Διεθνούς Χαρακτικής, Νορβηγία.- Συλλογή Μπιενάλε Χαρακτικής, Βελιγραδίου. – Συλλογή Διεθνούς Έκθεσης Μινιατούρας, Τορόντο.- Τράπεζες (Ιονική, Ελλάδος, Μακεδονίας-Θράκης, Ασπίς).- Ασφαλιστική Εταιρία ΑΣΤΗΡ.- Εταιρία 3Μ Αθήνα και συλλογή 3Μ Μινεσσότα, ΗΠΑ Φιλοτελικό Μουσείο Αθηνών κ.α.

Δημόσια δραστηριότητα

Aπό το 1979 είναι μέλος του ΕΕΤΕ και τα έτη 1984-1994 στη διοίκησή του (έφορος χαρακτικής και ταμίας, αντιπρόεδρος, πρόεδρος, υπεύθυνος διεθνών σχέσεων).

Μέλος άλλων σωματείων και εταιριών:

Μέλος της Ένωσης Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών  από το 1979.

Μέλος της Επιτροπής Εικαστικών Θεμάτων του ΥΠΠΟ (1987-1994 και 2001-2003).

Μέλος της Επιτροπής Τιμητικών Συντάξεων του ΥΠΠΟ (1993-1994).

Ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών, (στη διοίκηση της 1986-1989).

Ιδρυτικό μέλος της Κίνησης για το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών της Μεσογείου (και αντιπρόεδρος 1992-1995).

Σύμβουλος στη “Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (1995-1997).

Μέλος του Συλλόγου διδασκόντων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και

πρόεδρος του (2005-2013, 2014-2016).

Μέλος του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Φιλοτελισμού των ΕΛΤΑ (2005-2017).

Μέλος της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Κρίσεων του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (2005-2006) και της Πρωτοβάθμιας 2016-2017.

Εμπνευστής-Ιδρυτικό μέλος, Αντιπρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής της 1ης και 2ης Διεθνούς Τριενάλε Χαρακτικής μικρού σχήματος και EX-LIBRIS στην Λευκάδα το 2005 και 2008.

 

Tεχνική και υλικά:

Χρησιμοποιεί όλες τις τεχνικές της χαρακτικής, (βαθυτυπίες, υψιτυπίες, λιθογραφία, μικτές τεχνικές).

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments