“Ως εκπαιδευτικοί και ως πολίτες απαιτούμε να γίνουν τα εξής!”

Ανοιχτή επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα των σχολείων απέστειλε το Μέτωπο Αυτοδιάθεσης Ζωής και Ισότητας (ΜΑΖΙ), την πανελλαδική κίνηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μέσα από αυτήν ζητούν μια σειρά από αποφάσεις που «θα διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων».


Αναλυτικά, το πλήρες κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:
“Είμαστε εκπαιδευτικοί που αντιμετωπίσαμε εξ αρχής με σκεπτικισμό τη συνολική διαχείριση της υγειονομικής κρίσηςσχετικά με:
1)την λανθασμένη πρακτική να καταμετρώνται οι ασθενείς που κατέληγαν από άλλη αιτιολογία και συγχρόνως ήταν θετικοί στον ιό ως θάνατοι από covid.
2)τον πανικό και τις υπερβολικές αντιδράσεις  που οδήγησαν σε απάνθρωπη συμπεριφορά προς ασθενείς covidή μη. Άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε κάψουλες, επειδή είχαν την ατυχία να είναι τα πρώτα κρούσματα, ενώ ξαφνικά σταμάτησε αυτή η τακτική, λόγω του αδιεξόδου στο οποίο κατέληξε. Ασθενείς με covidή μη βρέθηκαν μόνοι τους στα νοσοκομεία και κατέληγαν χωρίς την παρουσία των δικών τους ανθρώπων. Χειρουργικές επεμβάσεις ακυρώνονταν

3) την αστοχία των «τυφλών» και παρατεταμένων lockdown και μάλιστα σε περιόδους που ο αριθμός των κρουσμάτων ήταν μικρότερος από περιόδους με έξαρση

4)την οριζόντια επιβολή του εμβολιασμού για covid με αποτέλεσμα την αναστολή εργασίας, την επιβολή τεστ σε μη εμβολιασμένους με δικά τους έξοδα, την αντιμετώπιση των μη εμβολιασμένων πολιτών ως πολίτες χωρίς δικαιώματα, την ίδια ώρα που ο ιός διασπειρόταν και από εμβολιασμένους πολίτες

5) την καμπάνια για ενημέρωση σχετικά με εμβολιασμό των παιδιών, αν και τα παιδιά δεν νοσούν σοβαρά από τον ιό, παραγνωρίζοντας την βασική αρχή οφέλους – κινδύνου

6) την διενέργεια τεστ σε υγιή πληθυσμό, αν και τα φύλλα οδηγιών των ίδιων των σκευασμάτων αλλά και αντίστοιχες έγκυρες έρευνες αναφέρουν ότι  το τεστ πρέπει να γίνεται εντός των πρώτων 5 ημερών από την εμφάνιση των συμπτωμάτων

7)την επιβολή της μάσκας που έφτασε μέχρι και το σημείο να απειλούνται με πρόστιμο, ακόμη και όσοι περπατούσαν μόνοι τους σε εξωτερικό χώρο, αλλά και τα δύο μέτρα και δύο σταθμά ως προς τη χρήση της, όπως για παράδειγμα η εφαρμογή της σε όλους τους χώρους εργασίας εκτός από τους χώρους εργασίας των τηλεοπτικών καναλιών

8) την μακροχρόνια και παρατεταμένη χρήση μάσκας, κυρίως στα παιδιά

9) την  χρήση ψηφιακών εφαρμογών ελέγχου με την υποχρεωτική συναίνεση επεξεργασίας  των προσωπικών δεδομένων

10) την χρήση υγειονομικών πιστοποιητικών που κατέληξαν σε πιστοποιητικά «κοινωνικών φρονημάτων», εφόσον το πιστοποιητικό εμβολιασμού δεν πιστοποιεί την μη νόσηση

11) τον διαχωρισμό των πολιτών

Ως εργαζόμενοι δηλώσαμε την αντίθεσή μας στην επιβολή του ράπιντ τεστ σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους. Σε επιστολή που σας στείλαμε στις 5/5/2022  αναφέρουμε αναλυτικά τους προβληματισμούς μας, τους οποίουςπαραθέτουμε και εδώ συνοπτικά:

Η επιβολή ράπιντ τεστ μόνο  σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους, ο διαφορετικός τύπος τεστ (ράπιντ για μη εμβολιασμένους – σελφ για εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και εμβολιασμένους ή μη μαθητές), η πληρωμή των τεστ από τους μη εμβολιασμένους πολίτες, ο διαχωρισμός των πολιτών, η καραντίνα μόνο για μη εμβολιασμένους σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα, η δωρεάν παροχή τεστ σε περίπτωση που η στενή επαφή έγινε εντός σχολικού πλαισίου – η πληρωμή του τεστ για εκτός σχολικού πλαισίου, η διατήρηση του ράπιντ σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους τους θερινούς μήνες κατά τους οποίους ανακλήθηκαν όλα τα άλλα περιοριστικά μέτρα και η συνακόλουθη υποχρέωση να δηλώνονται στο edupass την ίδια στιγμή που όλοι οι μαθητές (εμβολιασμένοι και μη) και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί δεν δήλωναν τίποτα και συγχρόνως  οι επισκέπτες (εμβολιασμένοι ή μη)  επιτρεπόταν να εισέρχονται ελεύθερα στον χώρο.

 Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στην έμμεση μείωση μισθού, στην άσκοπη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και στην άδικη μεταχείρισή τους για το «καλό  του κοινωνικού συνόλου» την ίδια στιγμή που οι εμβολιασμένοι συμπολίτες μας  νοσούσαν και μετέδιδαντον ιό κανονικά και «με τον νόμο», ενώ οι μη εμβολιασμένοι στερήθηκαν δικαιωμάτων τους, όπως του δικαιώματος στην εργασία και τη δωρεάν παροχή υπηρεσιών υγείας, καθώς και του δικαιώματος στην εκπαίδευση (φοιτητές ιατρικών και άλλων σχολών).

Επιπλέον, οι μη εμβολιασμένοι συμπολίτες μας βρέθηκαν αντιμέτωποι με την εξής αντίφαση: τον χειμώνα απαγορεύτηκε να εισέρχονται σε όλους τους κλειστούς (ή και ανοιχτούς) χώρους πέραν του εργασιακού χώρου τους (πλην των υγειονομικών που τέθηκαν σε αναστολή),  ενώ το καλοκαίρι μπορούσαν να εισέλθουν σε όλους τους χώρους χωρίς τεστ εκτός από την εργασία τους.

     Αντίστοιχα τους θερινούς μήνες, υπήρξε διαχωρισμός ως προς τους επισκέπτες τουριστικών καταλυμάτων (τουρίστες) και τους εργαζόμενους σε αυτά, αλλά και έναντι όλων των υπολοίπων πολιτών. Στο ΦΕΚ 3373/1-7-2022 (με θέμα τα υγειονομικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις) τίθεται πληθώρα κανονισμών για τους εργαζομένους, ενώ για τους επισκέπτες (τουρίστες) υπάρχει σύσταση και όχι υποχρεωτικότητα για απομόνωση πέντε ημερών σε «ασυμπτωματικά θετικά άτομα ή με ήπια συμπτωματολογία».  Δεν κατανοούμε ακριβώς την σκοπιμότητα αυτής της απόφασης. Γιατί στους θετικούς επισκέπτες τουριστικών καταλυμάτων γίνεται σύσταση, ενώ στους υπόλοιπους πολίτες και εργαζομένους εξακολουθεί η αυστηρότητα της επιβολής;

      Παρά ταύτα, θεωρούμε ότι η παραπάνω απόφαση αποτελεί ένα πρώτο βήμα για την απαλλαγή των πολιτών αυτής της χώρας από τα απεχθή και δυσβάσταχτα μέτρα και ευελπιστούμε ότι δεν θα αναχωρήσει μαζί με τους τουρίστες επισκέπτες της χώρας μας.     

Ως εργαζόμενοι, επίσης, μιλήσαμε για παραλείψεις στο ΦΕΚ 4187/10-9-21 για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων κατά το σχολικό έτος 2021 – 2022. Δεν υπήρξε πρόβλεψη : α) για διάλειμμα μάσκας  σε εκπαιδευτικούς, ενώ υπήρχε αντίστοιχη πρόβλεψη για μαθητές β) για απαλλαγή από την υποχρεωτική χρήση μάσκας  για ιατρικούς λόγους σε εργαζόμενους εκπαιδευτικούςΠρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αντίστοιχα υπήρξε για μαθητές και εκπαιδευτικούς των Εκπαιδευτικών Δομών Επαγγελματικής εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά βίου μάθησης. Οι παραλείψεις αυτές οδηγούν σε περιορισμό δικαιωμάτων πολιτών έναντι κάποιων άλλων και ενισχύουν αναιτιολόγητους διαχωρισμούς.

      Ως παιδαγωγοί και γονείς από την αρχή αντιμετωπίσαμε με σκεπτικισμό την υποχρεωτική εφαρμογή της μάσκας σε υγιή πληθυσμό για μεγάλο χρονικό διάστημα και κυρίως στα παιδιά. Από την αρχή ήταν ξεκάθαρο ότι τα παιδιά δεν θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τις επίσημες οδηγίες για σωστή χρήση της μάσκας, γεγονός που θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη διασπορά του ιού, αλλά κυρίως σε βλαβερές συνέπειες για την υγεία τους. Παράλληλα, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τις αρχικές δηλώσεις μελών της Επιτροπής για ακαταλληλότητα της μάσκας σε υγιή πληθυσμό – πολύ δε περισσότερο σε παιδιά- και την πληθώρα έγκυρων ερευνών για τις  βλαβερές επιπτώσεις στην σωματική τους υγεία και το ανοσοποιητικό τους, καθώς και για τις τραυματικές συνέπειες στην ψυχική και συναισθηματική τους υγεία. Αντίστοιχες επιπτώσεις υπάρχουν και στους ενήλικες.Η παρατεταμένη υποχρεωτική χρήση της μάσκας  περισσότερες βλάβες επιφέρει παρά όφελος. Τα υγιή παιδιά μας έφτασαν να φορούν μάσκες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (και στο σχολείο και σε δραστηριότητες), ενώ οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις της τάξης με μάσκα που δυσχέραινε όχι μόνο τη διεξαγωγή του μαθήματος και την επικοινωνία αλλά και την αναπνοή λόγω της προσπάθειας να ανταποκριθούν στο έργο τους.

      Από την αρχή αντιμετωπίσαμε με σκεπτικισμό οτιδήποτε θα μπορούσε ενδεχομένως να βλάψει τα παιδιά μας.  Όλοι γνωρίζουμε ότι ο εμβολιασμός συστήνεται βάσει του «οφέλους – κινδύνου» για μια πληθυσμιακή ομάδα. Τα παιδιά όμως δεν κινδυνεύουν από σοβαρή νόσηση. Ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την απόφαση για υποχρεωτικό εμβολιασμό των παιδιών για συμμετοχή τους στα ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ και των φοιτητών των σχολών υγείας, ούτε την υποχρέωση να διενεργούν οι φοιτητές επί πληρωμή τα τεστ.  Επιπλέον, καταγγέλλουμε τις πρακτικές διαχωρισμού που υιοθετήθηκαν από μικρή -ευτυχώς – μερίδα εκπαιδευτικών, που παραβλέποντας τη σχετική νομοθεσία, αποφάσισαν τον αποκλεισμό μαθητών από εκπαιδευτικές δράσεις και εκδρομές λόγω μη εμβολιασμού τους.

      Σε  δυσμενείς επιπτώσεις για την συναισθηματική και ψυχοκινητική υγεία των παιδιών οδήγησε και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η απόφαση για τηλεκπαίδευση που αγνόησε τις παραπάνω επιπτώσεις, προτάθηκε ως λύση για την απρόσκοπτη μαθησιακή διαδικασία αλλά τελικά δεν επετεύχθη ούτε αυτή, καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι παντελώς ακατάλληλη για παιδιά, πέραν των πολλών αντικειμενικών προβλημάτων που επίσης την καθιστούν αδύνατη.

 Φυσικά, ως γονείς, δεν μπορούμε να δεχτούμε οποιοδήποτε ενδεχόμενο βλαβερής συνέπειας στα παιδιά μας, πολύ περισσότερο δε, όταν αυτές οι επιπτώσεις προέρχονται από μέτρα αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας.

Τα παιδιά μας δεν διατρέχουν κίνδυνο σοβαρής νόσησης και η οποιαδήποτε επιβολή μέτρου θα πρέπει να προβλέπει πρωτίστως την δική τους υγιή ανάπτυξη. Σταθερή αντίληψή μας είναι ότι σε μια υγιή κοινωνία οι ενήλικες μεριμνούν πρωτίστως για την ομαλή σωματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών τους, και σε καμία περίπτωση δεν τοποθετούν τη δική τους υγεία πάνω από αυτή των παιδιών τους.

       Εκπαιδευτικοί που δήλωσαν τον προβληματισμό τους και ζήτησαν απαντήσεις για όλα τα παραπάνω θέματα, βρέθηκαν αντιμέτωποι είτε με διώξεις είτε με την αναστολή εργασίας.

Στη δεδομένη συγκυρία και μετά την εμπειρία δύο και πλέον χρόνων, βλέπουμε ότι τις παραπάνω θέσεις και προβληματισμούς μας ενστερνίζονται όλο και περισσότεροι.

