Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Αποκλειστικές φωτογραφίες από το Ιταλικό Εκπαιδευτικό Ιστιοφόρο ”Palinurο”

Αποκλειστικές φωτογραφίες από το Ιταλικό Εκπαιδευτικό Ιστιοφόρο ”Palinurο”

0
Dodekanisos

To Εκπαιδευτικό Ιταλικό Ιστιοφόρο ”Palinuro”, κατά την παραμονή του στη Ρόδο, ομορφαίνει  το λιμάνι του νησιού μας ,με την επιβλητική του παρουσία.

Για το εθιμοτυπικό της επίσκεψης και τις εκδηλώσεις υποδοχής γράφτηκαν πολλά, για αυτό και στο συγκεκριμένο αφιέρωμα θα σταθούμε μόνο στο ιστιοφόρο, έχοντας εξερευνήσει με τον φακό του Νews12 κάθε του γωνιά.

Το Palinuro είναι ένα «Πλοίο Γολέτα». Ο όρος υποδηλώνει ότι το πλοίο έχει τρία κατάρτια των οποίων αυτό τηςπλώρης, έχει ένα σύστημα με φλόκους και ενισχύεται με τετράγωνα πανιά, ενώ το μεσαίο (μαΐστρα) και το πίσω (μετζάνα) κατάρτι έχουν  πανιά παράλληλα στον άξονα του πλοίου.

 

Η συνολική επιφάνεια των πανιών είναι περίπου 1.000 τετραγωνικά μέτρα, κατανεμημένη σε δεκαπέντε ιστία. Το ύψος των καταρτιών στη στάθμη της θάλασσας είναι 35 μέτρα για της πλώρης, 34,5 μέτρα για την μαΐστρα και 30 μέτρα για τη μετζάνα.

 

Το κύτος, όπως και τα κατάρτια, είναι χαλύβδινο καρφωμένο και υποδιαιρείται σε τρεις γέφυρες. Κάτω από το κύριο κατάστρωμα (που ονομάζεται κουβέρτα) βρίσκονται οι χώροι του πληρώματος και των μαθητών. Στο κατάστρωμα, στη πρύμνη, υπάρχει η γέφυρα ελέγχου και στο εσωτερικό οι χώροι των Αξιωματικών και των Υπαξιωματικών, η κουζίνα και ο φούρνος.

Το Palinuro, είναι ένα από τα πιο διάσημα ιταλικά πλοία, το οποίο έχει κατασκευαστεί το 1934 και χρησιμοποιείται από το 1955, ως εκπαιδευτικό πλοίο, από εκατοντάδες Ιταλούς δόκιμους που ξεκινούν την καριέρα τους από το κατάστρωμα, μαθαίνοντας τη ναυτιλιακή τέχνη.

Το πλοίο Palinuro έχει δύο κύρια καθήκοντα: να παρέχει την αναγκαία υποστήριξη για την εκπαίδευση των φοιτητών Υπαξιωματικών και να συμβάλλει στην εικόνα της προβολής του Ναυτικού.

Ο πρώτος στόχος επιτυγχάνεται κατά τις ετήσιες εκπαιδεύσεις. Με την ευκαιρία αυτή οι μαθητές υπαξιωματικοί αντιμετωπίζουν για αρκετές εβδομάδες, ένα εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης στη ναυσιπλοΐα, στην ασφάλεια καιστον σκοπό της ναυσιπλοΐας βασισμένα στηστρατιωτική ηθική.

Η διαφήμιση και συμβολή στη προβολή της εικόνας του Ναυτικού πραγματοποιείται κυρίως κατά τις στάσεις σε εγχώρια και ξένα λιμάνια, κατά τις οποίες το πλοίο παρουσιάζει στον πληθυσμό και στις τοπικές αρχές, τις πανάρχαιες παραδόσεις του ιταλικού πολεμικού ναυτικού.

Το σύνθημα του εκπαιδευτικού πλοίου Palinuro είναι «FaventibusVentis», «Με τη χάρη των ανέμων».Το λιμάνι βάση του είναι:LaMaddalena

Η ονομασία του, σχετίζεται με ακρωτήριο της Καμπανίας που με τη σειρά  του ονομάστηκε έτσι από ένα ήρωα της Αινειάδας.Το περιστατικό σχετίζεται με τον πηδαλιούχο του πλοίου του Αινεία, Palinuro και περιγράφεται στο τέλος του V βιβλίου της Αινειάδας, του Βιργίλιου.

Ο μύθος λέει ότι ο Αινείας ζητά από τη Αφροδίτη να τον βοηθήσει να φτάσει ο στόλος του στο Λάτσιο. Η Αφροδίτη παρακαλεί το Ποσειδώνα να τους βοηθήσει. Αυτός ζητά μια ανθρώπινη θυσία. Ο Palinuro πρέπει να θυσιαστεί.

 

Ο θεός Ύπνος τον κοιμίζει και πέφτει στη θάλασσα. Ο ναυαγός μάταια παρακαλεί τους συντρόφους του και παραμένει για τρεις ημέρες στο έλεος του πελάγου. Όταν βγαίνει σε παραλία της Ιταλίας, δεν θα βρει σωτηρία, αλλά σκοτώνεται από τους ιθαγενείς και το σώμα του εγκαταλείπεται στη θάλασσα. Έτσι ικανοποιείται ο Ποσειδώνας, και επιτρέπει να διασωθεί ο στόλος του Αινεία στις ακτές της Καμπανίας, «Ένα θύμα για τη σωτηρία πολλών».

Ο Palinuro, στο επόμενο βιβλίο VI, ενώ περιπλανάται μεταξύ των άταφων ψυχών, θα συναντηθεί με τον Αινεία που κατέβηκε στον Άδη με τη Σίβυλλα. Ο Palinuro παρακαλεί τον ηγέτη του να τον θάψουν, αφού βρουν το σώμα του ανάμεσα στα κύματα.

Η Σίβυλλα του αποκαλύπτει ότι δεν θα μπορέσουν να βρουν στο σώμα του,
η ιέρεια, ωστόσο, μετριάζει την πίκρα του προλέγοντας στον πηδαλιούχο ότι οι δολοφόνοι του θα ανεγείρουν ένα κενοτάφιο αφιερωμένο σε αυτόν και ότι θα τιμηθεί με προσφορές. Αυτός ο τόπος θα ονομάζονταν πάντοτε Palinuro.

 

Το πλοίο Palinuro έχει διατηρήσει άψογα την μεγαλειώδη αρχική τους εικόνα και είναι ενταγμένο στον σύλλογο με την «αφρόκρεμα» πλοίων vintage.

Κατά τη διάρκεια των πολλών δεκαετιών της ζωής του, έχει διανύσει περισσότερα από 300.000 ναυτικά μίλια, περνώντας από μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου και της Βόρειας Ευρώπης.

Όσοι δεν το είδατε ακόμα από κοντά, προλαβαίνετε να το κάνετε αύριο διότι θα είναι η τελευταία ημέρα που θα βρίσκεται στη Ρόδο.

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments