Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Ποια είναι τα δικαιώματά μου όταν ταξιδεύω αεροπορικώς

Ποια είναι τα δικαιώματά μου όταν ταξιδεύω αεροπορικώς

0
Dodekanisos

Άρνηση Επιβίβασης, Ματαίωση ή Καθυστέρηση Πτήσης: Ανακοίνωση για τα δικαιώματα επιβατών σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ισχύει και για τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες έστω αν εδώ γίνεται αναφορά στην Aegean Airlines που είναι ο κύριος αερομεταφορέας της χώρας μας.

 

H Aegean Airlines καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε οι πτήσεις να διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό. Παρολ’ αυτά, υπό συγκεκριμένες συνθήκες είναι πιθανό να προκύψουν καθυστερήσεις, ακυρώσεις ή/και άρνηση επιβίβασης. Στην περίπτωση όπου μία πτήση καθυστερήσει ή ακυρωθεί ή παραστεί η ανάγκη άρνησης επιβίβασης, η προβλεπόμενη φροντίδα παρέχεται σε όλους τους επιβάτες και οικονομική αποζημίωση αποδίδεται, όπου αυτό προβλέπεται, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό (Ε.Κ. 261/2004).

Πεδίο Εφαρμογής

Ο κανονισμός ΕΚ 261/2004 εφαρμόζεται:

¬ Στους επιβάτες που αναχωρούν από αερολιμένα στο έδαφος κράτους μέλους στο οποίο εφαρμόζεται η συνθήκη.

¬ Στους επιβάτες που αναχωρούν από αερολιμένα στο έδαφος τρίτης χώρας, με προορισμό αερολιμένα στο έδαφος κράτους μέλους στο οποίο εφαρμόζεται η συνθήκη,

εκτός αν έχουν λάβει ανταλλάγματα ή αποζημίωση και τύχει βοήθειας στην εν λόγω Τρίτη χώρα, και εφόσον ο πραγματικός αερομεταφορέας της συγκεκριμένης πτήσης είναι κοινοτικός μεταφορέας.

¬ Στους επιβάτες που έχουν επιβεβαιωμένη κράτηση και έγκυρο εισιτήριο στη συγκεκριμένη πτήση, υποδεικνύοντας ότι η κράτηση έχει γίνει αποδεκτή και έχει καταγραφεί από την Aegean Airlines ή από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό της.

¬ Στους επιβάτες που έχουν μεταφερθεί από τον αερομεταφορέα ή και τον ταξιδιωτικό πράκτορα από την πτήση για την οποία είχε κράτηση σε άλλη πτήση, ανεξαρτήτως αιτίας.

¬ Στους επιβάτες, εκτός από την περίπτωση ματαίωσης, παρουσιάζονται στον έλεγχο εισιτηρίων, όπως έχει ορίσει και την ώρα που έχει υποδείξει προηγουμένως εγγράφως (συνήθως με ηλεκτρονικά μέσα) ο αερομεταφορέας ή ο Ταξιδιωτικός Πράκτορας.

¬ Στους επιβάτες που δεν ταξιδεύουν με μηδενική χρέωση (δωρεάν) ή με μειωμένο ναύλο που δεν διατίθεται άμεσα ή έμμεσα στο κοινό.

¬ Στους επιβάτες που ταξιδεύουν με εισιτήρια που εκδίδονται βάσει προγράμματος τακτικών επιβατών τηςAegean Airlines.

Άρνηση Επιβίβασης

Όταν η Aegean Airlines εκτιμά εύλογα ότι θα προβεί σε άρνηση επιβίβασης, αναζητεί κατά πρώτον επιβάτες διατεθειμένους να παραιτηθούν από τις κρατήσεις τους («εθελοντές») με αντάλλαγμα κάποιο όφελος υπό όρους που θα συμφωνηθούν μεταξύ του ενδιαφερόμενου επιβάτη και της Aegean Airlines.

Εάν δεν παρουσιασθεί αρκετός αριθμός εθελοντών έτσι ώστε να επιτραπεί στους εναπομείναντες επιβάτες με κρατήσεις να επιβιβασθούν στο αεροσκάφος, η Aegean Airlines μπορεί τότε να αρνηθεί σε επιβάτες την επιβίβαση πάρα τη θέλησή τους.

Σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 261/2004, «άρνηση επιβίβασης» είναι η άρνηση σε επιβάτες να μεταφερθούν σε μία πτήση, μολονότι εμφανίσθηκαν προς επιβίβαση υπό τους όρους που αναγράφονται παραπάνω (βλ. «Πεδίο Εφαρμογής»), εκτός εάν υπάρχουν σοβαροί λόγοι να μην τους επιτραπεί η επιβίβαση, όπως λόγοι υγείας, ασφάλειας της πτήσης ή αεροπορικής ασφάλειας, ή έλλειψης επαρκών ταξιδιωτικών εγγράφων.

