Αρχική Επικαιρότητα Ελεύθερη Πένα «Φωνάζει» για τις τιμές ο σύλλογος των ακτοοπλόων

«Φωνάζει» για τις τιμές ο σύλλογος των ακτοοπλόων

0
Dodekanisos

Κατά της αύξησης στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και στην κατάργηση των λιμενικών τελών όταν δεν επενδύονται προς όφελος των επιβατών, τάσσεται ο σύνδεσμος των ακτοπλόων

Κατά της αύξησης στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και υπέρ μιας συζήτησης για το πώς μπορούν να μειωθούν περαιτέρω οι ναύλοι, τάχθηκε ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλλης, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, στην οποία παραβρέθηκαν και μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε ότι θέση του συνδέσμου είναι η κατάργηση των λιμενικών τελών ως μη αποδοτικά όταν αυτά δεν επενδύονται προς όφελος των επιβατών, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένας παράγοντας που μπορεί να μειώσει το ναύλο.

Για την επιβατική κίνηση, είπε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται πλέον μείωση στον αριθμό των Ελλήνων που ταξιδεύουν, ωστόσο πρόσθεσε ότι αυτό δεν απεικονίζεται στους δείκτες που είναι σταθεροί από το 2014, λόγω του αυξημένου αριθμού τουριστών-επιβατών από το εξωτερικό.

Τόνισε ότι το 2016 όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εφάρμοσαν ευέλικτες τιμολογιακές πολιτικές, με πλήθος προσφορών που χωρίς καμία αμφιβολία επηρέασαν θετικά το μεταφορικό έργο.

Το μέσο μεταφορικό κόστος στην οικονομική θέση τη θερινή περίοδο υπολογίζεται ότι έχει μειωθεί περίπου κατά 10%, ενώ επισήμανε ότι οι εκπτωτικές προσφορές των εταιρειών για τη μεταφορά ΙΧ οχημάτων κυμαίνονται πλέον από 30-50%.

Ο κ. Σακέλλης χαρακτήρισε το 2016 μία καλή χρονιά για την ακτοπλοΐα, τονίζοντας ότι παρουσίασε αύξηση περίπου 1% σε σχέση με το 2015, ενώ για το 2017 είπε ότι θα υπάρξει σταθεροποίηση με πιθανότητα μικρών αυξήσεων.

Από το 2009 μέχρι το 2015 η επιβατική κίνηση ακολούθησε την πτώση του ΑΕΠ, με απώλεια 18.500.000 επιβατών και 4.400.000 οχημάτων, ανέφερε, Συμπλήρωσε ότι το 2015 και το 2016 περισσότεροι από 800.000 μετανάστες-πρόσφυγες μετακινήθηκαν στην ενδοχώρα από νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα με πλοία της ακτοπλοΐας.

Για τα δρομολόγια της Αδριατικής τόνισε ότι η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2015, ενώ παρουσίασε αύξηση 10% στη διακίνηση επιβατικών οχημάτων και αύξηση 3,6% στη διακίνηση φορτηγών.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφέρθηκε επίσης στον ανταγωνισμό με τις αεροπορικές εταιρείες που, όπως είπε, έχουν «απορροφήσει» πολλούς επιβάτες από την ακτοπλοΐα, ενώ εξέφρασε την ανησυχία του για την υψηλή τιμή των καυσίμων, λέγοντας πως για τη θερινή περίοδο δεν υπάρχει ζήτημα, αλλά τον Οκτώβριο, εάν υπάρξει πετρελαϊκή κρίση, θα πρέπει να συζητηθούν με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας τρόποι αντιμετώπισης.

Σημείωσε ότι το 2017 οι τιμές των καυσίμων είχαν σημαντικές αυξήσεις και την περίοδο Ιανουαρίου Φεβρουαρίου ήταν διπλάσιες της αντίστοιχης περιόδου του 2016.

Εξέφρασε, επιπλέον, τον προβληματισμό του για την επιβατική κίνηση σε ενδεχόμενη αύξηση των μεταναστευτικών ροών προς τα νησιά του Αιγαίου. Σε αυτό το πλαίσιο, υπενθύμισε τη μείωση της επιβατικής κίνησης σε προορισμούς που υπήρχε συγκεντρωμένος μεγάλος αριθμός προσφύγων.

Ακόμη, υπογράμμισε την ανάγκη να ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια νέα πλοία που να έχουν δυνατότητα χρησιμοποίησης LNG ως καύσιμο, τονίζοντας ωστόσο πως θα πρέπει να διαμορφωθούν συνθήκες και προϋποθέσεις για να φτιαχτούν αυτά τα πλοία σε ελληνικά ναυπηγεία.

«Την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει ανάγκη σταδιακής ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου» τόνισε και είπε ότι την περίοδο 1995-2015 οι εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία, αξίας μεγαλύτερης των 4 δισ., αλλά η ναυπηγική βιομηχανία ήταν απούσα.

Για τις νομοθετικές εξελίξεις το 2017, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε ότι έχουν καταρτιστεί τρεις επιτροπές στις οποίες συμμετέχει ο σύνδεσμος.

Η πρώτη αφορά στην εξέταση συντονισμού των θαλάσσιων και αεροπορικών συγκοινωνιών, η δεύτερη στην αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και κυρίως του νόμου 2932/01 και η τρίτη στην αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος 120/1997.

Για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο κ. Σακέλλης είπε ότι στις συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας έχουν προτείνει οι αλλαγές να βασιστούν στις παρακάτω αρχές: Στη μείωση του λειτουργικού κόστους, στην αποποινικοποίηση του κλάδου, στην περαιτέρω απελευθέρωση των υπηρεσιών με πρότυπο τις γραμμές της Αδριατικής, στην απαλλαγή των εταιρειών από την επιβολή υποχρεωτικών εκπτώσεων στα εισιτήρια και στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Επιπροσθέτως, τόνισε ότι για το ΣΕΕΝ παραμένουν σε εκκρεμότητα δυο ζητήματα: Η συζήτηση και η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας (η προηγούμενη έληξε τον Δεκέμβριο του 2016) και η συνάντηση με τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ.

Πάρης Τσιριγώτης

 

 

Προηγούμενο άρθροΕυχές του ΑΣ Χάλκης στον Σαρίκο
Επόμενο άρθροΠεριορισμό βουλευτικών προνομίων ζητούν 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Δημήτρης Δραγάτης
Στο χώρο της αθλητικής δημοσιογραφίας από πάρα πολύ μικρός και συγκεκριμένα από το 1990, παιδί του σχολείου στη Ρόδο, με τις ζωντανές μεταδόσεις από τα γήπεδα μέσα από τις συχνότητες του Ράδιος Ήχος Μάϊκ. Από εκεί και πέρα ακολούθησαν πολύ σταθμοί και πολλές συνεργασίες: Τηλεόραση: TV7, TV4, ΙΡΙΔΑ TV, COSMOS TV, ΘΑΡΡΙ TV Ραδιόφωνο: Ράδιο Ήχος Μάϊκ, Ράδιο Melody, TOP FM, Cosmos Radio, Sky News Εφημερίδες: ΠΡΟΟΔΟΣ, ΔΡΑΣΙΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΡΟΔΙΑΚΗ (τώρα) Ανταποκριτής: Sport Fm, Sentra Fm Συγγραφέας του βιβλίου "Η Μεγάλη Ρόδος" Ιδιοκτήτης του news12.gr από το 2008 Μέλος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ) Από τον Μάρτιο του 2020, το πολιτικό ρεπορτάζ και οι εξελίξεις στον πλανήτη μπήκαν στα δημοσιογραφικά ενδιαφέροντα...
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments