Ο πρώην υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, José Luis Ábalos, καταδικάστηκε σε 24 χρόνια φυλάκισης για συμμετοχή σε ένα εκτεταμένο κύκλωμα διαφθοράς που συνδέθηκε με προμήθειες υγειονομικού υλικού κατά την εποχή του κορωνοϊού. Το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, δωροδοκία, υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, εμπορία επιρροής και παράτυπες αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων.
Η υπόθεση αφορά συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ για μάσκες και άλλο υγειονομικό εξοπλισμό, σε μια περίοδο όπου εκατομμύρια πολίτες ζούσαν υπό περιορισμούς, επιχειρήσεις κατέρρεαν και ολόκληρες κοινωνίες λειτουργούσαν υπό καθεστώς φόβου και αβεβαιότητας.
Το ακόμη πιο εξοργιστικό είναι ότι όλα αυτά φέρονται να συνέβαιναν ενώ οι κυβερνήσεις ζητούσαν από τους πολίτες «θυσίες για το κοινό καλό». Την ώρα που οικογένειες αποχαιρετούσαν συγγενείς από απόσταση, που εργαζόμενοι έχαναν τη δουλειά τους και που η οικονομία δεχόταν πρωτοφανές πλήγμα, κάποιοι φαίνεται πως έβλεπαν στις έκτακτες συνθήκες μια χρυσή ευκαιρία για πλουτισμό και εξυπηρετήσεις.
Η καταδίκη του Ábalos και των συνεργατών του αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στην εικόνα μιας περιόδου που παρουσιάστηκε ως εποχή «ενότητας και αλληλεγγύης», αλλά η οποία συνεχίζει να αποκαλύπτει σκοτεινές πτυχές, αδιαφανείς διαδικασίες και σοβαρά ερωτήματα για τη διαχείριση δισεκατομμυρίων ευρώ δημοσίου χρήματος.
Πολλά μπορεί να πέρασαν, όμως οι αποκαλύψεις δείχνουν ότι οι λογαριασμοί εκείνης της εποχής δεν έχουν ακόμη κλείσει.














