Επιστολή στο news12 με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα μας, απέστειλε ο Τούρκος επιχειρηματίας κ. Tufan Gules. Το news12 είχε αναφερθεί στις δραστηριότητες του στην περιοχή μας και ο ίδιος αισθάνθηκε την υποχρέωση να απαντήσει. Το news12 ως οφείλει, δημοσιεύει αυτούσια την επιστολή που λάβαμε ηλεκτρονικά από τον κ. Gules.
Αναλυτικά:
«Αγαπητέ κύριε. Πριν από δύο μέρες μπήκατε στον κόπο να αναφερθείτε στο πρόσωπό μου και στην εταιρεία μου με λίαν απαξιωτικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς, στηριζόμενος προφανώς σε κακόβουλες πληροφορίες, τις οποίες δεν διασταυρώσατε ούτε στοιχειωδώς.
Διατηρώντας κάθε νόμιμο δικαίωμά μου για την υπεράσπιση της τιμής και της προσωπικότητάς μου, θεωρώ υποχρέωσή μου να σας αναφέρω μια σειρά από στοιχεία για την αποκατάσταση της αληθείας απέναντι στο κοινό το οποίο σας παρακολουθεί μέσω της ιστοσελίδας σας.
Η εταιρεία TURK YACHTS, την οποία εκπροσωπώ, είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες με ιδιόκτητο και διαχειριζόμενο στόλο στον χώρο του θαλαμηγού τουρισμού (επαγγελματικών σκαφών αναψυχής), η οποία δραστηριοποιείται όχι μόνο στην Μεσόγειο αλλά και διεθνώς.
Ιδιαίτερα για την περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου, διαθέτει στόλο δεκάδων, στην πλειοψηφία νεότευκτων, σκαφών, τα οποία πληρούν πολύ υψηλές τεχνικές προδιαγραφές και προσφέρουν στους επιβαίνοντες υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου. Κατά συνέπεια, οι πελάτες της εταιρείας μας είναι άτομα υψηλής οικονομικής στάθμης και κύρους, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη ροδιακή και εν γένει για την ελληνική τουριστική βιομηχανία.
Η εταιρεία μας κάνει εκατοντάδες προσεγγίσεις στα ελληνικά νησιά, δημιουργώντας σε αυτά τουριστικό ρεύμα υψηλών απαιτήσεων αλλά και έσοδα για την ελληνική οικονομία. Μέσω των εκδρομών μας υπάρχουν επιπλέον αφίξεις στα ελληνικά αεροδρόμια, ενοικιάσεις πολυτελών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων παντός τύπου, διανυκτερεύσεις σε πολυτελή καταλύματα, κίνηση στην τοπική αγορά από εστιατόρια έως κοσμηματοπωλεία κ.α.
Κατά συνέπεια, οι εκδρομές μας όχι μόνον δεν βλάπτουν τον ελληνικό τουρισμό, αλλά αντιθέτως τον ενισχύουν σημαντικά, ιδιαίτερα σε μια εποχή στην οποία είναι διάχυτη η άποψη ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι χαμηλού επιπέδου και το γεγονός αυτό δύναται να το επιβεβαιώσει κάθε επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην ελληνική τουριστική βιομηχανία.
Επιπλέον, τα σκάφη μας πραγματοποιούν εδώ και αρκετά χρόνια μαζικούς ανεφοδιασμούς στα ελληνικά λιμάνια (τρόφιμα, ποτά, φάρμακα, ανταλλακτικά, είδη υγιεινής, νερό, ενέργεια κ.τ.λ.), ενώ ταυτόχρονα καταβάλλουν όλα τα τέλη και λοιπές υποχρεώσεις οι οποίες απορρέουν από τους ελληνικούς νόμους. Κατά συνέπεια, τα όσα αναφέρετε περί χρεών είναι ψευδέστατα και κατασκευάσματα φαντασίας.
Οι εκδρομές μας έδωσαν οικονομική πνοή σε μικρότερα νησιά (ενδεικτικά αναφέρω τη Χάλκη και τη Σύμη), γεγονός το οποίο δύνανται να επιβεβαιώσουν τοπικοί οικονομικοί αλλά και αυτοδιοικητικοί φορείς. Ο χαρακτηρισμός της Σύμης ως δεύτερης Μυκόνου από πού άραγε προήλθε;
Ας έρθουμε όμως και στο προκείμενο.
