Κάλλας και Ζελένσκι ζητούν πόλεμο μέχρι τέλους! «Πίεση στη Ρωσία και κυρώσεις»
Σε οριακή κατάσταση φαίνεται πως οδηγείται η αγορά καυσίμων του Ηνωμένου Βασιλείου, μετά την πτώχευση του διυλιστηρίου Lindsey, ενός εκ των βασικών πυλώνων τροφοδοσίας της χώρας με ντίζελ και βενζίνη.
Σύμφωνα με στοιχεία του Platts, το έλλειμμα ντίζελ ενδέχεται να αυξηθεί κατά 30.000 βαρέλια ημερησίως, προκαλώντας ασφυκτικές πιέσεις στην εγχώρια αγορά καυσίμων. Το διυλιστήριο Lindsey, συμφερόντων του ομίλου Prax Group, είχε ήδη αναστείλει τις αποστολές προϊόντων πριν από την επίσημη υποβολή αίτησης πτώχευσης, στις 29 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης στον ευρωπαϊκό τομέα διύλισης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Lindsey είναι το δεύτερο βρετανικό διυλιστήριο που διακόπτει τη λειτουργία του μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ενεργειακή αυτάρκεια του Ηνωμένου Βασιλείου.
Την ίδια στιγμή, τα επίσημα στοιχεία αποκαλύπτουν πως το 59% του ντίζελ και το 88% του καυσίμου αεροπορικών που καταναλώθηκαν στη χώρα το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν εισαγόμενα, επιβεβαιώνοντας την επικίνδυνη ενεργειακή εξάρτηση από το εξωτερικό.
Οι αναλυτές της Commodity Insights επισημαίνουν ότι η συνολική δυναμικότητα του Lindsey έφτανε τα 108.000 βαρέλια ημερησίως, με 30.000 βαρέλια ντίζελ και 50.000 βαρέλια βενζίνης να αποτελούν κρίσιμα αποθέματα για την εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου, μία από τις πλέον ρεαλιστικές κινήσεις που θα κληθούν να λάβουν οι βρετανικές αρχές είναι η αύξηση εισαγωγών καυσίμων από ινδικά διυλιστήρια, τα οποία –όπως είναι γνωστό– επεξεργάζονται ρωσικό πετρέλαιο. Πρόκειται για μια απόφαση που, εάν επιβεβαιωθεί, αναιρεί στην πράξη την πολιτική κυρώσεων που υποτίθεται πως εφαρμόζει το Λονδίνο κατά της Μόσχας.
Το κλείσιμο του Lindsey ενισχύει την εικόνα ενός εύθραυστου ενεργειακού συστήματος, που στηρίζεται όλο και περισσότερο σε εξωτερικές πηγές, την ώρα που το εσωτερικό παραγωγικό δυναμικό παραπαίει. Όλα αυτά, σε ένα διεθνές περιβάλλον όπου ο ενεργειακός πόλεμος επηρεάζει άμεσα οικονομίες και γεωπολιτικές ισορροπίες.