Κάλλας και Ζελένσκι ζητούν πόλεμο μέχρι τέλους! «Πίεση στη Ρωσία και κυρώσεις»
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε μια καθοριστική αναδίπλωση της λεγόμενης «πράσινης» πολιτικής της στις μεταφορές, παρουσιάζοντας σχέδιο που ουσιαστικά αμφισβητεί την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποχώρηση της ΕΕ στον συγκεκριμένο τομέα, έπειτα από έντονες πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και κυρίως της Γερμανίας και της Ιταλίας.
Η νέα πρόταση εγκαταλείπει το δόγμα των «μηδενικών εκπομπών» και το αντικαθιστά με στόχο μείωσης CO₂ κατά 90% σε σχέση με το 2021, επιτρέποντας τη συνέχιση της χρήσης υβριδικών οχημάτων, συνθετικών καυσίμων και βιοκαυσίμων. Παράλληλα, χαλαρώνουν και οι ενδιάμεσοι στόχοι για την περίοδο 2030-2032, δίνοντας μεγαλύτερα περιθώρια προσαρμογής στους κατασκευαστές.
Η βιομηχανία χαιρετίζει τη στροφή ως πιο ρεαλιστική, ενώ περιβαλλοντικές οργανώσεις προειδοποιούν για αποδυνάμωση της ευρωπαϊκής στρατηγικής και επενδυτική αβεβαιότητα. Η αλλαγή έρχεται σε μια περίοδο που η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων εμφανίζει σημάδια κόπωσης, με μειωμένη ζήτηση και αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Το μήνυμα είναι πλέον σαφές: το «όλα ηλεκτρικά» δεν αποτελεί πλέον μονόδρομο.