Η δραστηριοποίηση των επαγγελματικών σκαφών υπό ξένη σημαία στα ελληνικά ύδατα καθορίζεται από τον Νόμο 4256/2014 τον οποίο σεβόμαστε απόλυτα. Πλήν όμως ο συγκεκριμένος νόμος εμπεριέχει τουλάχιστον μία συγκεκριμένη ασάφεια, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί επαρκώς και νομικά τεκμηριωμένα, αφήνοντας τη δυνατότητα πλήθους αντικρουόμενων ερμηνειών.
Ο Νόμος ορίζει ότι δεν επιτρέπεται η αρχική επιβίβαση και η οριστική αποβίβαση επιβατών εντός της ελληνικής επικρατείας, εάν αυτοί κινούνται με επαγγελματικό σκάφος ξένης σημαίας. Δηλαδή, ο επιβάτης ο οποίος θα επιβιβαστεί στη Ρόδο δεν έχει το δικαίωμα να αποβιβαστεί οριστικά σε κανένα άλλο ελληνικό λιμάνι με το ίδιο σκάφος, υπό την προϋπόθεση ότι το σκάφος έχει ξένη σημαία. Εκείνο το οποίο δεν ορίζεται είναι, εάν ο ίδιος επιβάτης, αν αποβιβαστεί στο Εξωτερικό (Τουρκία) έχει το δικαίωμα να επαναναυλώσει το ίδιο σκάφος και να επιστρέψει στην Ελλάδα. Το ερώτημα είναι αποκλειστικά νομικό και αφορά στο δικαίωμα υπογραφής ναυλοσυμφώνων.
Στο ζήτημα αυτό υπάρχουν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Το διπλό ναυλοσύμφωνο , σύμφωνα με τους δικούς μας νομικούς συμβούλους, επιτρέπεται, ενώ σύμφωνα με το Ελληνικό Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν επιτρέπεται, δίχως όμως να υπάρχει και η εμπεριστατωμένη νομική τεκμηρίωση.
Κατά συνέπεια, δεν τίθεται ζήτημα παρανομίας, παρατυπίας ή σχεδόν πειρατείας, όπως το εμφανίζετε στο άρθρο σας, αλλά νομική αντιπαράθεση.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ενημέρωσης – συζήτησης επί του θέματος στο Λιμεναρχείο της Ρόδου, διαπιστώσαμε ότι κάποια πρακτορεία επιθυμούν να συνεχιστεί αυτή η αδιευκρίνιστη και θολή κατάσταση, η οποία είναι και το αίτιο πολλών παρατυπιών, παρανομιών και άλλων αχαρακτήριστων καταστάσεων που βλάπτουν συνολικότερα την ελληνική τουριστική βιομηχανία αλλά και την εταιρεία μας. Αντιθέτως, άλλοι πράκτορες ζήτησαν την οριστική διαμόρφωση ενός νομικού πλαισίου ώστε να επιλυθεί το ζήτημα αυτό.
Θεώρησα πρέπον να ενημερώσω όλους τους συναδέλφους μου για την εξέλιξη αυτή και να στιγματίσω συμπεριφορές και στάσεις και θα το πράξω και στο μέλλον.
Το ποιος βλάπτει σήμερα τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία, αξιότιμε κύριε, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη. Αρκεί να επισκευθεί κάποιος το άδειο από επαγγελματικά σκάφη λιμάνι της Κολώνας, την άδεια από επαγγελματικά σκάφη Νέα Μαρίνα. Αρκεί να συζητήσει κάποιος με τα ταξί της Ρόδου, τα επαγγελματικά γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, τους εστιάτορες, τους ιδιοκτήτες πολυτελών καταλυμάτων, τις αντιπροσωπείες επώνυμων ειδών, για να μάθει ποιος βλάπτει την ελληνική οικονομία. Σίγουρα δεν είμαστε εμείς.
Σίγουρα είναι οι κακόπιστοι και κακόβουλοι πληροφοριοδότες σας των οποίων τα κίνητρα είναι σκοτεινά αλλά γνωστά.
Ζητούμε όπως η απάντησή μας αναρτηθεί στο ίδιο σημείο και με τις ίδιες προδιαγραφές σύμφωνα με τα όσα ο Νόμος περί Τύπου προβλέπει.
Tufan Gules»