Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα Μετωπική σύγκρουση ξενοδόχων και ξενοδοχοϋπαλλήλων

Μετωπική σύγκρουση ξενοδόχων και ξενοδοχοϋπαλλήλων

0
Dodekanisos

Με αφορμή τις καταγγελίες για πιέσεις που ασκούν διάφορα ξενοδοχεία στους εργαζόμενους τους σχετικά με τον εμβολιασμό, τα θεσμικά όργανα τόσο των ξενοδόχων όσο και των ξενοδοχοϋπαλλήλων φαίνεται πως γρήγορα θα έρθουν σε άμεση σύγκρουση. 

 

 

Καταγγελία για τις πιέσεις και τις διακρίσεις σε βάρος των ανεμβολίαστων ξενοδοχοϋπαλλήλων

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επισιτισμού Τουρισμού (ΠΟΕΕΤ) Γιώργος Χότζογλου, βρέθηκε πρόσφατα στη Ρόδο όπου ενημερώθηκε από τους τοπικούς εκπροσώπους των εργαζομένων στον τουρισμό για τις πιέσεις και τις διακρίσεις που γίνονται σε βάρος των ανεμβολίαστων ξενοδοχοϋπαλλήλων στο νησί. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό ετοιμάζει καταγγελία στο Υπουργείο Εργασίας για περιστατικά πιέσεων και διακρίσεων σε ξενοδοχεία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

«Γνωρίζουμε για το έγγραφο το οποίο διένειμε διευθυντής ξενοδοχείου στους εργαζόμενους με το οποίο τους ενημερώνει πως αν δεν εμβολιαστούν θα εφαρμοσθούν οι νόμοι της κυβέρνησης. Εμείς θα κάνουμε καταγγελία στο υπουργείο Εργασίας για το θέμα αυτό. Δεν μπορεί να γίνονται αυτά τα πράγματα. Με αυτά θα πετύχουν το αντίθετο αφού ωθούν τον κόσμο στον να μην εμβολιαστούν οι πολίτες», τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επισιτισμού Τουρισμού (ΠΟΕΕΤ)

Πριν μερικές μέρες ο πρόεδρος των εργαζομένων έκανε λόγο για “απαρτχάιντ” με τους διαχωρισμούς των εργαζομένων σε εμβολιασμένους και μη.

Ο κ. Χότζογλου αναφέρθηκε ακόμη και στην καθυστέρηση που παρατηρείται στην πληρωμή του επιδόματος ειδικού σκοπού στους δικαιούχους. «Αυτό που κάνουν είναι εγκληματικό γιατί  αρκετοί ξενοδοχοϋπάλληλοι είναι από τον περασμένο Μάρτιο και Απρίλιο χωρίς εισόδημα», τόνισε.

Εντελώς αντίθετη η άποψη των ξενοδόχων που ζητούν υποχρεωτικό εμβολιασμό των ξενοδοχοϋπαλλήλων

Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος βρίσκονται οι ξενοδόχοι που ζητούν από την κυβέρνηση να γίνουν υποχρεωτικοί οι εμβολιασμοί για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους. Με επιστολή τους προς την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Τουρισμού, ο πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων ζητούν να ενταχθεί ο εμβολιασμός για covid στις υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις για την έκδοση του πιστοποιητικού υγείας των ξενοδοχοϋπαλλήλων. Στην επιστολή τους εξηγούν τους λόγους για τους οποίους ζητούν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Αίσθηση προκαλεί η αναφορά τους στα self test τα οποία φαίνεται να θεωρούν αναξιόπιστα. Η επιστολή της ΠΟΞ έχει ως εξής:

“Οι επιχειρήσεις μας, με τεράστια προσπάθεια και οικονομικές θυσίες, τηρούν τα ιδιαίτερα αυστηρά και απαιτητικά υγειονομικά πρωτόκολλα που προβλέπονται για αυτές και αποδεικνύονται οι πλέον ασφαλείς υγειονομικά χώροι.

Στην προσπάθειά μας αυτή έχουμε συμπαραστάτες και τους περισσότερους εργαζομένους μας, η πλειοψηφία των οποίων αξιοποιεί το μόνο αποτελεσματικό μέτρο που έχουμε κατά της πανδημίας, τον εμβολιασμό.

Υπάρχουν όμως ακόμα πολλοί εργαζόμενοι που αρνούνται να εμβολιαστούν.

Κατανοούμε το άγχος που υπάρχει, μιας και τον τελευταίο χρόνο έχουμε ζήσει όλοι μας καταστάσεις πρωτόγνωρες.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις μας, λόγω του αντικειμένου της εργασίας τους, έρχονται σε άμεση επαφή με τους συναδέλφους τους και τους πελάτες μας.

Για αυτό το λόγο είναι υποχρεωμένοι, βάσει της εδώ και 40 χρόνια ισχύουσας νομοθεσίας, να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας.

Πώς είναι δυνατόν ενώ ο νομοθέτης απαιτεί να διαθέτουν το συγκεκριμένο πιστοποιητικό, να προσέρχονται εν μέσω πανδημίας στην εργασία τους ανεμβολίαστοι, μόνο με ένα διαγνωστικό self test εβδομαδιαίως;

Κατά τη γνώμη μας ξενοδόχοι και ξενοδοχοϋπάλληλοι θα έπρεπε να είχαν ήδη πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους.

Αυτό (κακώς) δεν έγινε.

Πλέον το αυτονόητο που πρέπει να γίνει και μάλιστα άμεσα είναι να ενσωματωθεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού στο πιστοποιητικό υγείας που πρέπει οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία να διαθέτουν.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,
Γρηγόρης Τάσιος Πρόεδρος Δ.Σ., Μανώλης Τσακαλάκη Γενικός Γραμματέας”.

Αναπόφευκτη η σύγκρουση ξενοδόχων και ξενοδοχοϋπαλλήλων

Με τις δύο πλευρές να “τραβάνε το σχοινί” προς αντίθετες κατευθύνσεις και με την κυβέρνηση δια στόματος του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη να προτρέπει τις δυο πλευρές να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους, ένα είναι σίγουρο. Αυτό το καλοκαίρι προβλέπεται αρκετά δύσκολο και με βαρύ εργασιακό κλίμα μέσα στα ξενοδοχεία. Αυτό σίγουρα δεν θα είναι καλό για καμία από τις δυο πλευρές αλλά ούτε και για την ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος. Δεδομένου ότι η παροχή υπηρεσίας σε ένα ξενοδοχείο είναι αμιγώς προσωποκεντρική, η αναστάτωση και το κακό εργασιακό κλίμα δεν θα αργήσει να μεταφραστεί σε κακής ποιότητας υπηρεσίες από τα ξενοδοχεία που δεν θα βρουν λύση σε αυτό το πρόβλημα.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments