«Οι εμβολιασμένοι φίλοι μου με εγκατέλειψαν. Ούτε ένα τηλεφώνημα τους επτά αυτούς μήνες. Ζω; Πέθανα; Έχω χρήματα; Ψυχολογικά είμαι καλά; […] Έζησα επίσκεψη σε τριπλοεμβολιασμένη γιαγιά, με μάσκα μέσα στο σπίτι της και αδιάκριτη κριτική. Αυτά όλα μας γκετοποίησαν»
Μαρία Μπανιά, υγειονομικός σε αναστολή (https://hotshot.gr/)
Γιατί χρειάζεται να ξανά συστηθούμε;
Eπειδή ξαφνικά δεν αναγνωρίζει ο ένας τον άλλο. Ο γιος μας και η κόρη μας δεν είναι το παιδί που ξέραμε! Ο συγγενής μας άλλαξε! Ο φίλος μας μας αντιμετωπίζει εχθρικά! Ο συνάδελφος μας μας κατηγορεί ότι είμαστε ανεύθυνοι.! Η θεία μας πάλι ότι είμαστε υπεύθυνοι για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Ο γείτονάς μας συμφωνεί να μη μας δέχεται το σύστημα υγείας. Ο γιατρός στους τηλεοπτικούς δέκτες μάς παρομοιάζει με τον μεθυσμένο που στο διάβα του σκορπά τον θάνατο με το αυτοκίνητο που οδηγεί. Η κυβέρνηση μας αποκαλεί τζαμπατζήδες. Η αντιπολίτευση μας κατηγορεί για έλλειψη κοινωνικής ευθύνης…..
Και όλα αυτά είμαστε εμείς, οι μέχρι πρότινος νομοταγείς και νομιμόφρονες που πληρώναμε τους φόρους μας, που πηγαίναμε στην εκκλησία, που εργαζόμασταν χωρίς προβλήματα. Γιατί τώρα αλλάξαμε; Ποιος είναι αυτός που μας διαφοροποίησε από τους άλλους και μας στοχοποίησε;
Αρχικά το ίδιο το Κράτος. Ναι, αυτή η Πολιτεία που υποτίθεται ότι δεσμεύεται από το Σύνταγμα να έχει ως πρωταρχική της υποχρέωση την προστασία της αξίας του ανθρώπου. Μια υποχρέωση που αποτελεί ασπίδα απέναντι στον ολοκληρωτισμό, γι’ αυτό άλλωστε και εντάσσεται στο κεφάλαιο που αφορά το πολίτευμα κι όχι τα δικαιώματα του ανθρώπου.
Και όταν λέμε κράτος, ας μην γελιόμαστε, δεν αναφερόμαστε μόνο στην Κυβέρνηση που έχει τα πρωτεία στις ύβρεις και τις προσβολές. Ίσως πολλοί να μην έχουν διαβάσει τη δημοσίευση του προέδρου του Μέρα 25 «O Εμβολιασμός ως Δημόσιο Αγαθό – YanisVaroufakis», που θεωρώντας ότι σε μία φιλελεύθερη κοινωνία ο εμβολιασμός δεν είναι ιδιωτική υπόθεση μιλάει για πολίτες που «σκέφτονται ως τζαμπατζήδες». Οποία ταύτιση με το κυβερνόν κόμμα ! Οι τζαμπατζήδες είναι ταυτόχρονα και αρνητές (τελικά οι ταμπέλες φαίνεται ότι είναι πρόσφορο μέσο σε όλες τις ιδεολογίες). Ζητάει, μάλιστα, διασύνδεση δικαιωμάτων με το πιστοποιητικό εμβολιασμού. Δεν έχεις πιστοποιητικό εμβολιασμού; Δεν έχεις δικαιώματα. Εγώ, η Αγγελική με δύο «γ» αισθάνομαι την ανάγκη να τον ενημερώσω ότι η υγεία είναι καθαρά ατομική υπόθεση, όπως ορίζει και το άρθρο 5 παράγραφος 5 του Συντάγματος (Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων) και ότι κανείς πολίτης δεν ασκεί πολιτική δημόσιας υγείας χρησιμοποιώντας το σώμα του.
Ανάλογη στάση παρουσιάζουν και μέλη της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η κα Φωτίου σε συνέντευξή της (ή μήπως παραλήρημά της;)στο Κόντρα Channel μιλάει με πόνο ψυχής για τον εμβολιασμένο που κινδυνεύει ο ίδιος και το ανεμβολίαστο παιδάκι του μόλις μπει στα μέσα μεταφοράς. Γιατί , όπως πολύ χαρακτηριστικά τονίζει, η κοινωνία ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν είναι ενιαία. Πάραυτα μιλάει για την πειθώ που συμβάλει στο κτίσιμο του τείχους ανοσίας (δεν ξέρω αν τώρα το έμαθε αλλά δεν υπάρχει, το παραδέχτηκαν επίσημα!) και η οποία επιτυγχάνεται με το πιστοποιητικό που έχει ο εμβολιασμένος στα χέρια του. Το χαρακτήρισε μάλιστα όπλο (να της θυμίσουμε ότι κάτι τέτοια όπλα είχαν και οι Ναζί στα χέρια τους ,για να ξεχωρίζουν από τους Εβραίους.
Και βέβαια θα συμφωνήσουμε μαζί της ότι η κοινωνία μας δεν είναι ενιαία …ΕΥΤΥΧΩΣ. Πώς θα μπορούσε , μάλιστα; Και ότι κοινωνική ευθύνη δεν είναι ο εμβολιασμός ,αλλά ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις που κατοχυρώνουν το δικαίωμα να συναινείς.
Αλλά ας πάμε και στο ιατρικό κατεστημένο. Από την πρώτη στιγμή οι τηλεγιατροί φρόντισαν να απαξιώσουν πλήρως τους συνανθρώπους τους που δεν συναίνεσαν. Ποιος θα ξεχάσει την πρόταση του Κου Βασιλακόπουλου για φυλάκιση των μη εμβολιασμένων, τους οποίους και παρομοίασε με μεθυσμένους οδηγούς;( Αδιανόητη πρόταση Θ.Βασιλακόπουλου: «Να φυλακίζονται όσοι μεταδίδουν τον ιό» – Εννοεί τους ανεμβολίαστους – Pronews.gr). Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο κος Γρ. Γεροτζιάφας που τόνισε ««Δεν μπορούμε να ανεχτούμε να τιναχτούν στον αέρα οι κοινωνίες μας επειδή ένα 10%-20% αλ(ρν)ητών, αντιεμβολιαστών ή ανοήτων έχει αποφασίσει να κάνει αυτό το πράγμα» (ΓΕΡΟΤΖΙΑΦΑΣ: ΑΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΗΤΟΙ ΟΙ ΑΝΤΙΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΣ – YouTube). Τώρα που δεν χτίζεται το τείχος ανοσίας επιμένει ότι θα τιναχτούν στον αέρα οι κοινωνίες μας ή έχει εφεύρει κάποιο καινούργιο αφήγημα;
Με την ίδια ζέση επεδίωξε από την πρώτη στιγμή τον διαχωρισμό των πολιτών και το δημοσιογραφικό κατεστημένο. Ας θυμηθούμε τον κο Α.Πορτοσάλτε με τα τούβλα του, που όταν τελειώσουν θα νικηθεί η πανδημία. Διαφορετικά θα νικήσουν οι ηλίθιοι και δεν είναι σωστό (ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ ΓΙΑ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΥΣ: “ΤΟΥΒΛΑ ΚΑΙ ΗΛΙΘΙΟΙ!”). Χιλιάδες και οι εκπομπές που φιλοξένησαν κατά καιρούς συνανθρώπους μας με σκοπό να τους ευτελίσουν για την απόφασή τους να μην εμβολιαστούν.
Και έτσι από τη μια στιγμή στην άλλη ο συνάνθρωπός μας, ο γείτονά μας, ο συγγενής μας εμφανίζεται στα μάτια μας (και εμείς στα δικά του) διαφορετικός. Γιατί με τούτα και με κείνα τον έπεισαν ότι η σωτηρία του βρίσκεται στα χέρια των «τούβλων, ανοήτων, τζαμπατζήδων»που , επειδή δεν κάνουν στο δικό τους σώμα μία ιατρική πράξη, βάζουν σε κίνδυνο τη δική του ύπαρξη. Κάνουν το έγκλημα να μην συμμετέχουν στο τείχος ανοσίας, δεν είναι λίγο αυτό! Ένα τείχος που δεν ήταν δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος ότι «ολημερνίς το χτίζανε το βράδυ γκρεμιζόταν».
Τώρα όμως που το τείχος γκρεμίστηκε με ένα φύσημα του αέρα, γιατί η συμπαγής πλειοψηφία εξακολουθεί να βρίσκεται προσκολλημένη στο ίδιο αποτυχημένο αφήγημα; Γιατί δεν έχει αλλάξει στάση από τη στιγμή που τα επίσημα χείλη δήλωσαν ότι τους έχει απογοητεύσει το γεγονός ότι το εμβόλιο δεν μπορεί να χτίσει τείχος ανοσίας.(Eνημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης);Γιατί επιμένει να αποφεύγει τους μη εμβολιασμένους και να τους απαξιώνει; Και το πιο τρομακτικό, γιατί ξαφνικά ο πολίτης απέκτησε λόγο για το τι θα βάλει στο σώμα του ο διπλανός του; Από πότε απέκτησε ένα τέτοιο δικαίωμα, που παραπέμπει σε εποχές σκοτεινές;
Τα ολοκληρωτικά καθεστώτα παραδοσιακά κατασκεύαζαν εχθρούς της κοινωνίας. Στο ολοκαύτωμα ήταν οι Εβραίοι (και όχι μόνο). Στη δικτατορία των Συνταγματαρχών ήταν οι κομμουνιστές. Στην υγειονομική δικτατορία είναι οι μη εμβολιασμένοι. Το δηλητήριο της προπαγάνδας έχει ποτίσει τόσο το μυαλό των πολιτών που δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν τι γίνεται δύο χρόνια τώρα. Η φίμωση της αντίθετης επιστημονικής φωνής και η μονομερής παρουσίαση των γεγονότων έχει χειραγωγήσει τη συμπαγή πλειοψηφία που θεωρεί ότι οι ανεμβολίαστοι είναι οι νέοι εχθροί του λαού. Μα πάνω από όλα, αυτό που παρέλυσε τον νου των ανθρώπων είναι ο φόβος. Ο συλλογικός φόβος που ερεθίζει το αγελαίο ένστικτο και τείνει να προκαλεί το μένος εναντίον αυτών που δεν θεωρούνται μέρος της αγέλης, όπως πολύ γλαφυρά διατύπωσε ό Βρετανός φιλόσοφος Μπέρτραντ Ράσελ
Γι’ αυτό ήρθε η ώρα να ξανα συστηθούμε! Να κοιτάξουμε ο ένας τον άλλο στα μάτια και να καταλάβουμε τι ζητάμε από τον διπλανό μας. Να συνειδητοποιήσουμε ποιος είναι τελικά ο ρόλος μας στην κοινωνία. Για ποια ζητήματα έχουμε λόγο και για ποια όχι. Τι είναι αυτό που άλλαξε και κανένας δεν δικαιούται πια να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουν οι πολλοί (Βαθιώτης, 2021:184);
Τελικά αποδεικνύεται ότι την εποχή που μπήκαν οι μάσκες , έπεσαν κιόλας. Και αυτές και τα ράσα!
Απόφοιτη του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος «Δημιουργική Γραφή»του ομώνυμου διεπιστημονικού προγράμματος ΕΑΠ & Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας . Από το 2002 εργάζεται στο χώρο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας σε εκπαιδευτικού περιεχομένου πονήματα, , ενώ τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί για θέματα της επικαιρότητας. Πρόσφατα τιμήθηκε με το 1ο βραβείο Διηγήματος στον 23ο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Ε.Τ.Ε.Π Κερατσινίου.