Στους επιβάτες που γίνεται άρνηση επιβίβασης, παρά τη θέλησή τους ή μη, η Aegean Airlines θα προχωρήσει άμεσα στην αποζημίωσή τους (βλ. «Δικαίωμα Αποζημίωσης») και θα παρέχει τη σχετική φροντίδα και βοήθεια (βλ. «Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση ή με άλλο μεταφορικό μέσο» και «Δικαίωμα Φροντίδας»).

Ακύρωση πτήσης

Σε περίπτωση ακύρωσης μίας πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται:

  1. Βοήθεια από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με τις παραγράφους «Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση ή με άλλο μεταφορικό μέσο» και «Δικαίωμα Φροντίδας»).

 

  1. Αποζημίωση σύμφωνα με την παράγραφο «Δικαίωμα Αποζημίωσης», εκτός αν η πτήση ματαιωθεί:

¬ Τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, ή

¬ Μία έως δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και προσφέρεται στους επιβάτες μεταφορά με εναλλακτική πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από δύο ώρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στο τελικό τους προορισμό σε λιγότερο από τέσσερις ώρες μετά από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης, ή

¬ Λιγότερο από επτά ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και προσφέρεται στους επιβάτες μεταφορά με άλλη πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στο τελικό τους προορισμό λιγότερο από δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.

Όταν γνωστοποιείται στους επιβάτες η ματαίωση, τους δίνονται εξηγήσεις σχετικά με δυνατή εναλλακτική μεταφορά.

Καθυστέρηση Πτήσης

Όταν η Aegean Airlines εκτιμά εύλογα ότι μία πτήση θα έχει καθυστέρηση σε σχέση με την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής της:

  1. δύο ώρες ή περισσότερο προκειμένου για όλες τις πτήσεις έως 1500 χιλιομέτρων, ή
  1. τρεις ώρες ή περισσότερο προκειμένου για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων, ή

 

  1. τέσσερις ώρες ή περισσότερο προκειμένου για πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις

Οι Επιβάτες δικαιούται βοήθεια και φροντίδα σύμφωνα με τις παραγράφους «Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση ή με άλλο μεταφορικό μέσο» και «Δικαίωμα Φροντίδας»). Επίσης, ενδέχεται να έχουν δικαίωμα αποζημίωσης (βλ. «Δικαίωμα Αποζημίωσης») εφόσον η πτήση καθυστερεί περισσότερο από 3 ώρες σε σχέση με την αρχική προγραμματισμένη ώρα άφιξής της.

Δικαίωμα Φροντίδας

Σε περίπτωση που:

 

  1. Η πτήση σας ακυρώθηκε, ή

 

  1. Σας αρνήθηκαν την επιβίβαση παρά τη θέλησή σας, ή

 

  1. Η πτήση σας αναχώρησε πέραν του προγραμματισμένου χρόνου αναχώρησης σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παράγραφο «Καθυστέρηση Πτήσης»

Προσφέρονται δωρεάν στους επιβάτες:

  1. Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής τους,
  1. Διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο όταν αποβαίνει αναγκαία η παραμονή τους:

– επί μία ή περισσότερες νύκτες, ή

– επί διάστημα επιπλέον εκείνου που σχεδίαζε ο επιβάτης

 

  1. Μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου)

 

  1. Επιπλέον, προσφέρονται δωρεάν στους επιβάτες δύο τηλεφωνήματα, τέλεξ ή φαξή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Στις περιπτώσεις καθυστέρησης και ακύρωσης πτήσης (όταν εξασφαλίζεται εναλλακτική πτήση), διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το ξενοδοχείο, δίδεται όταν η αναμενόμενη ώρα αναχώρησης της νέας πτήσης είναι τουλάχιστον μία ημέρα μετά από την αρχικά προγραμματισμένη πτήση.

Δικαίωμα αποζημίωσης

Η Aegean Airlines δεν υποχρεούται να καταβάλλει χρηματική αποζημίωση εφόσον είναι σε θέση να αποδείξει ότι η καθυστέρηση ή η ματαίωση μίας πτήσης οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμα και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.

Τέτοιες περιστάσεις μπορούν ειδικότερα να προκύψουν σε περιπτώσεις πολιτικής αστάθειας, καιρικών συνθηκών που δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πτήσης, κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών, απροσδόκητων ελλείψεων στην ασφάλεια της πτήσης και απεργιών.

Όπου προβλέπεται χρηματική αποζημίωση, οι επιβάτες λαμβάνουν αποζημίωση ύψους:

  1. 250 ευρώ για όλες τις πτήσεις έως και 1500 χιλιομέτρων
  1. 400 ευρώ για όλες τις πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων
  1. 600 ευρώ για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω 1 και 2 σημεία

Η Aegean Airlines καταβάλλει την αποζημίωση είτε με μετρητά ή με ηλεκτρονικό τραπεζικό έμβασμα ή με τραπεζική εντολή ή με επιταγή.

Η Aegean Airlines μπορεί να μειώσει την αποζημίωση κατά 50%, σε περίπτωση που προσφέρεται στους επιβάτες μεταφορά στο τελικό τους προορισμό με άλλη πτήση, η ώρα άφιξης της οποίας δεν υπερβαίνει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης για την οποία είχε αρχικά κρατηθεί θέση κατά:

  1. Δύο ώρες για όλες τις πτήσεις έως 1500 χιλιομέτρων, ή
  1. Τρεις ώρες για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων, ή
  1. Τέσσερις ώρες για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω 1 και 2 σημεία

Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση ή άλλο μεταφορικό μέσο

Όπου προβλέπεται, παρέχεται στον επιβάτη η δυνατότητα να επιλέξει:

  1. την εντός επτά ημερών επιστροφή του πλήρους αντιτίμου του εισιτηρίου του, στην τιμή που το αγόρασε, για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν και για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που ήδη πραγματοποιήθηκαν, εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανένα σκοπό σε σχέση με το αρχικό ταξιδιωτικό του σχέδιο, ή

2. τη μεταφορά του, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, στον τελικό του προορισμό         άλλη ημέρα που τον εξυπηρετεί εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων.

Επιβίβαση προσώπων μειωμένης κινητικότητας ή με άλλες ειδικές ανάγκες

Η Aegean Airlines αποδίδει προτεραιότητα μεταφοράς στα πρόσωπα μειωμένης κινητικότητας και στους τυχόν συνοδούς και σκύλους-οδηγούς των, καθώς και στα ασυνόδευτα παιδιά.

Σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης και σχετικά σοβαρής καθυστέρησης, τα πρόσωπα μειωμένης κινητικότητας και οι τυχόν συνοδοί των, καθώς και τα ασυνόδευτα παιδιά, δικαιούνται βοήθεια σύμφωνα με την παράγραφο «δικαίωμα φροντίδας» το ταχύτερο δυνατόν.

Αλλαγή θέσης

Εάν η Aegean Airlines τοποθετήσει επιβάτη σε θέση κατώτερη από εκείνη για την οποία αγοράσθηκε το εισιτήριο, επιστρέφει εντός επτά ημερών:

  1. Το 30% της τιμής του εισιτηρίου για όλες τις πτήσεις έως 1500 χιλιομέτρων,
  2. Το 50% της τιμής του εισιτηρίου για όλες ενδοκοινοτικές πτήσεις, πλην των πτήσεων μεταξύ της ευρωπαϊκής επικράτειας των κρατών μελών και των γαλλικών υπερπόντιων διαμερισμάτων, και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων, ή
  3. Το 75% της τιμής του εισιτηρίου για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω στοιχεία 1 και 2, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μεταξύ της ευρωπαϊκής επικράτειας των κρατών μελών και των γαλλικών υπερπόντιων διαμερισμάτων.

Πώς να επικοινωνήσετε με την Aegean

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας, κάνοντας κλικ εδώ.

Στοιχεία Επικοινωνίας της Ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας:

Ο αρμόδιος φορέας για την εφαρμογή του ΕΚ 261/2004 σε σχέση με τις πτήσεις προς/από Ελλάδα, είναι η Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας:

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών

Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης

Τμήμα Οικονομίας Αερομεταφορών

Βασιλέως Γεωργίου 1, 16604, Ελληνικό

Τηλέφωνο: +30 210891.6150

Φαξ: +30 210 891.6193 ή +30 210 894.7132

Email: d1d@hcaa.gr

Εάν ένας επιβάτης έχει παράπονο σχετικά με μια πτήση της Aegean Airlines, o επιβάτης μπορεί να υποβάλλει καταγγελία στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας ή σε οποιοδήποτε άλλο αρμόδιο φορέα που έχει ορισθεί από κράτος μέλος, για παραβίαση διατάξεων του κανονισμού 261 σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο στην επικράτεια ενός κράτους μέλους ή σχετικά με πτήση από τρίτη χώρα προς αερολιμένα σε αυτό το έδαφος. Παρακαλούμε ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για μια λίστα με τους εθνικούς εκτελεστικούς φορείς και τα στοιχεία επικοινωνίας τους:

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments