Κάλλας και Ζελένσκι ζητούν πόλεμο μέχρι τέλους! «Πίεση στη Ρωσία και κυρώσεις»
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με πρόσωπο “τεχνοκρατικό” και πρόφαση την «οδική ασφάλεια» και την «προστασία του περιβάλλοντος», παρουσίασε ένα ακόμη φιλόδοξο – και ανησυχητικά παρεμβατικό – σχέδιο με τον τίτλο Roadworthiness Package. Επικεφαλής της ανακοίνωσης ήταν ο Ευρωπαίος Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος παρουσίασε την πρωτοβουλία ως κάτι το ωφέλιμο για όλους τους πολίτες της Ένωσης.
Όμως πίσω από τα φανταχτερά δελτία τύπου, τα “πράσινα” λεκτικά τερτίπια και τις υποσχέσεις περί διαφάνειας, ξεδιπλώνεται μια νέα πραγματικότητα ελέγχου και επιτήρησης, που αφορά εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες – και πρώτα απ’ όλα τους πιο αδύναμους οικονομικά.
Έλεγχος των οχημάτων = έλεγχος των μετακινήσεων
Το πακέτο περιλαμβάνει αυστηρότερες διαδικασίες τεχνικού ελέγχου για όλα τα σύγχρονα οχήματα, και ειδικά για εκείνα που διαθέτουν “έξυπνα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης” (ADAS). Δηλαδή, για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη εξοπλισμένα με κάμερες, αισθητήρες, GPS και λογισμικά καταγραφής συμπεριφοράς.
Η Ε.Ε. ισχυρίζεται πως έτσι θα αποτρέψει ατυχήματα. Στην πραγματικότητα όμως, αυτό σημαίνει ότι κάθε όχημα που κυκλοφορεί, ακόμα και μεταχειρισμένο, θα είναι μια πηγή δεδομένων για το πού βρίσκεσαι, πώς οδηγείς και πόσους ρύπους εκπέμπεις.
Με πρόσχημα τη “διαφάνεια”, οδηγούμαστε βήμα-βήμα στη μετατροπή κάθε αυτοκινήτου σε καταγραφικό μηχάνημα της εξουσίας.
Η “απάτη στα χιλιόμετρα” ως άλλοθι για πανευρωπαϊκή βάση δεδομένων
Ένα από τα βασικά επιχειρήματα της Ε.Ε. είναι η «πάταξη της παραποίησης των χιλιομετρητών» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, κυρίως σε φτωχότερες χώρες. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Όμως η “λύση” που προτείνουν δεν είναι τίποτε άλλο από τη δημιουργία μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας με καταγραφές χιλιομέτρων και ιστορικό οχήματος.
Με άλλα λόγια: κάθε φορά που μετακινείται ένα όχημα, θα πρέπει να καταγράφεται. Από ποιον; Πού αποθηκεύονται τα δεδομένα; Ποιος τα ελέγχει; Σε ποιους θα επιτρέπεται η πρόσβαση;
Η τεχνολογία επιτρέπει πλέον να φακελώνεις την κινητικότητα ενός πολίτη στο όνομα της “καταναλωτικής προστασίας”. Κι αν αύριο αυτό συνδεθεί με συστήματα επιβολής “πράσινων” προστίμων ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας;
Το περιβάλλον ως εργαλείο κοινωνικού ελέγχου
Το πακέτο περιλαμβάνει και νέα αυστηρότερα τεστ για ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου και τα υπερλεπτά σωματίδια. Ο λόγος, λένε, είναι οι “70.000 πρόωροι θάνατοι” στην Ε.Ε. λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Και πράγματι, η προστασία της δημόσιας υγείας είναι σοβαρό θέμα. Όμως ποιον πραγματικά στοχεύουν τα μέτρα αυτά; Τα γηραιότερα, οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, που δεν μπορούν να αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε πέντε χρόνια; Τους μικρομεσαίους επαγγελματίες που θα βρεθούν αποκλεισμένοι από τις πόλεις λόγω “πράσινων ζωνών”;
Η απάντηση είναι προφανής: όχι τους μεγιστάνες της “πράσινης μετάβασης”, αλλά τους απλούς πολίτες.
Ένα ακόμη βήμα προς τον ψηφιακό έλεγχο
Όταν ενώνονται οι βάσεις δεδομένων με τα χιλιόμετρα, οι αισθητήρες οδήγησης, τα τεστ ρύπων και οι υποχρεωτικές διασυνδέσεις με κεντρικά ευρωπαϊκά αρχεία, τότε το αυτοκίνητο παύει να είναι όργανο ελευθερίας και γίνεται μέσο παρακολούθησης.
Κάθε πολιτική που ποινικοποιεί την κινητικότητα στο όνομα της «προόδου», οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ευρωπαϊκό καθεστώς ελέγχου. Έναν νέο κόσμο όπου η μετακίνηση θα είναι προνόμιο, όχι δικαίωμα.
🛑 Η ώρα της εγρήγορσης
Η “Ευρώπη των πολιτών” μετατρέπεται σταδιακά σε Ευρώπη των αλγορίθμων, της τεχνοκρατικής επιβολής και του ψηφιακού φακελώματος. Το Roadworthiness Package δεν είναι απλώς ένα νομοσχέδιο για τα Ι.Χ. – είναι ένα δομικό βήμα προς τον απόλυτο έλεγχο.