Πληθαίνουν οι δημόσιες δηλώσειςγια την λανθασμένη επιλογή της χώρας μας να καταγράφονται ως θάνατοι covidόσοι ασθενείς με covid κατέληξαν από άλλη αιτιολογία,  για την λανθασμένη πρακτική των lockdown, για την αμφισβητούμενη πρακτική υποχρεωτικής χρήσης της μάσκαςκαι πρόσφατες δηλώσεις για μη περαιτέρω υποχρεωτικότητα χρήσης της, καθώς και δημοσιεύματα με έγκυρες μελέτες για τους άστοχους διαγνωστικούς ελέγχους σε υγιή πληθυσμό χωρίς συμπτώματα και για την λανθασμένη αντίληψη για τις ημέρες μετάδοσης κατά την νόσηση.

Πληθαίνουν οι  φωνές των συμπολιτών μας που βλέπουν το αδιέξοδο στο οποίο μπορεί να περιέλθει μια κοινωνία που αποζητά μανιωδώς την υγειονομική καθαρότητα εις βάρος του ίδιου του κοινωνικού ιστού και εις βάρος της ίδιας της ζωής των μελών της.

Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι, αν και στην χώρα μας επιβλήθηκαν τα περισσότερα και πιο αυστηρά περιοριστικά μέρα, τελικά αυτά δεν απέδωσαν, αλλά αντιθέτως οδηγούν στην αποδόμηση των κοινωνικών θεσμών.

       Σε αυτό συνέβαλαν και οι ψηφιακές πλατφόρμες ελέγχου που εμφανίστηκαν ξαφνικά στη ζωή μας σαν να επρόκειτο με την εμφάνισή τους να εξαφανιστεί οι ιός. Τα ψηφιακά πιστοποιητικά εμβολιασμού δεν λειτούργησαν  για την αποτροπή της διασποράς.

Όσον αφορά το edupassθεωρούμε ότι δεν εξυπηρετεί καμιά ανάγκη. Μάλιστα, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το γεγονός ότι απαγορεύτηκε η είσοδος στις σχολικές μονάδες σε όσους πληρούσαν τις υγειονομικές προϋποθέσεις, αλλά δεν δήλωσαν τα στοιχεία τους στο edupass.  Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα αποτελεί μέρος μιας άνευ όρων ψηφιοποίησης της ζωής μας κατά την οποία το άτομο δίνει αναγκαστική συναίνεση επεξεργασίας  προσωπικών δεδομένων και η φυσική του παρουσία στον χώρο εξαρτάται από την ψηφιακή ένδειξη.

Θεωρούμε ότι έφτασε η ώρα να απαλλαγούμε από όλα αυτά τα ψηφιακά μέσα ελέγχου, γιατί είναι πλέον κατανοητό ότι η κοινωνία δεν μπορεί να συνεχίσει να πορεύεται με περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν λόγω «έκτακτης ανάγκης», η οποίαμετρά πλέον δυόμιση χρόνια. Πιστεύουμε ότι η εμπειρία των δυόμιση αυτών χρόνων θα αποτρέψει από παρόμοιες  μελλοντικές αποφάσεις.

      Όλοι γνωρίζουμε πως  οι ιατρικές πράξεις τελούνται με την συναίνεση του ασθενή και έπειτα από ουσιαστική ενημέρωσή του (γεγονός που δεν εφαρμόστηκε στην πράξη), όπως επίσης ότι η εφαρμογή τους έχει υπέρ και κατά. Γι΄αυτό, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε υποχρεωτικότητα σε ιατρικές πράξεις.

Ζητάμε αποφάσεις που θα διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ως εκπαιδευτικοί και ως πολίτες απαιτούμε:

-όχι στην υποχρεωτικότητα των ιατρικών πράξεων

-κανένας διαχωρισμός σε εμβολιασμένους και μη

-καμιά οικονομική επιβάρυνση σε μη εμβολιασμένους

-κανένας διαγνωστικός έλεγχος σε  υγιή πληθυσμό

– προαιρετική χρήση της μάσκας

-καμία δίωξη σε εκπαιδευτικούς που δήλωσαν την αντίθεσή τους σε υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις ή/και  στην ψηφιακή επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων

-επιστροφή όλων των εργαζομένων που τέθηκαν σε αναστολή εργασίας λόγω

υποχρεωτικότητας εμβολιασμού και λόγω της μη συναίνεσής τους στα παραπάνω μέτρα

-κατάργηση των υγειονομικών πιστοποιητικών

-κατάργηση του edupass

– καμία ημέρα τηλεκπαίδευσης για κανέναν λόγο

-δωρεάν παροχή υπηρεσιών υγείας για όλους

-αναβάθμιση της δημόσιας υγείας και βελτίωση των συνθηκών στα νοσοκομεία και τις

δημόσιες δομές υγείας”.

Διαβάστε επίσης:

Επικαιρότητα

Ελεύθερη Πένα

Αθλητικά Νέα

Αφήστε το σχόλιο σας

σχόλιο

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments