Ο κλάδος των logistic, μπορεί να φέρει στη χώρα τρεις φορές περισσότερα έσοδα από όσα φέρνει ο τουρισμός και η ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων θα βοηθήσει στην ταχύτερη επίτευξη αυτού του στόχου.
Αυτό σημείωσαν οι ομιλητές στη σημερινή εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με αφορμή την διοργάνωση του πρώτου εθνικού περίπτερου της χώρας μας στη Διεθνή Έκθεση Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας, transport logistic, στο Μόναχο.
Εκ µέρους του Ελληνογερµανικού Επιµελητηρίου τοποθετήθηκε ο γενικός διευθυντής και Δρ. Αθανάσιος Κελέµης και εκ µέρους των εκθετών οι κ.κ. Αλέξιος Σιώρης, διευθυντής Ανάπτυξης Επίγειας Εξυπηρέτησης και Εµπορευµατικών Υπηρεσιών, Διεθνής Αερολιµένας Αθηνών, Γιώργος Στάµνος, διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύων Goldair Cargo, Τάσος Βαµβακίδης, εµπορικός διευθυντής ΟΛΠ-Cosco, Γιώργος Τσακίρης, διευθύνων σύµβουλος Intertrans, Στέλιος Μπασακαρόπουλος, διευθύνων σύµβουλος Interdromon, Wilfried Becker, διευθυντής Οδικού Δικτύου Orhphee Beinoglou, Σπύρος Καλούσης, γενικός διευθυντής Cargo Group και Θεόδωρος Δηµητριάδης, πρόεδρος διευθύνων Σύµβουλος O.MIND CREATIVES.
Όπως επισημάνθηκε η χώρα μας θα δώσει δυναμικό παρόν με το πρώτο Εθνικό Περίπτερο και με τη συμμετοχή σε αυτό 15 μεγάλων εταιρειών από το χώρο των logistics στη 16η Διεθνή Έκθεση Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας, transport logistic, την οποία διοργανώνει ο Εκθεσιακός Οργανισμός του Μονάχου, από τις 9 έως τις 12 Μαΐου, στο Εκθεσιακό Κέντρο της πόλης του Μονάχου.
Το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, επίσημος αντιπρόσωπος του Εκθεσιακού Οργανισμού του Μονάχου στην Ελλάδα και στην Κύπρο, όπως είπε ο κ. Κελέμης, δεν «ανοίγει» μόνο την πόρτα της έκθεσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά οργανώνει και μία πιο ομαδική εκπροσώπηση, δίνοντας τη δυνατότητα σε μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις να παρουσιασθούν στη διοργάνωση ως cluster, διατηρώντας όμως η κάθε μία την εταιρική ταυτότητά της.
«Πρόκειται για πρωτοβουλία, η οποία θα έχει και συνέχεια, καθότι το επιμελητήριο σχεδιάζει την οργάνωση και νέων εθνικών περιπτέρων – όπου αυτό είναι δυνατό – σε άλλες διεθνείς εκθέσεις, τις οποίες εκπροσωπεί επίσημα στην Ελλάδα, αποβλέποντας τόσο σε οικονομίες κλίμακας, όσο και στην καλύτερη προβολή της χώρας στις ξένες αγορές» όπως είπε ο ίδιος.
Όπως σημειώθηκε από τους ομιλητές, η Ελλάδα έχει ήδη τεθεί στα «ραντάρ» μεγάλων πολυεθνικών σχημάτων με ισχυρή παρουσία στο χώρο των logistics, καθότι τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη υποδομών σε λιμάνια και αεροδρόμια, η σταδιακή ολοκλήρωση μεγάλων οδικών αξόνων και έργων σταθερής τροχιάς, η αναμενόμενη κατασκευή του σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, συγκροτούν ένα θετικό υπόστρωμα για την επιχειρηματικότητα, ενώ διαμορφώνουν και ένα νέο πλαίσιο για την ανάπτυξη συνεργειών με καταξιωμένες επιχειρήσεις στο χώρο, πολλές από τις οποίες προέρχονται και από τη Γερμανία, όπως για παράδειγμα οι πρόσφατες επενδύσεις των DB Schenker, DHL και Fraport.
Σε ότι αφορά τη δυναμική που έχουν τα logistics στην Ελλάδα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 11% του ΑΕΠ παράγεται από την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ, σύμφωνα με αναλύσεις, το ποσοστό αυτό μπορεί αν φτάσει και στο 30% καθώς οι εταιρίες του κλάδου έχουν δείξει ανθεκτικότητα στην ύφεση και αναμένεται να αναπτύξουν σημαντικά τα μεγέθη τους και να αποτελέσουν αξιόπιστους συνεργάτες μεγάλων ξένων επιχειρήσεων με ευελιξία και ανταγωνιστικές τιμές. Μάλιστα διαπιστώνεται, οι εμπορευματικές ροές αυξάνονται σταθερά, το transit φορτίο δίνει σταδιακά τη θέση του και σε added value υπηρεσίες, ενώ δημιουργούνται clusters στην αγορά με κυριότερο αυτό των φορέων υποδομών, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με όλο και καλύτερα αποτελέσματα.
ΑΠΕ/ΜΠΕ