Κάλλας και Ζελένσκι ζητούν πόλεμο μέχρι τέλους! «Πίεση στη Ρωσία και κυρώσεις»
Νέο πλήγμα για την αυτοκινητοβιομηχανία και τους καταναλωτές ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς –σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild am Sonntag– προωθείται σχέδιο που προβλέπει την πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και εταιρικούς στόλους από το 2030.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι το μέτρο θα επηρεάσει περίπου το 60% της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων, καθώς μόνο οι ιδιώτες θα συνεχίσουν να αγοράζουν συμβατικά οχήματα. Για το 2024, οι πωλήσεις στην ΕΕ έφτασαν τα 10,6 εκατομμύρια οχήματα, γεγονός που καθιστά την απόφαση εξαιρετικά κρίσιμη για τον κλάδο.
Νέος κανονισμός μέσα στο καλοκαίρι
Σύμφωνα με τη Bild, οι Βρυξέλλες σχεδιάζουν να παρουσιάσουν τον νέο κανονισμό μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού, ώστε να τεθεί προς έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ. Αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι οι κανονισμοί βρίσκονται υπό επεξεργασία, εκπρόσωπος αρνήθηκε να σχολιάσει λεπτομέρειες.
Αντιδράσεις από τον κλάδο – «Μη ρεαλιστικό το σχέδιο»
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί ήδη το σχέδιο. Ο Νίκο Γκάμπριελ, Διευθύνων Σύμβουλος της Sixt, το χαρακτήρισε «μη πρακτικό», τονίζοντας ότι η έλλειψη υποδομών φόρτισης στην ΕΕ καθιστά αδύνατη την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα:
«Οι παραθεριστές σπάνια θα χρησιμοποιούν πλέον ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και οι καταναλωτές ουσιαστικά δεν θα μπορούν να μισθώνουν οχήματα. Το αποτέλεσμα θα είναι οι τιμές να εκτοξευτούν», προειδοποίησε.
Ήδη αρκετοί πάροχοι ενοικίασης έχουν περιορίσει τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους τους, καθώς η ζήτηση παραμένει χαμηλή και οι υποδομές φόρτισης ανεπαρκείς.
Τι αλλάζει για τους καταναλωτές
Εφόσον εγκριθεί το μέτρο, η πλειοψηφία των εταιρικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων δεν θα είναι πλέον εφικτή από το 2030. Αυτό συνεπάγεται υψηλότερο κόστος ενοικίασης για τους καταναλωτές και ενδεχομένως περιορισμένες επιλογές, αφού οι εταιρείες ενοικίασης θα αναγκαστούν να στραφούν σε ηλεκτρικά μοντέλα, παρά τη μειωμένη διαθεσιμότητα και τις υψηλότερες τιμές τους.